محل لوگو

آلودگی محیط زیست 28 ص


آلودگی محیط زیست 28 ص

نام فایل : آلودگی محیط زیست 28 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 28

حجم : 154 کیلوبایت


موضوع:محیط زیست
گردآورندگان :
مصطفی تقوی ،نوید سراوانی،علی فرخی

نام استان : خراسان رضوی
نام شهر : مشهد-ناحیه 7
نام آموزشگاه : شاهد مهدی زاده نیا
دوم راهنمایی
بهار 88
تقدیم :به شهدای گمنام
با تشکر از معلمان و مربیان مدرسه و پدر و مادر عزیزم که در همه مراحل مرا یاری نموده اند.
آلودگی محیط زیست و راه های جلوگيری
پیشگفتار:
آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت می‌گیرد. با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن‌آوری و ازدیاد روز افزون جمعیت ، در حال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین روبرو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید می‌کند. بطوری که در هر کشور حفاظت محیط زیست مورد توجه جدی دولتمردان است. امروزه وضعیت زیست محیطی به گونه‌ای شده است که مردم یک شهر یا حتی یک کشور از آثار آلودگی در شهر یا کشور دیگر در امان نیستند.
چکيده
در اکثر شهر ها مسيل ها

ی ناحيه شهری و مسکونی همواره کانون تخليه فاضلابها، زباله ها و نخاله های ساختمانی هستند.بخصوص در حاشيه شهرها اين رخداد از شدت بيشتری برخوردار می باشد. اين پديده باعث می گردد تا مسيل چهره زشت و پلشت به خود گيرد و کانون آلودگی و پرورش و تکثير جوندگان و حشرات و منبع انتشار بوهای نامطلوب باشد. مسيل هايی با اين مشخصات همواره باعث تنفر شهرنشينان است و برای شهرداري ها مشکلات بهداشتی و اجتماعی ايجاد می کند. برای حفظ بهداشت عمومی بايد شهرداري ها اهميت زيادی برای بهسازی و بهداشت مسيل های شهری قائل شوند .در اين مقاله آلودگی ها، عوارض آنها و نکات فنی جهت جلوگيری از آلاينده ها ،دفع شر جوندگان و حشرات ارائه مي گردد.
مقدمه
مسيل مجراي طبيعي است كه روان آب حاصل از باران ، برف و رگبار ها موقتاً در آن جريان پيدا مي كند . در گذشته هاي دور انسان براي دسترسي بهتر و آسان تر به آب براي امورات كشاورزي و عمراني در جوار رودخانه ها و مسيلها سكونت گزيده است.به مرور زمان با توسعه شهرها و رشد جمعيت مسيلها در معرض تخريب و آلودگي قرار گرفته اند . شناخت عوامل آلاينده مسيل ها و كنترل آنها باعث مي شود شهرها به صورت محيط هاي جذاب و سالم تري براي زندگي در آيند و شهرنشينان احساس امنيت بهداشتی بيشتري داشته باشند .
روش کار
بررسی عوامل آلوده كننده مسيل
1 - فرسايش در حوضه بالا دست مسيل
آبي كه در مسيل جريان مي يابد حاصل نزولات جوي است . آب باران و برف خالص ترين آب است ، اما ضمن نزول به سمت زمين غبار و گازهاي موجود در هوا را در خود مي گيرد و شكلي اسيدي مي يابد . اين آب در اثر جاري شدن در سطح حوضه آبخيز باعث فرسايش و حمل ذرات خاك ، لاشبرگ و خار و خاشاك مي شود. قسمتي از مسيل كه خارج از منطقه مسكوني است آلودگي آب آن در اولين سيلاب بيشترين آلودگي را دارد ولي در سيلاب هاي بعدي رسوبات معلق و بار كف كه ناشي از پديده فرسايش حوضه و كف كني مسيل است ، بيشترين غلظت را به خود اختصاص مي دهند .شکل (1) فرساِِِيِش و توليد رسوب را در سرشاخه مسيل نشان می دهد.
2- كثافات و لجن های خياباني
آلودگي ثانويه در قسمتي از مسيل كه در منطقه مسكوني قرار دارد اتفاق مي افتد. در منطقه مسكوني ابتدايي ترين نوع مواد آلاينده كثافات و لجن هاي حاصل از خيابانها و معابر و جوي ها است كه به مسيل وارد مي شوند . ميزان و مقدار اين مواد بستگي به فعاليت هاي تنظيفی شهرداري در شهرها دارد . هر چه سطح شهر تميز تر و جوي ها فاقد لجن كمتري باشند ، دريافت آلودگي مسيل كمتر خواهد بود .
3 - فاضلاب
نوع ديگر آلاينده هايي كه به مسيل ها وارد مي شوند ، فاضلابها هستند. در برخي شهرها فاضلاب ناشي از شستشوي آشپزخانه ، حياط و حتي حمام به جوي خيابان ريخته شده و به مسيل منتهي مي گردند . در برخي شهرها كه منطقه مسكوني سنگلاخ و فاقد چاه جذبي و شبكه جمع آوري فاضلاب هستند علاوه بر فاضلاب فوق ، فاضلاب خانگي خروجي از سپتيك تانك يا گند گاه مستقيما به مسيل وارد مي شود . نمونه عينی اين پديده در شهر اراک قبل از اجرای طرح جمع آوری فاضلاب قابل مشاهده بود.
برخي مسيل ها نيز فاضلاب صنايع کوچک مثل سنگبري ، ماسه شويي ، صنايع غذايي ، موزاييك سازي به آنها وارد مي شوند . مسيل شهری اراک نمونه اينگونه مسيل ها است.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 49

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما