محل لوگو

نگرشي بر فعاليتهاي بالادستي صنعت نفت (رشته صنايع شيميايي)


نگرشي بر فعاليتهاي بالادستي صنعت نفت (رشته صنايع شيميايي)

نام فایل : نگرشي بر فعاليتهاي بالادستي صنعت نفت (رشته صنايع شيميايي)

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 178

حجم : 7213 کیلوبایت


پيش گفتار:
كشورما بر پايه صنعت نفت به پيشرفتهاي اقتصادي فراواني دست يافته است و آشنايي با دانش فني اين صنعت و روش ها و فعاليت هايي كه براي استخراج و بهره برداري از اين سرمايه ملي مورد استفاده مي باشد براي ما از اهميت فراواني برخوردار است. به طور كلي اين فعاليت ها به دو دسته پايين دستي و بالا دستي تقسيم مي شود. فعاليت هاي بالا دستي شامل مراحل زمين شناسي، اكتشاف، مطالعه مخزن، حفاري و ساير تلاش هايي است كه براي به بهره برداري رساندن يك ميدان نفتي انجام مي شود و فعاليت هاي پايين دستي شامل استخراج، جداسازي، پالايش و ساير عمليات از اين قبيل مي باشد.
در اين پژوهش كه در قالب 240 ساعت كار عملي تحت عنوان كارآموزي انجام شده است به شرح وظايف و فعاليت هاي بالا دستي صنعت نفت اشاره گرديده است كه اميدوارم مورد توجه و استفاده علاقه مندان به اين رشته قرار گيرد.
با تشكر
فاطمه فدايي نيا
مقدمه:
پترولیوم

Petroleum
واژه ای لاتین است که در زبان فارسی معادل مناسبی ندارد. پترولیوم در واقع مواد هیدروکربنی است که به صورت طبیعی عمدتا در سنگ های رسوبی واقع می گردد. پترولیوم می تواند به صورت فازهای مختلف از جمله فاز گازی، نظیر گاز طبیعی

Natural gas
، فاز مایع، نظیر نفت خام
Crude oil
و فاز جامد مثل قیر

asphalt
در خلل و فرج و شکستگی های سنگ ها تجمع یابد.
انباشته شدن مواد هیدروکربنی در زیر سطح زمین در سنگ هایی صورت می گیرد که توانایی نگهداری و انتقال سیالات را داشته باشند. این سنگ ها، مخزن

reservoir
نامیده می شوند. تجمع مواد هیدروکربنی به صورت اقتصادی در سنگ مخزن منوط به وجود عوامل متعددی است. به طور کلی وجود پنج عامل برای تجمع اقتصادی نفت و گاز لازم و ضروری است.
این پنج عامل عبارتند از :
سنگ منشا بالغ

...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما