محل لوگو

شرکت های سهامی 28 ص


شرکت های سهامی 28 ص

نام فایل : شرکت های سهامی 28 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 25

حجم : 200 کیلوبایت


بخش 1 كليات :
تعريف
طبق قانون، شركت سهامي مشترك شركتي است كه سرماية آن به سهام خرد تقسيم شده و مسؤوليت سهام‌داران آن به ارزش هر سهم محدود مي‌باشد. همانطور كه در مقدمه ذكر گرديد، شركت سهامي مشترك ميتواند هم بصورت شركت سهامي عام و هم بصورت شركت سهامي خاص باشد. تفاوت عمده در اين دو نوع شركت اين است كه شركت عام ميتواند سهام و وثيقه‌هاي وام خود را به عموم ارائه دهد درحاليكه شركت خاص نمي‌تواند چنين خدماتي را ارائه دهد. براي تفاوتهاي بيشتر ميان شركتهاي خاص و عام به بخش ضميمه الف رجوع نماييد.
اشكال ديگري از شركتهاي كاري
علاوه بر شركت سهامي مشترك، قانون تجاري ايران موارد زير را براي مؤسسات كاري در نظر گرفته است :
الف) شركت با مسؤوليت محدود
ب) شركت تضامني
ج) شركت مختلط غيرسهامي
د) شركت مختلط سهامي
هـ) شركت نسبي
و) شركت تعاوني توليد و مصرف
از ميان شركتهاي عنوان‌شده، در شركت با مسؤوليت محدود و شركت سهامي مشترك ميزان مسؤوليت محدود به ارزش سهام آنان مي‌باشد. درصورت وجود شركت سهامي مشترك، قانون براي سهام‌داران و شركت با مسؤوليت نامحدود حمايتهاي لازم را پيش‌بيني نموده است.
تفاوت اصلي ميان شركت سهامي مشترك و شركت با مسؤوليت محدود اينستكه در شركت با مسؤوليت محدود سرمايه به سهم تقسيم نمي‌گردد و شركاء حق انتقال سود خود را بدون تأييد اكثريت اعضاء كه معرف 4/3 سرمايه شركت باشند، نخواهند داشت.
ويژگيهاي كلي
سهامداران شركت سهامي مشترك در تملك سود و ضرر و توزيع دارائي‌ها در تصفيه حساب آنها به نسبت ميزان سهام مشاركت خواهند داشت. همانطور كه در بالا عنوان گرديد، مسؤوليت هريك از سهام‌داران محدود به ارزش هر واحد سهام بوده و درصورت عدم وجود تقلب و ساير اعمال غيرقانوني ، نيازي به واگذاري مجدد مسؤوليتهاي شركت به سهام‌داران نخواهد بود. شركت داراي يك شخصيت حقوقي مستقل است و ميتوان آنرا تحت عنوان خود يا تحت پيگرد قانوني قرار دهد. سهام‌داران داراي حقوق معمول سهام‌داران بوده كه بطور كلي شامل حق شركت در جلسات سهام‌داران، دريافت گزارش مالي، انتصاب و جايگزيني هيئت مديره و حق رأي در تصميم‌گيريهاي اصلي در شركت مي‌باشند.
تعداد سهام‌داران
قانون مقرر داشته است كه حد نصاب تعداد سهام‌داران در يك شركت سهامي مشترك سه نفر است.
مليت سهام‌داران
از لحاظ قانوني هيچگونه محدوديتي نسبت به مليت اشخاصي كه مايل به تشكيل شركت سهامي مشترك مي‌باشند وجود ندارد. ليكن از لحاظ سياسي، دولت ايران از مشاركت سهام‌داران ايراني در اين گونه فعاليتها به جهت اهميت آن براي پيشرفت برنامه‌هاي ملي تأكيد مي‌نمايد.
سهام
يك شركت سهامي مشترك ميتواند هم سهام معمولي و هم سهام ممتاز را بصورت سهم با نام يا سهم بي‌نام صادر نمايد. هرچند كه قانون مزاياي مربوط به سهام ممتاز را تعيين ننموده است ، اما چنين به نظر مي‌رسد كه انجام اولويت‌پذيري نسبت به سود سهام و توزيع سرمايه بهنگام تصفيه حساب و حق رأي مضاعف تحت قانون مورد پذيرش قرار خواهد گرفت. تفاوتهاي اساسي ميان سهام با نام و سهام بي‌نام مربوط به نحوه انتقال و پرداخت ماليات است به بخش 6/2 رجوع نماييد.
مديريت
انتخاب مديريت شركت سهامي مشترك تحت مسؤوليت هيئت مديره قرار خواهد گرفت كه بايد (كه اين هيئت) با اتخاذ اكثريت آراء سهام‌داران حداقل يكبار در هر دو سال انجام پذيرد.
انحلال و تصفيه حساب
شرايط كلي اداره وضعيت انحلال و تصفيه حساب يك شركت سهامي مشترك در قانون پيش‌بيني شده است و شركتها مجاز شده‌اند هرگونه شرايط خاص مورد نياز را كه مقاير با قانون نبوده باشد در مواد اساسنامه منظور نمايند. از آنجاكه مفاد قانون در اين زمينه ماهيت كلي دارد توصيه مي‌گردد، به هنگام تهيه پيش‌نويس اساسنامه مواد مربوط به انحلال و تصفيه‌حساب نيز لحاظ گردد. 
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما