محل لوگو

نحوه-انتخاب-يک-هارد-ديسک-19-ص


نحوه-انتخاب-يک-هارد-ديسک-19-ص

نام فایل : نحوه-انتخاب-يک-هارد-ديسک-19-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 132 کیلوبایت


نحوه انتخاب يک هارد ديسک
هارد دیسک (
Hard disk
) ، يکی از مهمترين عناصر سخت افزاری درکامپيوتر پس از پردازنده و حافظه است. از هارد دیسک ، بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می گردد . اطلاعات مربوط به راه اندازی سیستم ، برنامه ها و داده ها، جملگی بر روی هارد دیسک ذخیره می گردند. در زمان انجام برخی عملیات خاص توسط کامپیوتر، نظیر ویرایش فیلم ها ، بازی های کامپیوتری و یا پخش موزيک ، استفاده از یک هارد دیسک با ظرفيت بالا، سرعت مناسب و قابل اطمينان ، بطرز محسوسی بهبود محيط عملياتی خصوصا" ذخيره و بازيابی اطلاعات را بدنبال خواهد داشت . در ساليان اخير  تکنولوژی ساخت هارد دیسک بسرعت  و در ابعاد متفاوت رشد و گسترش يافته است . در اين مقاله ، به بررسی پارامترهای لازم در خصوص انتخاب يک هارد ديسک خواهيم پرداخت .
جايگاه هارد ديسک
با توجه به رشد چشمگیر تکنولوژی ساخت هارد دیسک ، ظرفيت آنان درفواصل زمانی بين دوازده تا هيجده ماه ، دو برابر می شود . بدين ترتيب ،عملا" کامپيوترهای شخصی بسمت ماشين های چند رسانه ای حرکت نموده که می توان حجم بالائی از اطلاعات شامل صوت ، تصوير و گرافيک را بر روی آنان ذخيره نمود. بيشترين ظرفيت هارد ديسک قابل نصب بر روی کامپيوترهای
Desktop
  ، معادل 250 گيگابايت می باشد. طرفیت فوق ، ده برابر بیش از ظرفیت هارد دیسک های سه سال پیش است . در اوایل سال 2003 میلادی ، هارد دیسک های با ظرفیت 320 گیگا بایت مطرح شده اند. تولید کنندگان در صدد ارائه اینترفیس های سريال 
ATA
بوده که نسبت به مدل های پیشین ( اینترفیس های موازی
ATA
) دارای سرعت بمراتب بیشتری می باشند. محصولات توليد شده در سال آينده ، از تکنولوژی فوق استفاده خواهند کرد. عملکرد تمامی هارد ديسک ها در زمان اجرای يک برنامه مشابه يکديگر بوده و استفاده از درايوهای با سرعت بالا، مزايا و امتيازات متعددی را برای کاربرانی که قصد پردازش داده هائی با حجم بالا ( تصاوير و ويدئوهای ديجيتال ) را دارند ، بدنبال خواهد داشت.بر اساس آزمایشات متعدد انجام شده توسط برنامه
Photoshop
، مشخص شده است که انجام عمليات پيچيده ای نظير : اعمال فیلترها ، گردش و ویرایش تصاویر در هارد دیسک های با  سرعت بالا ، شصت درصد سریعتر از سیستم هائی است که دارای درایوهائی با سرعت پائین می باشند.
ويژگی ها ی مهم
از مهمترين ويژگی های مرتبط با هارد ديسک ، می توان به موارد زير اشاره نمود :
ظرفيت
: اغلب کامپیوترهای شخصی در حال حاضر از هارد ديسک هائی با ظرفيت معادل بیست گیگابایت ، استفاده می نمايند. ظرفیت فوق ، بمراتب بیش از انداره مورد نياز کاربرانی است که صرفا" از هارد دیسک بمنزله ابزاری بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می نمایند . ظرفیت هارد دیسک برای کاربرانی همچون طراحان آثار گرافیکی و یا افرادیکه بر روی فیلم های ويدئويی کار می کنند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است . مثلا" ضبط تصاویردر مدت زمان  محدود از یک دوربین فیلم برداری ، چندين گیگابایت ظرفیت هارد دیسک را اشغال خواهد کرد . در صورت ضرورت استفاده از فضای ذخیره سازی بالا ، می توان از یک هارد با ظرفیت بالا و یا دو هارد دیسک ،استفاده نمود. در چنین حالتی می توان هارد موجود را نگهداری و متناسب با نیاز، اقدام به تهیه و نصب هارد دوم نمود. مثلا" در صورتیکه به یک هارد با ظرفیت 160 گیگابایت نیاز باشد و هارد دیسک موجود 80 گیگابایت ظرفيت داشته باشد ، می توان با تهیه يک هارد ديسک ديگر و با ظرفيت 80 گیگابایت ، نياز خود را مرتفع نمود ( تامين 160 گيگابايت فضای ذخيره سازی  ، مشروط به وجود پتانسيل لازم ازلحاظ توانائی حمايت برد اصلی سيستم ) .
سرعت دورانی
:.سرعت دوران ( چرخش ) هارد دیسک های
ATA
  موجود ، 5400 یا 7200 دور در دقیقه (
rpm
) می باشد . درایوهائی که دارای  سرعت 7200 دور در دقیقه می باشند، معمولا" ( در تمامی موارد صادق نخواهد بود ) دارای سرعت بيشتری در ارتباط با بازيابی اطلاعات ، می باشند . در آزمایشاتی که بر روی يک نمونه درایو با سرعت 5200 دور در دقیقه انجام شده است ، مشاهده شده است که  سرعت تکثیر اطلاعاتی به اندازه 1/2 گیگابایت ، حدود 33 %  سریعتر از سرعت درایوهای 7200 دور در دقیقه می باشد! در بعضی موارد، پارامترهای  دیگری نظیر نوع الگوریتم استفاده شده بمنظور بازیابی اطلاعات، تاثير مستقيمی بر کارآئی يک درايو دارد.
اينترفيس
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 142

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما