محل لوگو

آرامش 13 ص


آرامش 13 ص

نام فایل : آرامش 13 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 60 کیلوبایت


الطمانينه الي كل احد قبل الاختيار من فصور العقل .
آرام گرفتن بهر كس پيش از آزمايش كردن از كوتاهي عقل است ممكن است مراد آرامش گرفتن و صداقت و دوستي باشد پيش از آزمايش كردن كسي و ظاهر شدن صلاح و خوبي او يا اعتماد كردن بر هر كس باشد پيش از آزمايش كردن او و ظاهر شدن اينكه محل اعتماد است.
معناي لغوي الطمانيه : اطمينان ـ آرامش دل ـ آسودگي
طما ـ طمو الماء : آب بالا آمد و رودخانه را پر كرد.
البحر : دريا پر شد و موج زد
النبت : گياه دراز شد
ت همته : بلند همت شد
به الخوف : سخت تر شد
1ـ از كتاب غرر الحكم و دور الكلم
فرهنگ لاروس : ترجمه عربي به فارسي ، تاليف : دكتر خليل جر ، جلد اول ، ترجمه سيد حميد طبيبيان
آرامش به عنوان شرايط باطني نماز
نماز بايد با حالت سكون و آرامش برگزار شود قلب و روح بايد با عبادت متحد و همراه شوند اين زماني است كه قلب هم در صحنه نماز باشد الفاظ و حركات با قلب يكي شوند اگر نماز از حد ظاهر و بدن به باطن روح انسان سرايت كرد قلباً از حقيقت نماز لذت مي برد و در نتيجه طمانينه هم حاصل مي شود صاحبان نفس مطمئنه كساني هستند كه حقيقت ايمان در روحشان رسوخ كرده باشد آنجا كه عبادت جامع شرايط و به دور از شائبه و همراه با اخلاص باشد اهميت وجود حاصل مي شود و امنيت وجود طمانينه و آرامش به بار مي آورد . خداوند مي فرمايد : والذين آمنوا و لم يلبثوا ايمانهم بظلم اوليك لهم الامن ، يعني آنها كه ايمان دارند و ايمانشان از ظلم و ستم پاك است براي آنها امنيت و آرامش است. و نيز مي فرمايد : الذين امنوا تطمئن قلوبهم بذكرالله الا بذكرالله تطمئن القلوب ، يعني كساني كه ايمان آوردند و قلوبشان به ياد خدا آرام گرفت آگاه باشيد كه تنها با نام خداست كه دلها آرام و قرار مي گيرد.
امام صادق (ع) مي فرمايد : فاجعل قلبك قبله للسانك ، لا تحركه الا باشاره القلب و موافقه العقل و رضي الايمان . يعني قلب خود را قبله زبانت قرار ده جز با اشاره دل و موافقت عقل و رضايت ايمان زبان را به حركت در نياور.
وقتي كه انسان به نماز مي ايستد و تكبير مي گويد بايد قلب و دل و فكر و روح و زبان همه با هم بگويند الله اكبر البته معناي الله اكبر اين نيست كه خدا بزرگ يا بزرگتر است چون ما چيزي نداريم كه در برابرش بگوييم خدا بزرگتر است معناي الله اكبر اين است كه خدا بزرگتر از ان است كه بتوان او را توصيف نمود همه وجود ما اگر با زبان ما هماهنگ شود ، طمانينه حاصل
مي شود در مورد آيت الله سيد محمود جزايري (ره) نقل مي كنند كه در مسافرتي در بياباني مشغول نماز مي شود خادم ايشان كه از آقا فاصله گرفته بود ناگهان متوجه مي شود شيري به آقا نزديك شده است و با ديدن اين صحنه مضطرب و ناراحت مي شود اما كاري از دستش بر نمي آيد بعد كه نمازش را مي خواند آن حيوان هم مي رود . آقا ، خادم را مضطرب مي بيند. سئوال مي كند چه شده ! مي گويد : مگر شير را نديديد نزديك بود شما را از بين ببرد . مي فرمايد ! من اصلاً او را نديدم و توجهي هم به آن نداشتم ! اين همان طمانينه است كه در نماز لااقل مرتبه ضعيفش ـ لازم است وبايد باشد .
1ـ آداب و الصلوهْْ ، امام خميني ، چاپ نشر آثار امام ، ص 25 .
2 ـ كتاب تربيت اسلامي ، تاليف : استاد نبي صادقي ـ جلد4 ، ص 40 .
يك روش براي رسيدن به آرامش
خلوت با خويشتن
خلوت با خويشتن شما را از مشغله هاي زندگي دور مي كند! اين زمان را شما براي خود و تنها براي خود در نظر مي گيريد. بايد اين تمرين را همه روزه روزي دو بار و هر بار به مدت 20دقيقه انجام دهيد.
راهنمايي براي تمرين «خلوت با خويشتن»
1ـ تنها باشيد
2ـ محل مناسبي را تدارك ببينيد
3ـ صحنه دلپذيري را در ذهن خود تصوير كنيد
4ـ افكار خود را آزاد بگذاريد
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 59

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما