محل لوگو

كاربرد-آمار-و-احتمالات-در-مديريت-تنش-سرما-و-يخ-زدگي-19-ص


كاربرد-آمار-و-احتمالات-در-مديريت-تنش-سرما-و-يخ-زدگي-19-ص

نام فایل : كاربرد-آمار-و-احتمالات-در-مديريت-تنش-سرما-و-يخ-زدگي-19-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 215 کیلوبایت


1- مقدمه

با توجه به اهميت و حساسيت امر مهار آب‌هاي سطحي خصوصاً در كشور ما كه اكثر رودخانه‌هاي مناطق مختلف فصلي بوده و كمبود آبي كه در پهنه وسيعي از كشور وجود دارد ، نياز به شناسايي و به مدل در‌آوردن رفتار رودها و شريان‌هاي آبي جهت برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت و استفاده بيشتر و بهتر از پتانسيل‌هاي آنها عميقاً احساس مي‌شود . جديدالتاسيس بودن بيشتر ايستگاه‌هاي هيدرومتري ، نواقص موجود در آمار اكثر اين ايستگاه‌ها ، قرارگرفتن بيشتر رودها در مناطق خشك ، وضعيت بحراني برداشت آب‌هاي زيرزميني و لزوم توجه بيشتر به آب‌هاي سطحي همه‌ و همه دلايل بيشتر و ظريف‌تري مي‌باشد كه به مقوله پيش‌بيني و توليد آمار مصنوعي‌ در حوزه‌هاي آبريز كشورمان جلوه و نمودي كامل‌تر مي‌بخشد .
روش‌هاي متداول آماري و احتمالي بر پايه روابط و فرمول‌هاي صرفاً رياضي كه به طور اخص به پيش‌بيني سري‌هاي زماني مي‌پردازد ، از ديرباز مورد توجه مهندسين علوم آب قرار گرفته است . آنها با دست‌مايه قراردادن اين بخش از علم آمار به تحليل ، بررسي و شناخت رفتار رودخانه‌ها مي‌پرداختند . در اين راستا نرم‌افزارهاي مختلفي نيز تهيه وتنظيم شده كه از مهم‌ترين و بارزترين آن‌ها مي‌توان
SPIGOT
و
HEC4
را نام برد .
شبكه عصبي مصنوعي

- Artificial Neural Network
نامي نوين در علوم مهندسي است كه به‌طور ابتدايي و آغازين درسال 1962 توسط فرانك روزن بلات و در شكل جدي و تأثيرگذار در سال 1986 توسط رومل‌هارت و مك‌كلند با ابداع و ارائه مدل پرسپترون بهبود يافته به جهان معرفي شد . اين شيوه از ساختاري نروني و هوشمند با الگوبرداري مناسب از نرون‌هاي موجود در مغز انسان سعي مي‌كند تا از طريق توابع تعريف شده رياضي رفتار درون‌سلولي نرون‌هاي مغز را شبيه‌سازي كند و از طريق وزن‌هاي محاسباتي موجود در خطوط ارتباطي نرون‌هاي مصنوعي ، عملكرد سيناپسي را در نرون‌هاي طبيعي به مدل در آورد. ماهيت و ذات تجربي و منعطف اين روش باعث مي‌شود تا در مسائلي مانند مقوله پيش بينی كه يك چنين نگرشي در ساختار آن‌ها مشاهده مي‌شود و از رفتاري غيرخطي و لجام‌گسيخته برخوردار هستند ، به خوبي قابل استفاده باشد .
2- شبکه های عصبی مصنوعی
2-1- مفاهيم پايه در شبکه های عصبی مصنوعی
يك نرون بيولوژيك با جمع ورودي‌هاي خود كه از طريق دندريت‌ها با يك وزن سيناپسي خاص به نرون اعمال مي‌شوند ، با رسيدن به يك حد معين توليد خروجي مي‌كند . اين حد معين كه همان حد آستانه مي‌باشد ، در حقيقت عامل فعاليت نرون يا غير فعال بودن آن است .
با توضيحات فوق مي‌توان گفت كه در مدل‌سازي يك نرون بيولوژيك به طور مصنوعي مي‌بايست به سه عامل توجه شود :
نرون يا فعال است يا غير فعال
خروجي تنها به ورودي‌هاي نرون بستگي دارد
ورودي‌ها بايد به حدي برسند تا خروجي ايجاد گردد
]
1
[
.
2-2- شبكه عصبي پرسپترون

...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 33

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما