نام فایل : آمار آيا ارتباطي بين دروس تفهيمي و دروس حفظي وجود دارد؟ 39 ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 41
حجم : 1337 کیلوبایت
خلاصه
:
دانش آموزان معتقداند كساني كه در دروس تفهيمي موفق هستند در دروس حفظي نيز موفق خواهند بود در اين پروژه سوالي كه مورد بررسي قرار گرفت اين بود كه آيا ارتباطي بين دروس تفهيمي و دروس حفظي وجود دارد؟
جامعه آماري در اين پروژه تمام دانش آموزاني بودند كه با دروس تفهيمي و دروس حفظي سرو كار داشتند
.
نمونه آماري در اين پروژه،دانش آموزاني بودند كه از طريق اعداد تصادفي از بين دانش آموزان مدارس شهرستان قوچان انتخاب شدند
.
سپس با استفاده محاسبات آماري بر روي پرسشنامه اي كه توسط دانش آموزان پر شده بود اين پروژه انجام شد
.
نتيجه تحقيق نشان داد كه
ارتباط محسوسي بين دروس حفظي و دروس تفهيمي وجود دارد
.
مقدمه
:
اگر بخواهيم كليه دروس را تقسيم نماييم، مي توانيم آنها را به دو دسته ي حفظي و تفهيمي تقسيم كنيم در دسته دروس حفظي مي توان زبان وادبيات فارسي، تاريخ،جغرافيا،تعليمات ديني،علوم اجتماعي و عربي را نام برد
.
براي گروه تفهيمي نيز مي توان دروس رياضيات ، فيزيك ، شيمي ، زبان خارجه و
...
را نام برد
.
دروس زبان و ادبيات فارسي را نمي توان به طور كامل در گروه دروس حفظي جاي داد
.
چون اولاً ما اين درس را از ابتداي مدرسه رفتن يعني از كلاس اول دبستان تا آخر تحصيلات در ميان دروسمان داريم و دوماً آنكه ما خودمان فارسي زبان وايراني هستيم و اين درس ، زبان خودمان است
.
پس جايز نيست كه بگوييم ادبيات جزو دروس حفظي است
...
مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان