محل لوگو

نظرسنجي-تلفني-از-مردم-درباره-محرم-وعزاداري-+-آمار


نظرسنجي-تلفني-از-مردم-درباره-محرم-وعزاداري-+-آمار

نام فایل : نظرسنجي-تلفني-از-مردم-درباره-محرم-وعزاداري-+-آمار

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 151 کیلوبایت


نظرسنجي تلفني از مردم درباره محرم وعزاداري
دین - همشهري آنلاين:
مركز مطالعات و تحقيقات رسانه‌اي روزنامه همشهري در يك نظرسنجي تلفني از مردم درباره محرم و عزاداري (3 بهمن) پرسيده است
مركز مطالعات و تحقيقات رسانه اي روزنامه همشهري اين طرح را با مدير يت سرور السادات قاضي زاده هاشمي و همكارانش شبنم چهره، فريده درفشي، سميه گايگاني و فاطمه يزداني اجرا كرده ‌است:
پيشگفتار
عزادارى و برپايى مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولياء خدا امرى است كه ريشه درقرآن و سيره نبوى(ص) وسيره امامان(ع) دارد. اين عزادارى‏ها مصداق مودت اهل بيت(ع) است. (شورا، آیه 23).
در سيره امامان(ع) هم برنامه‏اى كه هرگز در هيچ شرائطى ترك نشد برپائى عزا بر سالار شهيدان امام حسين(ع) بود. امام سجاد(ع) پس از امام حسين(ع) تا زنده بود در هر مجلس از داغ حسين مى‏گفت و در حقيقت مجلس عزا برپامى‏كرد. امام باقر(ع) هم در شرائط سخت و خفقانى دستور مى‏داد روز عاشورا عزاى امام حسين را بر پا كند. مالك جهنى مى‏گويد امام باقر(ع) در روز عاشورا فرمود: همه براى امام حسين گريه كنند و اهل خانه را دستور به‏گريه بر حضرت مى‏كرد. (كامل الزيارات، ص‏174) همين سيره را حضرت امام صادق(ع) و امامان ديگر (ع) داشتند آنها بر اين امر اصرار داشتند كه از رهگذر عزادارى و برپائى عزاى سالار شهيدان چراغ پرفروز نهضت حسينى روشن بماند كه ماند. در ادامه به نمونه اي از مجالس عزاداري امام حسين (ع) اشاره مي كنيم:
1- پيامبر اكرم(ص) براى امام حسين(ع) در روز اول ولادتش مجلس عزا گرفت. (مقتل خوارزمى، ج‏1، ص‏88.)
2- در منزل ام سلمه در دوره كودكى براى امام حسين مجلس عزا گرفتند.( مجمع الزوائد هيثمى، ج‏9، ص‏189.)
3- در منزل عائشه براى حضرت امام حسين(ع) مجلس عزا گرفتند.(7 مقتل خوارزمى، ج‏1، ص‏159)
4- در خانه امام على(ع) براى حضرت عزا گرفت.( مقتل خوارزمى، ج‏2، ص‏167)
بنابراين اگر بگوئيم بنيانگذار عزادارى بر سيد و سالار شهيدان حضرت نبى اكرم(ص) و امامان(ع) بوده اند ‏سخنى بگزاف نگفته‏ايم.
هم اكنون هم اگر بخواهيم احيا گر عزادارى راستين و عاشورايى باشيم بايد در مجالس عزادارى هم از مقامات‏ملكوتى امامان بگوئيم وهم از مقامات مُلكى آنان! بايد از جنبه الگوئى و اسوه بودن آنها بگوئيم و نبايد به صرف ابرازعشق اكتفاء نمائيم. مجالس عزاى حسينى نه تنها نام سيدالشهداء(ع) را پرآوازه نگهداشته بلكه سبب ماندگارى پيام اسلام عزيز شدند. باتوجه به جايگاه رفيع عزادارى و گوهر ارزشمندى كه درآن نهفته است بديهى است كه دشمنان تلاش گسترده‏در جهت تخريب و تحريف آن داشته باشند. در برهه‏اى از زمان كه عباسى‏ها قدرت‏مند بودند در پى تخريب عزاى‏سالار شهيدان بودند كه عزاداران را دستگير مى‏كردند، شكنجه و اعدام مى‏كردند و در برهه‏اى كه قدرت مقابله‏نداشتند، در پى تحريف آن بودند تا جلوى تأثير گذارى اين سنت مبارك را بگيرند. در ادامه بايدگفت كه وظيفه ما در اين برحه از زمان جلوگيري از تحريف در عزاداري امام حسين و برپايي هر چه با شكوه تر مجلس عزاداري امام حسين(ع) است.
در پايان به چند جمله از امام حسين مي پردازيم:
امام حسين (ع) مي فرمايد:
1- بدترين مردم كسي است كه آخرتش را فداي دنيايش كند.
2- كساني كه بندگي خدا را مي كنند،‌بندگي ديگري را نمي كنند.
3- از سخني كه تورا پشيمان مي كند و وادار به عذرخواهي مي نمايد،‌ بپرهيز و مگو.
مقدمه
نظرسنجي حاضر، با توجه به اهميت ماه محرم و برپايي مجلس عزاداري امام حسين و نظرات مردم در مورد شيوه عزاداري براي امام حسين (ع) به اجرا درآمد.
کلیات تحقیق
در این گزارش با به کارگیری از نظرسنجي تلفني و بدست آوردن آمارها، پردازش و تحلیل علمی آنها، سعی شده است تا بخشی از نظرات مردم جامعه در مورد شيوه عزاداري براي امام حسين (ع) بدست آوريم.
این گزارش حاصل جمع آوری نظرات 1200 نفر پاسخگو به پرسشنامه تهيه شده توسط واحد نظرسنجی تلفني مركز مطالعات و تحقيقات رسانه اي موسسه همشهري است. اين افراد به صورت تصادفي و بر اساس مراجعه به فهرست شماره تلفن ها (از 22000000 الي 88999999) انتخاب شدند. در اين گزارش نظر كساني كه تمايل به پاسخگويي به تمام پرسش هاي تحقيق را داشته اند، منعكس شده است.
اهداف نظرسنجي
نظرسنجي حاضر براي آگاهي از موارد زير به اجرا درآمد:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما