محل لوگو

دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) 13 ص


دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) 13 ص

نام فایل : دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) 13 ص

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 43 کیلوبایت


بِسمِ اللّهِ الرَحمنِ الرَحيم
برگرفته از کتابهای :
ادلهء اثبات دعوى (فارسي) - علي اكبر محمودي دشتي
الصلاة في الكتاب والسنة (فارسي) - محمد الريشهري
شرح فصوص الحكم - محمد داوود قيصري رومي
عصر ظهور (فارسي) - الشيخ علي الكوراني العاملي
مقالات وگفتارها- مسجد انگجي تبريز
تحقیق در مورد :
دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)
تحقیق کننده...........................................اُمید رُشَندِل
مدرسه....................................................محمودیه 3
نام دبیر................................................آقای دهباشی
کلاس..................................................................اَول
نوبت...............................................بعد اَز ظُهر
مقدمه:
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على خير خلقه محمد وآله الطاهرين ولعنة الله على اعدائهم اجمعين الى يوم الدين.
خدايا خمينى دين ترا يارى نموده أو را يارى ده وملت نجيب ايرانرا در سايه عدل وداد أو از هر گزندى حفظ فرما.
مناسك حاضر كه مطابق است با فتاوى رهبر كبير انقلاب اسلامى و مرجع تقليد شيعيان جهان حضرت آية الله العظمى امام خمينى مد ظله العالى داراى ويژگيهائى است كه ذيلا مورد اشاره قرار مىگيرد : 1 - مسائلى از بخش حج تحرير الوسيله ترجمه و در متن آن افزوده شده است . 2 - حدود 550 مسأله جديد كه در اثناى حج و در طى سالهاى گذشته مورد نياز حجاج محترم قرار گرفته و از حوزه استفتاء مستقر در بعثه حضرت امام مد ظله العالى سؤال شده ، همراه با پاسخ آنها به اين مناسك اضافه شده است . و براى آن كه پيدا كردن و دسترسى به هر يك از مسائل مذكور و هم چنين مسائل متفرقه‌اى كه قبلا در مناسك بوده آسان تر شود بر حسب تناسب ، تفكيك و تحت عنوان مسائل متفرقه در ذيل هر يك از ابواب و فصول مربوطه گنجانده شده است . لازم به تذكر است كه حدود يكصد مورد از اين سؤال و جوابها در چاپ قبلى يك جا در پايان كتاب چاپ شده بود كه اكنون در ضمن همين مسائل قرار گرفته است . 3 - پاره اى از فصول و بخشهاى اين مناسك با ترتيبى جديد تنظيم شده و برخى از مسائل غير ضرورى حذف و بعضى از تعبيرات و الفاظ با حفظ محتوى و مفهوم ، تغيير يافته است.
ادلهء اثبات دعوى (فارسي) - علي اكبر محمودي دشتي - ص 3
بسم الله الرحمن الرحيم ‹ صفحه 5 › در روزگارى كه قرآن و معارف اسلام غريبانه به گوشه عزلت وفراموشى سپرده شده بود و فاصله فرهنگى مسلمانان از اسلام عميق تر مىشد ، و در دورانى كه غرب گرايان افكار الحادى را در ميان جوانان و بويژه طبقات روشنفكر و تحصيل كرده ترويج مىكردند ، آرى در اوج غربت اسلام و قرآن احياگر بزرگ دين و روح و جان مسلمين حضرت امام خمينى ( قدس سره ) برخاست و بزرگترين نهضت دينى را در دوره غيبت كبرى رهبرى نمود . در ميان ثمرات گوناگون اين نهضت مبارك بى شك بازگشت شريعت مقدسه اسلام به صحنه زندگى اجتماعى مسلمانان ، پر ارج ترين آن بود . و در اين ميان دانش استوار فقه حضورى ملموس تر از ساير علوم اسلامى را دارا مىباشد . چرا كه علم فقه عهده دار پاسخ گوئى به مشكلات و نيازهاى اجتماعى مسلمانان است . لذا طرح و تبيين ابعاد فقه بالنده شيعى بويژه مباحثى كه در ارتباط با

اداره نظام مقدس جمهورى اسلامى است از ضرورت كامل برخوردار است

ادلهء اثبات دعوى (فارسي) - علي اكبر محمودي دشتي - ص 16
حضرت آية الله امام خمينى ( قدس سره ) در " تحرير الوسيلة " مىفرمايد : " الضابط في ذلك العلم القطعي واليقين ، فهل يجب أن يكون العلم مستندا إلى الحواس الظاهرة فيما يمكن . . . أم يكفي العلم القطعي بأي سبب ، وجهان ، الأشبه ‹ صفحه 17 › الثاني " ( 1 ) . " معيار در باب شهادت آن است كه از روى علم و يقين باشد و آيا واجب است كه علم ، به يكى از حواس ظاهره مستند باشد يا خير - در جواب مىفرمايد - شرط نيست بلكه شهادت كافى است كه از روى علم و يقين باشد از هر راهى كه به دست آمده باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 58

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما