محل لوگو

مدیریت-تولید-JIT-46-ص


مدیریت-تولید-JIT-46-ص

نام فایل : مدیریت-تولید-JIT-46-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 39

حجم : 264 کیلوبایت


مقدمه
نگهداري و تعميرات (نت) دو مفهوم بسيار مهم ودو مقوله اساسي هستند كه تحقق و عمل بدانها موجبات بقا و تداوم خطوط مختلف توليد و كاهش هزينه ها را فراهم
مي آورند. با پيچيده تر شدن وسائل و امكاناتي كه انسان براي رفع نيازهاي روز افزون خود بكار مي گيرد ، امر استفاده بهينه و نيز اقتصادي بودن اين وسايل و امكانات بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است .روشهاي پيچيده توليد و امكانات و ماشين آلاتي كه در اين راستا مورد استفاده قرارمي گيرند، نيازمند اين است كه با حداقل هزينه، بيشترين استفاده از آنها صورت گرفته و كارايي آنها را تا جايي كه ممكن است افزايش داده عمر مفيد آنها را بالا برد و از اين رهگذر هزينه هاي كل مربوط به قيمت تمام شده محصولات را كاهش داد .در جهان صنعت امروز موضوع رقابت و تسخير بازار بيش از پيش مطرح است و كيفيت بالا و قيمت مناسب محصولات است كه توان مطرح شدن در ميدان رقابت و مسابقه را دارا مي باشند .در غير اينصورت طرح توليد محكوم به فناست .
اهداف نگهداري و تعميرات
افزايش ميزان سرمايه گذاري افزايش ظرفيت توليد بكار گيري بيشتر سيستمهاي اتوماتيك مديريت صحيح در امر نگهداري و تعميرات موجود وپيوسته در جهت بهبود آن كوشش شده است ،برنامه ريزي توليد و نيز كنترل و ثبت هزينه ها به راحتي صورت گرفته و بازدهي نيز همواره افزايش يافته است .
اصلي ترين هدف سيستم نگهداري و تعميرات همان بهينه كردن تواناييهاي ماشين آلات به منظور رسيدن به حداكثر توليد و كاهش فرسايش و خرابي آنهاست .دستيابي به اهداف ديگري نيز در كنار رسيدن به هدف اصلي مدنظر مي باشد كه عبارتند از :
-ايجاد آرشيو مدارك فني بعنوان بانك اطلاعاتي كارخانه
-بررسي و آناليز فني اقتصادي نگهداري و تعميرات انجام شده
-كاهش هزينه هاي انژي مانند(برق،سوخت و غيره)
-كاهش هزينه هاي ناشي از ضايعات مواد، قطعات يدكي و ابزار
-ايجاد زمان توقف كمتر در مقابل توليد بيشتر كه نتيجتاً قيمت تمام شده محصول را كاهش مي دهد
-كاهش هزينه هاي تعميرات تكراري و متوالي ودر نتيجه استفاده بهتر از قطعت يدكي و نيروي انساني
-افزايش كيفيت توليد و جلوگيري از ضايعاتي كه بر اثر خرابي ماشين آلات بوجود مي آيد
-جلوگيري از سرمايه گذاري سنگين جايگزيني به قيمت افزايش عمر مفيد ماشين آلات
-پايين آوردن هزينه توليد با بالا بردن زمان كار ماشين آلات كاهش تعميرات و توقف آنها
-ايجاد نظم و تربيت در تعميرات و استاندارد كردن كارهاي تعميراتي و زمان سنجي فعاليتهاي
نگهداري و تعميرات
-تهيه دستورالعملهاي ايمني و حفاظت فردي در اجراي سيستم نگهداري و تعميرات به منظور جلوگيري از خطرات احتمالي
-امكان نصب و راه اندازي ماشين آلات با قابليت اعتماد بالا
-كنترل و ثبت هزينه هاي نگهداري و تعميرات و بهبود روشهاي ثبت اين اطلاعات
-حفظ و نگهداري و تعميرات سيستم در وضعيتي مطلوب جهت ايجاد انگيزه و علاقمندي در كاركنان
روند تكاملي نگهداري و تعميرات
نگهداري و تعميرات از روزي كه بشر اولين ابزار خود نظير چاقوي سنگي ، چماق و... را ساخت وجود داشته است . بعنوان مثال ، تيز كردن چاقو ، خود نوعي نگهداري و تعمير محسوب مي شود .
كارگر قزون وسطايي داراي ابزارهاي پيشرفته تري مثل آسياب ،ماشين تراش و مته بود و عملاً كارهاي تعميراتي را خود انجام مي داد . بعداً با توسعه ماشينهاي جديد نظير ماشين بخار و ماشين احتراق و نيز ماشينهاي پيچيده تر از قبل نياز بيشتري به نگهداري و تعميرات احساس گرديد .
سيستم هاي اتوماتيك رد اثر پيشرفت طبيعي تمدن در قرن حاضر ارائه شده اند .اين سيستم ها به معناي وجود دستگاههاي پيچيده تر و استفاده كمتر از نيروي انساني درگير در توليد مي باشند . اما مقدار نفر – ساعت مصرفي در نگهداري و تعميرات اين سيستم ها به نسبت سيستم هاي قبلي زيادتر مي باشد . بطور كلي مي توان گفت كه در يك صنعت كاملاً اتوماتيك ،نيازي به كارگر توليدي نمي باشد ولي بطور يقين كارهاي نگهداري و تعميرات به كارگر احتياج دارد. شايان ذكر است كه رد سيستم اتوماتيك زمان لازم جهت به انجام رساندن كارهاي نگهداري و تعميرات تا100% نسبت به سيستم غير اتوماتيك افزايش يافته است .
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 62

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما