محل لوگو

کارآفرینی راه اندازي كارگاه حلقوي پودي 38 ص


کارآفرینی  راه اندازي كارگاه حلقوي پودي  38 ص

نام فایل : کارآفرینی راه اندازي كارگاه حلقوي پودي 38 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 41

حجم : 1277 کیلوبایت


بافندگي حلقوي پودي و تاري
مقدمه
بافندگي حلقوي روشي از تهيه‎ي پارچه است. كه در اين روش، با خميده كردن طولي از نخ به شكل حلقه، و عبور حلقه‎ها از داخل يكديگر با شيوه‎هاي مختلف، پارچه توليد مي‎شود. هنر بافتني دستي و اتصال و درگيري نخ‎ها با يكديگر از هنرهاي بسيار قديمي است كه به قرن‎ها قبل از ميلاد مسيح باز مي‎گردد. آثار به دست آمده در مصر كه متعلق به قرن پنجم قبل از ميلاد مي‎باشد، پيشرفته بودن اين هنر دستي را، در آن زمان، نشان مي‎دهد.
اولين دستگاه بافندگي حلقوي پودي را در سال 1589، شخصي به نام ويليام‎لي

- William Lee
در انگلستان اختراع كرد. سرعت اين دستگاه ده برابر بيش‎تر از سرعت توليد بافت با روش بافتني دستي بود. اختراع اين دستگاه باعث پيشرفت و تكامل بافندگي حلقوي شد. ساخت اولين دستگاه بافندگي حلقوي تاري نيز در سال 1775 انجام گرفت.
صنعت بافندگي حلقوي به دو قسمت مجزاي بافندگي حلقوي تاري و بافندگي حلقوي پودي تقسيم شده است. سازندگان ماشين‎آلات نيز هر يك، فناوري خاص خود را دارند و غالباً خصوصيات بافت‎ها و موارد مصرف توليدات آن‎ها نيز با هم متفاوت است.
در بخش بافندگي حلقوي پودي، در اين كتاب، سعي شده است هنرجويان عزيز با اصول اوليه‎ي بافندگي حلقوي پودي آشنا شوند. لذا در مورد هر يك،‌ توضيحات مختصري به شرح زير داده شده است.
در فصل اول: تعاريف بافندگي حلقوي پودي و تاري، تفاوت و مصارف هر يك، تعاريف اصطلاحات متداول، انواع سوزن، انواع حلقه و چگونگي تشكيل هر يك توسط سوزن‎ زبانه‎دار در ماشين‎هاي حلقوي ارائه شده است.
و فصل دوم به معرفي انواع ماشين‎هاي بافندگي حلقوي پودي و توضيح مختصري راجع به هر يك، عوامل اصلي بافت، عمليات بافندگي، بافت‎هاي پايه و محاسبه‎ي توليد و وزن اختصاص يافته است.
بافندگي حلقوي پودي
در بافندگي حلقوي پودي حلقه‎ها در جهت افقي (يك رج) تشكيل مي‎شوند به طوري كه اتصال يك حلقه به حلقه‎ي بعدي در يك سطر افقي انجام مي‎شود (شكل 9-1). همچنين امكان توليد پارچه با استفاده از يك بسته نخ وجود دارد، اگرچه روي پاره‎اي از ماشين‎ها امروزه تا 192 بسته نخ، براي توليد پارچه، به كار مي‎رود. صنعت بافندگي حلقوي پودي در ايران به نام‎هاي «كش‎بافي» و «تريكوبافي» مصطلح است.
شكل (9-1)‎- ساختمان بافت ساده‎ي حلقوي پودي
بافندگي حلقوي تاري
به روشي از توليد پارچه كه اتصال يك حلقه به حلقه‎ي بعدي در دو رج متفاوت و در جهت طولي انجام مي‎شود، بافندگي حلقوي تاري مي‎گويند.
شكل (9-2) ‎- ساختمان بافت ساده‎ي حلقوي تاري
مقايسه‎ي بافندگي حلقوي پودي و تاري و مصارف هر يك
در بافندگي حلقوي پودي امكان توليد پارچه حتي با يك بسته نخ وجود دارد، بنابراين روش ساده‎تري براي تبديل نخ به پارچه است.
1- در بافندگي حلقوي تاري، براي هر سوزن حداقل يك نخ در هر رج وجود دارد. بنابراين به دليل وجود تعداد سوزن بسيار روي ماشين‎ها، به چله پيچي نخ‎ها بر روي قرقره‎ها نياز است كه اين باعث افزايش عمليات مقدماتي براي توليد پارچه، در مقايسه با بافندگي حلقوي پودي، مي‎شود.
2- در بافندگي حلقوي، پودي، امكان توليد بافت‎هاي متنوع‎تر و استفاده از انواع نخ‎ها، نسبت به حلقوي تاري، بيش‎تر است.
3- سرعت توليد بافت در بافندگي حلقوي تاري در مقايسه با حلقوي پودي و بافندگي تار و پودي بيش‎تر است. اگرچه در حال حاضر عمليات بافت و سرعت توليد در بسياري از ماشين‎هاي جديد حلقوي پودي به گونه‎اي است كه اختلاف بسيار كمي بين بافندگي حلقوي پودي و تاري وجود دارد.
4- سرعت تغيير نقشه در حلقوي پودي بيش‎تر و هزينه‎هاي توليد در اين شيوه بسيار پايين‎تر است.
5- در شرايط معمول بافندگي، پارچه‎هاي توليدي حلقوي تاري، ثبات ابعادي بيشتري نسبت به حلقوي پودي دارند، زيرا در صورت پاره شدن نخ يك حلقه و تحت كشش قرار گرفتن ساختمان بافت حلقوي پودي، يك خط معيوب در رفتگي عمودي در پارچه ايجاد مي‎گردد، در حالي كه ساختمان بافت حلقوي تاري به گونه‎اي است كه دررفتگي طولي به راحتي به وجود نمي‎آيد.
6- بافت‎هاي حلقوي پودي غالباً داراي قابليت كشش بيش‎تري نسبت به بافت حلقوي تاري مي‎باشند.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 58

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما