محل لوگو

مايكل-پورتر-توضيح-مي-دهد-كه-شركتها-چگونه-مي-توانند-مزيت-رقاب


مايكل-پورتر-توضيح-مي-دهد-كه-شركتها-چگونه-مي-توانند-مزيت-رقاب

نام فایل : مايكل-پورتر-توضيح-مي-دهد-كه-شركتها-چگونه-مي-توانند-مزيت-رقاب

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 573 کیلوبایت


مايكل پورتر توضيح مي دهد كه شركتها چگونه مي توانند مزيت رقابتي در صنعت مربوط به خود ايجاد و از آن حفاظت كنند. مزيت رقابتي به مديران شركتها نشان مي دهد كه چگونه موقعيت رقيبانشان را ارزيابي كنند و در مراحل مختلف واكنشهاي لازم را نشان دهند. تئوري ها مفاهيم و ابزارهايي را ارائــه مي دهد كه براي ايجاد مزيت رقابتي در دو قسمت هزينــــــه و متنوع سازي مورداستفاده قرار مي گيرد. اين تئوري ها نشان مي دهد كه چگونه انتخاب قلمرو رقابتي - گستردگي فعاليت شركت - نقش حساسي را در ايجاد مزيت رقابتي بازي مي كند.
همچنين نشان مي دهد كه چگونه استراتژي شركت با استراتژي واحد بازرگاني
SBU
دريك جهت عمل كرده تا با استفاده از هماهنگي استراتژي در صنعت مربوطه به افزايش مزيت رقابتي منجر گردد.
مــزيت رقابتي ابزار قدرتمندي را معرفي مي كند كه استراتژيست ها جهت تشخيص و افزايش مزيت رقابتي شركت به آن نياز دارند كه اين ابـــــزار قدرتمند زنجيره ارزش ناميده مي شود. تجزيه و تحليل زنجيره ارزش به مديران فرصتي ارائه مي دهد كه فعاليتهاي شركتشان را در زمينه طراحي توليد بازاريابي و توزيع كالا و خدمات مجزا كنند. با استفاده از زنجيره ارزش پورتر محورهاي ذيل را نشان مي دهد:
چه عاملي براي خريدار ارزش و تنوع ايجاد كرده و چگونه اجراي يك استراتژي موفق به تنوع محصول مي انجامد؛
روش شناسايي رفتار هزينه و ايجاد و حفظ استراتژي هزينه؛
چگونگي انتخاب استراتژي تكنولوژيك كه هدف تكنولوژي هاي شركت را جهت
ايجاد مزيت رقابتي منعكس مي كند؛ چگونه جايگاه رقابتي شركت را ازطريق شناخت رقيبان خوب و بد بهبود دهيم
و همچنين تصميم گيري كنيم كه كدام سهم و آميخته بازار سودآوري بلندمدت شركت را بهينه خواهدساخت؛ چگونه يك صنعت را به بخشهاي مختلف تقسيم كنيم و نقاط سودآور و قابل حفظ را در اين تقسيم بندي مشخص كنيم؛
چگونه تهديدات بالقوه يك صنعت را تجزيه و تحليل كنيم و اينكه در مقابل اين تهديدات بالقوه مدافع باشيم يا انفعالي؛
چگونه يك مزيت رقابتي؛ از طريق استراتژي شركت با استفاده از روابط داخلي قوي بين چند شركت در يك صنعت ايجاد كنيم؛
چگونه يك شركت متنوع را مديريت كنيم به طوري كه مقاومت دردستيابي روابط داخلي استراتژيك ميان واحدهاي كسب و كار برطرف گردد؛
چگونه از عهده شرايط نامطمئن محيطي با استفاده از سناريوي صنعت جهت تعريف دامنه رقابت محيطي آينده شركت برآييم؛
چگونه از جايگاه رقابتي شركت موقعي كه موردچالش قرار مي گيرد دفاع كنيم و چگونه و چه وقت با رهبر يك صنعت درگير شويم.
براي مديراني كه مي خواهند يك قدم در صنعت به پيش بروند و راهبرد مشخصي براي توسعه استراتژي و كاربرد آن معين كنند مزيت رقابتي به عنوان يك مرجع غيرقابل اجتنابي است كه از سال 1980 مورداستفــــاده قرار مي گيرد.


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 36

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما