محل لوگو

ارتباط و راه‌هاي نفوذ در ديگران


ارتباط و راه‌هاي نفوذ در ديگران

نام فایل : ارتباط و راه‌هاي نفوذ در ديگران

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 58 کیلوبایت


مقدمه
ديگران بزرگترين سرمايه و منبع قدرت ما هستند. راه استفاده از آن منبع، برقراري رابطة صحيح است. چنانچه اين رابطه را برقرار كنيم هم نياز ديگران را بر آورده كرده ايم كه ما را در حل مسائل ياري مي دهند وهم نياز خود را. پس قدرت ايجاد رابطة صحيح يكي از مهارت هايي است كه افراد بايد داشته باشند
. به سوي كاميابي (1)، ص 203
. يعني اگر بخواهيم يك دوست خوب، معلم خوب با پدر و مادر خوب و از همه مهمتر يك مشاور خوب و صميمي باشيم به اين مهارت نياز داريم و بايد بتوانيم رابطة صحيح برقرار كنيم. اما ارتباط چيست؟ عده اي از افراد ارتباط را كلمه اي تعريف شده و بي‌نياز از توضيح مي دانند و خود را متخصص ارتباط تلقي مي‌كنند. اما اگر ارتباط آنقدر ساده است پس چرا بعضي از زوج ها در برقراري ارتباط موثر بي اطلاعند و يا چرا بعضي خانواده ها به علت عدم ارتباط صميمي از هم پاشيده شده اند ويا چرا گاهي يك روان پزشك، روان شناس ويا مشاور مراجعان خود را از دست مي دهند
. همان منبع ، ص 204
.
تعريف ارتباط:
تعداد كم و معمولاً دونفر هست فرآيندي است كه طي آن اطلاعات، معاني، احساسات را از طريق پيام هاي كلامي و غير كلامي با ديگران در ميان مي گذاريم
. ارتباط ميان فردي، ص 28ـ21
.
ويژگي هاي ارتباطات
1 : ارتباط يك فرايند است.
ارتباط يك فرايند ارسال و دريافت پيام است براي برقراري ارتباط بايد حداقل دو نفر در رويدادهايي مستمد و پويا با هم در گير شوند و طي آن بر يكديگر تأثير و از يكديگر تأثير پذيرند.
مؤلفه هاي فرايند ارتباط
الف ) برقرار كنندگان ارتباط:
در هر ارتباطي وجود طرفين ارتباط الزامي است كه شامل منبع و گيرنده است وفقط زماني فرايند ارتباط شروع ميشود كه منبع پيامي به گيرنده ارسال كند اما ارتباط برقرار كنندگان به طور همزمان هم فرستنده پيام هستند و هم گيرنده آن يعني شخصي الف: در حين صحبت، اثرات گفتارش را نيز بازبيني مي‌كند و در همان حال از شخص ب: اطلاعات مي گيرد.
ب) پيام:

در واقع همان محتواي ارتباط و گوياي منظور ارتباط برقرار كنندگان است.
ج) رسانه :
شيوه خاص انتقال پيام است رسانه نظامي از نمادها يا رمزهاست كه مي تواند به اشكال مختلف، باشد.
د) كانال :
منظور از كانال همان چيزي است كه ارتباط برقرار كنندگان را به هم پيوند مي‌دهد و رسانه را در خود جاي مي‌دهد: كانال هاي ارتباطي عبارت اند از: كانال صوتي ـ شنوايي كه گفتار را ميسر مي‌كند. كانال ژستي ـ بينايي كه ارتباط غير كلامي را تسهيل مي‌كند. كانال شيميايي ـ بويايي كه بوها را در خود جاي مي‌دهد و كانال پوستي ـ لامسه كه مار را قادر مي سازد كه در ارتباط ميان فردي از حس لامسه استفاده كنيم. ما از اين كانال هاـ كه همگي در ارتباط رودر رو بكار گرفته مي شوند ـ مي توانيم همزمان استفاده كنيم.
هـ) فيدبك :
فرستنده از طريق فيدبك هاي دريافتي مي فهمد كه پيام او تا چه حد دريافت شده و چقدر موثر بوده است و با بازبيني واكنش هاي طرف مقابل، ارتباط بعدي را بهبود بخشيده و به نتايج بهتر مي رسد.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 53

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما