محل لوگو

قارچ-های-خوراکی-35ص


قارچ-های-خوراکی-35ص

نام فایل : قارچ-های-خوراکی-35ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 96 کیلوبایت


مقدمه :
انگیزه تحقیق و تکنولوژی و تولید قارچهای خوراکی را میتوان در اهمیت و ارزش غذایی و دارویی قارچها ، هزینه کم تولید و از طرف دیگر تامین منبع پروتئین مورد نیاز جامعه دانست . در کشور چین با جمعیت انبوه ، به دنبال منابع جدید و مطمئن برای تامین غذای افراد جامعه ، قارچها جزیی از عادات غذایی مردم در آمده است و دارای مصرف سرانه بسیار بالایی است . به همین منظور در موسسه جون کائو جون کائو به معنای تولید قارچها از گراسهاست ) در دانشگاه فوجیان چین سالهای زیادی است که بر روی سیستمهای تولید قارچ خوراکی و دارویی کارهای تحقیقاتی و علمی فراوان انجام میگیرد و مبنای کار بر استفاده بهینه از امکانات ارزان و موجود میباشد .
یکی از انواع قارچهای خوراکی قارچ صدفی (

پلوروتوس اوستراتوس ) میباشد که سرشار از پروتئین ، املاح معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بدن میباشد و در واقع غذای کاملی است که خواص مفید گوشت و سبزیجات را با هم دارد و در شرایط کاملا بهداشتی و بدون استفاده از هر گونه کود شیمیایی و حیوانی ، سموم و خاک و با امکانات ارزان و در دسترس تولید میشود .
پروتئین این قارچ شبیه پروتئین گوشت میباشد ولی به علت نداشتن کلسترول و چربیهای مضر ، مضرات گوشت را ندارد و به لحاظ داشتن نوعی پلی ساکارید دیواره سلولی بدن را در مقابل انواع سرطانها و تومورها مقاوم مینماید .
وسایل مورد نیاز
1
– کاه و کلش گندم یا برنج
substrate )
)
2 – بشکه 220 لیتری سربریده یا دیگ بزرگ
3 – اجاق گاز
4 – اسپان (
Spawn
) ( بذر قارچ )
5 – کیسه کود شیمیایی خالی
6 – کیسه پلاستیکی به ابعاد 40 در 80 سانتیمتر ( پلاستیکهای خیاری )
روش کار :
- در صورت امکان بهتر است ابتدا کاه ها را به قطعات 5 تا 6 سانتیمتری خرد کنید ( کاه های خرد نشده نیز قابل کاشت است .
- کیسه های خالی کود شیمیایی را تا نیمه از کاه گندم یا برنج پر کنید .
- کیسه های حامل کاه را در آب در حال جوش داخل بشکه یا دیگ ، به مدت 45 دقیقه قرار دهید . بدین طریق کاه ها ضد عفونی خواهد گردید .
- کیسه ها را به مکان تمیز منتقل نمایید و 24 ساعت منتظر بمانید تا آب اضافی آن خارج گردد .
- رطوبت مطلوب به نحوی است که وقتی یک مشت کاه را در دست فشار میدهیدچند قطره آب از آن بچکد .
- کاههای ضد عفونی شده را به ارتفاع حدود 20 – 30 سانتیمتر در داخل کیسه های پلاستیک منتقل و با دست خوب فشرده نمایید . سپس بر روی آن یک لایه بذر بپاشید . این عمل را تا پر شدن کامل پلاستیک انجام دهید . و در نهایت درب پلاستیک را ببندید.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما