محل لوگو

محققين-علوم-دامى-عقيده-دارند-که-گوسفندان-اهلى-امروزه-از-گوسف


محققين-علوم-دامى-عقيده-دارند-که-گوسفندان-اهلى-امروزه-از-گوسف

نام فایل : محققين-علوم-دامى-عقيده-دارند-که-گوسفندان-اهلى-امروزه-از-گوسف

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 88 کیلوبایت


محققين علوم دامى عقيده دارند که گوسفندان اهلى امروزه از گوسفندان وحشى موفلون (
Moufflon
) (آسيائى و اروپائي) و اوريال آسيائى که هنوز هم در کوهستان‌هاى اروپا، آسيا و آسياى ميانه وجود دارند و به‌صورت گله‌هاى وحشى زندگى مى‌کنند، به‌وجود آمده‌اند. با توجه به اينکه گوسفند پس از اهلى شدن در نقاط مختلف دنيا پراکنده شده و در اکثر نقاط جهان مردم پس از دسترسى به اين حيوان در اصلاح و بهبود آن سرمايه‌گذارى کرده‌اند؛ در نتيجه، اين کارهاى اصلاحى و شرايط اقليمى متفاوت حاکم بر نقاط مختلف جهان سبب شده است که تنوع نژادى پدر اين حيوان بيشتر باشد؛ طورى‌که در بين دام‌هائى که به‌نحوى مورد استفاده افراد بشرى قرار مى‌گيرند در هيچ‌کدام به‌اندازهٔ گوسفند تنوع نژادى وجود ندارد. در حال حاضر بيش از دويست نژاد از گوسفند در نقاط مختلف دنيا وجود دارد، ولى بسيارى از اين نژادها از نظر تجارى و اقتصادى چندان قابل توجه نيستند.
صنعت گوسفنددارى امروزهٔ جهان متکى بر ۱۰-۲۰ نژاد ساخته شده از اين حيوان است. نژادهاى گوسفند را به روش‌هاى مختلف طبقه‌بندى مى‌کنند، متداولترين روش طبقه‌بندى براساس نوع پشم حاصله و به‌شرح زير است:
۱. نژادهاى با پشم ظريف
۲. نژادهاى با پشم متوسط
۳. نژدهاى با پشم دراز
۴. نژادهاى پشمى دو رگ.
نژادهاى با پشم ظريف
ژادهاى موجود در اين دسته مقدار قابل توجهى پشم ظريف توليد مى‌کنند. اين نژادها قبلاً گوشت خوبى توليد نمى‌کردند و کميت و کيفيت لاشهٔ آنها خوب نبود، ولى در اثر اصلاح و انتخاب‌هاى مکرر کميت و کيفيت لاشهٔ آنها بهتر شده است
ين نژادها امروزه عمدتاً جهت توليد پشم پرورش داده مى‌شود، خوش بنيه و پرطاقت هستند و غريزهٔ زيادى به زندگى گروهى و گله‌اى دارند و مى‌توانند از مراتع فقير به‌خوبى استفاده بکنند.
ن نژادها مى‌توانند غيرفصلى بارور شده حتى در فصل پائيز نيز بره توليد بکنند ولى از نظر دوقلوزائى اهميت چندانى ندارند و بيشتر به‌صورت تکزا هستند. مهم‌ترين اين نژادها عبارتند از: مرينوس، رامبويه، دبوليت، چويت.
مرینوس (
Merino
)
خاستگاه اصلى مرينوس اسپانيا است ولى با توجه به کميت و کيفيت پشم توليدى مرينوس به نقاط مختلف دنيا برده شده و براساس اصلاحات و انتخاب‌هائى که در محل‌هاى مختلف روى اين نژاد صورت گرفته است، امروزه نژادهاى مختلفى از مرينوس منسوب به کشورهاى مختلف وجود دارد. مرينوس آمريکائى شامل سه تيپ
C
،
B
،
A
است که تيپ‌ها
A
و
B
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما