محل لوگو

مشخصات-دستگاه-های-ورودی


مشخصات-دستگاه-های-ورودی

نام فایل : مشخصات-دستگاه-های-ورودی

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 44 کیلوبایت


مشخصات دستگاه های ورودی:
هدف:
شناخت برخی از دستگاههای مهم جهت وارد کردن اطلاعات مانند: موس- کیبورد- ترکبال – اسکنر- تاچ پد – قلم نوری – جوی استیک – دوربین دیجیتال – میکروفون
یک دستگاه ورودی هر قطعه ای از سخت افزار است
S
قابلیت وارد کردن اطلاعات را به شما می دهد در این جا لیستی از برخی از دستگاه های ورودی رایج آورده شده است:
موس
: دستگاهی ورودی است و طوری طراحی شده که با یک دست گرفته می شود و روی میز می لغزد. کامپیوتر این حرکت ها را به حرکت های اشاره گر بر روی صفحه نمایش ترجمه می کند همچنین هر موس یک یا چند دکمه دارد که با فشردن هر کدام می توانید دستوراتی به کامپیوتر بفرستید .
صفحه کلید
: صفحه کلید دستگاهی ورودی است که شامل کلیدهای ماشین تحریر استاندارد و همچنین کلیدهای دیگری مثل کلیدهای عملیاتی . کلیدهای 4 جهت اصلی و یک مجموعه کلید عددی است. بیشترین استفاده از صفحه کلید جهت وارد کردن متن به کامپیوتر است.
ترک بال همانند یک موس وارونه است ترک بال در یک نقطه از میز ثابت می ماند و شامل توپی است که رو به بالاست . حرکت گوی باعث حرکت اشاره گر بر روی صغحه نمایش می شود ، ترک بال هم مانند موس دارای یک یا چند دکمه است که می توانید آن ها را فشار دهید.
شکل
2.2
یک موس و یک ترک بال را نشان می دهد.
اسکنر دستگاهی ورودی است که می تواند یک صفحه چاپ شده (یا اشیا صاف دیگر) را به فایل تبدیل کند که کامپیوتر قادر به ذخیره آن باشد برخی اسکنرها به صورت دستگاهی جدا هستند، در حالیکه برخی دیگر درون پرینترها و یا دیگر دستگاههای چند منظوره ساخته می شوند.
تاچ پد ، یک سطح کوچک مستطیل شکل است که معمولا در
Lop top
ها ساخته می شود و به این صورت است که شما با کشیدن انگشت خودروی سطح باعث حرکت اشاره گر روی صفحه نمایش می شوید.
قلم نوری : اندکی شبیه ماژیک شب رنگ است که سیمی از انتهای آن خارج شده باشد شما می توانید نقطه ای را روی صفحه نمایش با اشاره کردن به آن توسط قلم نوری و فشردن یک کلید نشان دهید.
جوی استیک : تا حدی شبیه دسته کنترلی هواپیماست. جدی استیک ها عموما به عنوان دستگاه ورودی برای بازی های کامپیوتری به کار می روند. البته آن ها در امور تجاری هم کاربردهایی دارند.
یک دوربین دیجیتال : به شما امکان عکس گرفتن بدو فیلم و ذخیره کردن آن ها بر روی حافظه داخل دوربین را می دهد سپس شما می توانید با استفاده از یک کابل خاص، عکسهایتان را روی کامپیوتر ببرید.
میکروفون به شما امکان وارد کردن صحبت هایتان را به کامپیوتر می دهد. بسته به نوع نرم افزاری که نصب کرده اید، می توانید صحبت هایتان را در کامپیوتر ذخیره کنید یا آن را تبدیل به فرامین قابل فهم توسط کامپیوتر کنید.
دستگاه های خروجی
(Output Devices)

...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما