محل لوگو

فرهنگ و تمدن ايراني 62 ص


فرهنگ و تمدن ايراني 62 ص

نام فایل : فرهنگ و تمدن ايراني 62 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 51

حجم : 178 کیلوبایت


مقدمه
« به خواست اهورا مزدا ، من چنينم كه راستي را دوست دارم و از دروغ روي گردانم . دوست ندارم كه ناتواني از حق كشي در رنج باشد . هم چنين دوست ندارم كه به حقوق توانا به سبب كارهاي ناتوان آسيب برسد . آن چه را كه درست است من آن را دوست دارم من دوست برده دروغ نيستم ، من بردة خشم نيستم ، حتي وقتي خشم مرا برمي انگيزاند ، آن را فرو مي نشانم . من سخت بر هــوس
خود فرمانروا هستم »
« داريوش »
بي شك بخش عمده اي از فرهنگ و تمدن امروز ما ، به روزگاران و هزاره هاي دور باز مي گردد . قروني كه بوميان فلات ايران و سپس مهاجرين به ويژه آرياي ها ، با تلاش و كوششي در خور ستايش ، فرهنگ و تمدني را آفريدند كه در خدمت بشريت بوده و تمدنهاي بسياري را تا به امروز وام دار خود كرده است . روش زندگاني آنان در طي قرون موجب شكل گيري يك الگوي جهاني شد كه امروزه آن را در قالب سازمان هاي وابسته به حقوق بشر مشاهده مي كنيم .
در حقيقت فرهنگ و تمدن ايراني و به ويژه ايران هخامنشي ، سهم به سزايي در اين رابطه دارد . به درستي اين مهم بدست نيامده ، مگر در ساية خردمندي و آزادي ، كه مردم ايران شهر به آن باور داشته و براي پاسداري از آن و گسترشش ، حتي از ارزاني داشتن جان خود نيز دريغ نورزيدند .
در واقع مي توان چنين برداشت كرد كه فرهنگ و تمدن ايران باستان ، به گواهي مورخان داخلي و خارجي ، بر پاية اخلاق بنا شده بود . اخلاقي كه از ميراث سنتي
آريايي ها و باورها و آموزه هاي زرتشت مايه مي گرفت .
در كتب مقدس يهوديان ، از پادشاهان هخامنشي به عنوان فرمانروايان اهورايي كه خداوند آنها را براي فرمانروايي بر زمين آفريده است ، ياد شده آنان معتقد بودند كه كوروش بزرگ همان مسيح وعده داده شده ، در تورات است . و در قرآن نيز فرمانروايي آرماني خدايي در شكل ذوالقرنين نمود پيدا مي كند .
قالوا يا ذالقرنين يا جوج و ماجوج مفسدون في الارض فهل نجعل و لك خرجا
علي ان تجعل بيننا و بينهم سدا .
« ( آن گروه به او ) گفتند : اي ذوالقرنين ! يأجوج و مأجوج در اين سرزمين
فساد مي كنند ، آيا ممكن است ما هزينه اي براي تو قرار دهيم كه
ميان ما و آنها سدي ايجاد كني ؟ »
« كهف /94 »
فهرست عناوين
مقدمه
1- سرفصل 1

ذوالقرنين
2- تشكيلات
قوانين
3- آداب و رسوم
4- مراسم رسمي و جشن ها
5- هنر
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما