محل لوگو

سیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی و غیرانتفاعی 36 ص


سیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی و غیرانتفاعی 36 ص

نام فایل : سیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی و غیرانتفاعی 36 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 32

حجم : 248 کیلوبایت


سيستمهاي اطلاعاتي حسابداري براي سازمانهاي خدماتي و غير انتفاعي
در ميان پرسشهاي مهمي که شما بايد قادر باشيد پس از خواندن اين فصل به آنها پاسخ دهيد ، سئوالات زير مطرح مي شوند :
مشکلات معمول سيستمهاي اطلاعاتي حسابداري در سازمانهاي خدماتي نظير دفاتر حقوقي و کلينيکهاي پزشکي چه هستند ؟
چرا يک سازمان خدماتي نظير دفتر مشاوره فاقد دارايي « موجودي کالا » در ترازنامه خود مي باشد ؟
چرا سيستمهاي برنامه ريزي و کنترل بودجه در سازمانهاي خدماتي معمولاً اثرگذاري کمتري نسبت به سيستمهاي بودجه اي در سازمانهاي غير خدماتي ؟
برنامه ريزي و کنترل بودجه اي موثر در يک سازمان غير انتفاعي نظير دانشگاه دولتي مهمتر از يک سازمان انتفاعی محور است ؟
آيا يک بيمارستان به عنوان يک سازمان خدماتي ، يک سازمان غير انتفاعي يا ترکيبي از هر دو نهاد طبقه بندي مي شود ؟
مقدمه
تا اندازه اي هم به سازمانهاي خدماتي ( نظير دفاتر حقوقي ، دفاتر حسابداران مجاز ، دفاتر مشاوره ، کلينيکهاي پزشکي ، بانکها و رستورانها ) و هم به سازمانهاي غير انتفاعي ( نظير دانشگاهها ، ارتش و پليس ) توجه کمتري شده است . به طور معمول يک نهاد خدماتي به جاي « کالاهاي ملموس » ، « خدمات ناملموس » را به مشتريان خود ارائه نموده و يک سازمان غير انتفاعي است. از آنجائيکه يک سازمان غير انتفاعي ( که گاهي اوقات يک سازمان سودناخواه ناميده مي شود ) نيز عمدتاً « خدمات ناملموس » را به مشتريان خود عرضه ميدارد ، سازمان غير انتفاعي نوعي سازمان خدماتي است . با اين حال براساس تعريف ، سازمانهاي غير انتفاعي سود محور نيستند . دستاوردها و موفقيت اين سازمانها براساس سهم آنها در رفاه عمومي جامعه مورد ارزيابي قرار مي گيرد .
در اين فصل برخي از جنبه هاي عملياتي عمده سازمانهاي خدماتي و سازمانهاي غير انتفاعي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است . از آنجائيکه بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاهها سرانجام از سوي يکي از اين سازمانها به خدمت گرفته مي شوند ، پوشش اين نهادها در اين فصل ضروري است . توجه عمده, به بحث و بررسي ويژگيهاي
سيستم هاي اطلاعاتي حسابداري که منحصر به نهادهاي خدماتي و غير انتفاعي است اختصاص خواهد يافت . همچنين نمونه هاي عملي از کاربرد کامپيوتر در سازمانهاي خدماتي و غير انتفاعي فراهم گرديده است .
سازمانهاي خدماتي
اصطلاح سازمانهاي خدماتي ، محدوده گسترده اي از موسسات تجاري را در بر
مي گيرد که خدماتي را به مشتريان خود ارانه مي نمايند .
رستورانها ، هتلها ، مغازه هاي آرايش و زيبايي ، دفاتر حقوقي ، دفاتر حسابداران مجاز ، دفاتر حمل و نقل ، کلينيکهاي پزشکي ، دفاتر مشاوره ، استوديوهاي تلويزيوني و نهادهاي ورزشي نظير تيمهاي حرفه اي بيسبال و فوتبال در گروه تجاري سازمان های خدماتي قرار مي گيرند .
ويژگيهاي منحصر به فرد سازمانهاي خدماتي
سازمانهاي خدماتي در مقايسه با سازمانهايي که کالاهاي ملموس ( نظير توليد کنندگان اتومبيل) به مشتريان خود عرضه مي کنند ، داراي خصوصيات عملياتي منحصر به فردي مي باشند . ويژگيهاي متمايز کننده اغلب نهادهاي خدماتي عبارتند از (1) عدم وجود موجودي کالاي قابل فروش ، (2) اهميت کارکنان حرفه اي ، (3) دشواري اندازه گيري کيفي و کمي محصول و فرآورده و (4) کوچکي اندازه .
اکنون به هر يک از اين چهار خصوصيت خواهيم پرداخت .
فقدان موجودي کالا
اين خصوصيت مي تواند بر فعاليتهاي کسب درآمد يک سازمان خدماتي تاثير عمده اي داشته باشد . يک توليد کننده کالاهاي ملموس ( نظير کمپاني
Alan

که کالاهاي ورزشي توليد مي کند) براي فروشهاي جاري و آتي خود موجودي کالا توليد مي کند . اين موجودي به عنوان يک ذخيره احتياطي در مقابل نوسانات احتمالي فروشهاي آتي عمل مي نمايد . به عنوان مثال ، در صورتيکه کمپاني
Alan

...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 56

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما