محل لوگو

مراسم-و-روسوم-عيد-نوروز-10-ص


مراسم-و-روسوم-عيد-نوروز-10-ص

نام فایل : مراسم-و-روسوم-عيد-نوروز-10-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 29 کیلوبایت


مراسم و روسوم عيد نوروز



مراسم و روسوم عيد نوروز
بزرگترين جشن ملی ايرانيان آداب و مراسم خاص خود را دارد. چشمگير ترين اين مراسم ،شايد همان چيدن سفره هفت سين است که علی الاوصول بايد در زمره اصلی ترين نکاليف بر پای دارندگان جشن به حساب می آيد.

پس سفره هفت سين يا هفت شين ايرانی بايد مجموعه ای از بهترين عطايای ايزدی را در خاک معطّر ايران در بر داشته باشدو نماينده معقول انتظاراتی هم به حساب آيد که در هر سال به ابناء وطن تعلق می گيرد.
تحويل سال :
در روز گار ما ،به هنگام تحويل سال ،جز از هفت سين و کتاب آسمانی،يک نان بزرگ،يک کاسه آب که رويش برگ سبز استف يک شيشه گلاب ، سبزه علاوه بر آجيل شيرين و ميوه و شيرينی وخروس وماهی در خوانچه می نهند و البته غير از اينها يک کاسه ماست و مقداری شير و پنير وچند تخم مرغ رنگ شده را نيز فراموش نمی کنند،چون همه از فراوانی سخن می گويند و چشم و دل اهل خانه را در آغاز سال نو،سير نگاه می دارند.
نوروز عامه :
روز اول فروردين ابتداء بهار است، واين را نوروز کوچک و نوروز عامه و نوروز صغير، گويند.خدای تعالی در اين روز عالم را آفريد و هر هفت کوکب در اوج تدویر بودندواوجات همه در نقطه اول حمل بود در اين روز حکم سده که به سيرو دور در آيندو آدم عليه السلام را نيز در اين روز خلق کرده است.
محرز است که اگر هم در دربار شاهان ساسانی، يک ماه را به نوروز اختصاص می دادند، اين امر مستلزم آن نبود که آحاد رعيت نيز دست از کار بکشند وبه عيش و نوش پردازند. چون روال زندگی اکثريت زحمتکش نيز بر کار و تلاش دائم استوار بوده است.

سيزده بدر
انديشه والا وانسانی ايرانی هر عزيزی و هر بزرگی و هر ميهمانی را به نيکويی می پذيرد و پيشوازمی کنند، آنگاه به نيکويی هم بدرقه می کنند. نوروز بزرگ را هم با چهار شنبه سوری استقبال می نمايد و آنگاه با سيزده به در که آخرين روز جشنهاینوروزی است بدرود می گويد.در اين روز غم وغصه ورنج و خمودی حرام است و همه می مواهدند که سيزده نوروز بگذرد و زندگی عادی شان را آغاز کنند.
صورتی بدوی انجام می شده است.
آتش افروزی :
در آذربايجان همه خريدهای شب چهارشنبه سوری رااز چهارشنبه بازار تهيه می کنند،وبازارها را در شب چهارشنبه سوری چراغانی می نمايندو به زيورها می آرايند.
کوزه شکنی :
ايرانيان که جشن نوروزيشانبه هنگام نو کردن همه مظاهر زندگی در مسير نوشيدن طبيعت است چهارشنبه سوری را فرصتی می شمرند،تا قضاوبلا را از خود دور کنند.
در بسياری از مناطق ايران،بعضی ها وقتی که آتش را ازبام ها به زمين افکندندکوزهای آب برآن می اندازندوآب وآتش را با هم برای دفع بلا بکار می گيرند.در بعضی از شهرهاوروستاها فقط کوزه می شکنند کوزه نيز جای آب است و شکستن کوزه های کهنه بالطبع تکليف چديدی می آفريند که کوزه های نو تهيه کنند و با تازگی و طراوت بهاری آب های خنک را از ظرف تازه بنوشيد.
اسفند دود کردن :
اسپند يا اسفند بوته ای است به همين نام که در اغلب مناطق ايران می رويد و بوی خاص آن خاصيت شديد گند زدائی دارد،به همين دليل است که در بيشتر سنتها و مراسم دود کردن اسفند بر آتش می ريزد تا چشم بد را از خود دور کرده باشند.
آجيل چهارشنبه سوری :
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما