محل لوگو

بينش عاطفي به عنوان جو فكري ، شخصيت و توانايي روحي 20 ص


بينش عاطفي به عنوان جو فكري ، شخصيت و توانايي روحي 20 ص

نام فایل : بينش عاطفي به عنوان جو فكري ، شخصيت و توانايي روحي 20 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 17

حجم : 87 کیلوبایت


بينش عاطفي به عنوان جو فكري ، شخصيت و توانايي روحي
نويسندگان :
Jhon D Mayer
Peter Salovey
David R Caruso
بينش عاطفي و
EQ
به وسيله انجمن گويش آمريكايي به عنوان مفيدترين صفات يا واژه هاي نوين در سال 1995 انتخاب شدند . (1995،1999،
Brrodie
، 1996) . و همانطور كه اين گفتار شهادت مي دهد در اين زمينه گسترش زيادي ايجاد شده است . جنبش در علاقه مندي دائم به بينش عاطفي با ارائه مقاله در نشريات دانشگاهي در سال 1990 شروع شد و پس از آن با نشر عمومي بوسيله كتاب پر فروش « بينش عاطفي » گسترده شد . بعد از آن تفكر «بينش عاطفي » روي جلد جمله
Time
رفت ( 1995
Gibbs
) . از آن به بعد درباره بينش عاطفي آنقدر سخنها رانده شد كه محال است (يا حداقل بسيار طاقت فرساست ) تا تمام جوانب آن را مورد بررسي قرار داده.
به هر حال حائز اهميت است كه ببينيم واژه « بينش عاطفي » در چه زمينه هايي بكار مي آيد در اين فصل سه معناي آن را مورد بررسي قرار مي دهيم . اولين آنها كه مهمترين و جامعترين معناست عبارت «جو فكري»
( Zeitgeist)
يا فرهنگ رايج مي باشد . روحيه يك عصر غالباً به عنوان جو فكري ، يك ذهنيت يا علاقه رايج كه آن دوران را شخصيت مي دهد . در فرهنگ تنها يك عامل دخيل نيست بلكه جو فكري در هم پيچيده اي آن را متأثر مي كند . فكر مي كنيم كه واژه « جو فكري » به نوعي معرف بينش عاطفي مي باشد و اولين معادلي است كه در اين فصل به عنوان معادلي فرهنگي و سياسي يافتيم . و دومين معادل تخصيص يك خصيصه شخصيتي است كه به نظر مي رسد مانند پشتكار مؤلفه مهمي براي موفقيت در زندگي محسوب مي شود . سومين و آخرين معني بينش عاطفي كه نظرها را در متون علمي جلب كرد و خصيصه يك سري از توانايي ها در فرآيند بينش عاطفي مي باشد .
مطالعات ما در زمينه بينش عاطفي هم منابع عمومي و هم منابع دانشگاهي را در بر مي گيرد هدفمان اين است تا موارد استفاده واژه بينش عاطفي را روشن كنيم و مواردي را كه ممكن است با ناديده گرفتنشان معناي بينش عاطفي مبهم شود . خاطر نشان كنيم براي اين منظور اگر لازم باشد به مباحث علمي و فرهنگي پرداخته خواهد شد . بعد از اين مقدمه بخش اعظم اين بخش به مطالعه سه معناي بينش عاطفي به عنوان جو فكري ، شخصيت و توانايي روحي .
بينش عاطفي و جو فكري
رواج بينش عاطفي احتمالاً در 1995 با چاپ يك سري داستان در مجله
Time
و مجله
USA Today Weekend
در باره اهميت بينش عاطفي براي موفقيت در مدرسه و كار ، به اوج خود رسيد
Gibbs)
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 86

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما