محل لوگو

راه های حفاظت از محیط زیست و بهبود روش های زندگی 67 ص


راه های حفاظت از محیط زیست و بهبود روش های زندگی 67 ص

نام فایل : راه های حفاظت از محیط زیست و بهبود روش های زندگی 67 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 56

حجم : 238 کیلوبایت


پیشگفتار
هوالذی جعل لکم الارض ذلولا فامشوا فی مناکها و کلوا من رزقه.
«اوست خدائی که زمین را برای شما رام و هموار کرد. پس شما بر پستی و بلندی آن راه روید و از رزق و روزی خدا بهره ور شوید.»
سوره ملک آیه 15
والله جعل لکم الارض بساطاً لتسلکوا منها سبلا فجاجاً.
«و خداوند زمین را بستر شما نهاد تا در زمین راه های گونه گون در نوردید.»
سوره نوح. آیه 20 و 19
والارض بعد ذلک دحیها.
«وزان پس زمین را [برای بهره وری از آن] بگستراند.

سوره نازعات. آیه 30
اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی روبه رشدی داشته باشند، وظیفه ی عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کنند، ممنوع است.
چکيده
در ابتدا نظري به محيط زيست انداخته ايم و اينکه منابع آلودگي چيست؟
سپس درباره ي کاهش زباله هاي خانگي پيشنهاداتي دارد در ادامه طرز صحيح استفاده از آب و مثال هايي جهت راهنمايي جلوگيري از اسراف آب.
در دنباله ي بحث راه هاي صرفه جويي انرژي در خانه از جمله گاز عنوان مي شود و کارهاي ساده اي را جهت جلوگيري از صدماتي که به محيط زيست وارد مي شود پيشنهاد مي کند. از جمله هديه دادن گل ريشه دار و درختجه هاي تزئيني به جاي دسته گل- يا اين که از انبوه مراسلات پستي بيهوده بايد کاست و يا استفاده کمتر از پوشک بچه يا استفاده از وسايل نقليه عمومي- استفاده ي کمتر از گوشت. که براي هر کدام دلايلي جالب توجه ارائه داده مي شود.
مقدمه
اين روزها در تمام نشريات جهان درباره خطرات عظيمي که متوجه سلامتي محيط زيست است مطالب زيادي منتشر مي شود و در برنامه هاي تلويزيوني به طور مستند و عيناً اين مطالب منعکس مي شود .
متأسفانه کشورهاي جهان سوم از جمله ايران با سرعت بيشتري در جهت نابودي جنگل ها، مراتع، حيات وحش، آلودگي آب، آلودگي هوا، صدمه به محيط زيست و ... گام بر مي دارند.
اميد است اين مجموعه که با وجود حجم کم، حاوي اطلاعات زيادي است. به سلامت سرزمين ما و موجودات کشور ما و سلامت و طراوت محيط زيست ما کمکي بکند. شايد در آينده هموطنان ما بار ديگر حرمت آب، خاک و هوا را نگهدارند.
نظري به محيط زيست کشور ما ايران:
.
www.irandoe.org
در بدو امر ايران کشوري بسيار پهناور با تنوع شديد و گسترده اقليمي به نظر مي آيد که اکثراً در طي سال حداکثر دماي جنوب با حداقل دماي منطقه شمال آن بيشتر از 40 درجه سانتيگراد تفاوت را نشان مي دهد.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 71

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما