محل لوگو

حافظ و اشعار او 14 ص


حافظ و اشعار او  14 ص

نام فایل : حافظ و اشعار او 14 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 51 کیلوبایت


فهرست مطالب
عنوان
صفحه
سخني كوتاه در مورد حافظ و اشعار او
…………………………………………
1
شعر حافظ و سبك انتزاعي
……………………………………………………………
2
كاربرد واژه هاي دو يا چند معنايي ( ايهام )
…………….………………………
.5
اكسپرسيونيسم انتزاعي
…………………………………………………………………
12
منابع :
آشنايي با ادبيات كهن
پيشگفتار
در مورد حافظ و اشعار او و همچنين در مورد انديشه ها و سلوك زندگي اش بسياري از اساتيد بزرگ زبان و ادبيات فارسي و حافظ شناسان بنام كتب و مقالاتي را ارائه داده اند و اشعاري را از جهات مختلف مورد بررسي و تحليل قرار داده اند ، اينك در هر كتابخانه اي مي توان كتابي در مورد اين خواجه بلند آوازه شيرازي پيدا كرد.
اما من به عنوان يك هنر جو در زمينه هاي تجسمي و بصري و علاقه مند به اشعار حافظ به دنبال پيوندي بين اشعار او و سبك هاي هنري موجود كه معمولاً به نقاشي اطلاق مي شوند بودم ، چرا كه بارها در كتب مختلف با اين نكته كه اشعار حافظ مجموعه اي از شعر و نقاشي و موسيقي است ، روبرو شدم.
پس از جستجو در كتب ادبي و هنري به اين نكته پي بردم كه شعر حافظ چه از لحاظ شاعري و چه معناي باطني مي تواند ترجمان برخي از سبكهاي هنري باشد كه ، نممود و ظهور آنرا به غرب و بخصوص اروپاييان منصوب مي دانيم ، البته به هيچ عنوان مقصود اين نيست كه حافظ را پايه گذار يك سبك يا يك مكتب هنري قلمداد كنيم، بلكه بر اين باوريم كه با در كنار هم گذاشتن شباهتهاي موجود بين اشعار حافظ و برخي از سبك هاي هنري مي توان چهره اي تازه از اشعار حافظ را كه تا كنون بر ما پوشيده بود به نمايش گذاشت.
مقاله حاضر مجموعه تلاش و مطالعاتي است كه بر پايه كتب هنري موجود و همچنين مقالات و نوشته هاي فراوان در مورد حافظ گرد آوري شده است.
سخني كوتاه در مورد حافظ و اشعار او ؛
خواجه شمس الدين محمد شيرازي متخلص به حافظ تولد :‌ 792 ( ه . ق )
همانطور كه پيش تر اشاره شد د رمورد حافظ سخن فراوان گفته شده است كه در برخي از روايات اكثر حافط شناسان و محققان اتفاق قول داشته و در بعضي ديگر تناقص عقيده .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما