محل لوگو

فيزيک-و-فلسفه-34-ص


فيزيک-و-فلسفه-34-ص

نام فایل : فيزيک-و-فلسفه-34-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 41

حجم : 117 کیلوبایت


موضوع
فيزيک و فلسفه
استاد علي جعفري
درس فلسفه علم
گردآورنده: عليرضا بيات
پاييز 1385
فهرست مطالب

مقدمه
2
علل کنار گذاشتن متافيزيک و تفحصات فلسفي
10
نقد ديدگاههاي تجربه گرايان
14
آيا فيزيکدانان در طرد فلسفه موفق بوده اند؟
29
نقش فلسفه در فيزيک
32
نتيجه گيري
34
مقدمه‌
علم‌ فيزيك‌ از قديمي‌ترين‌ دورانهاي‌ علم‌ و معرفت‌ با تعريفات‌ و مفاهيمي‌ مختلف‌، تأثيرات‌ بسيار مهمي‌ در علوم‌ و جهان‌ بيني‌ها داشته‌ و با توجه‌ به‌ گسترش‌ روزافزون‌ ارتباط‌ انسانها با قلمرو طبيعت‌ اين‌ تأثير تاكنون‌ رو به‌ گسترش‌ گذاشته‌ است‌.
بديهي‌ است‌ همزمان‌ با پيشرفت‌ فيزيك‌ از ديدگاه‌ علمي‌ محض‌ مسائل‌ فراواني‌ در قلمرو فيزيك‌ نظري‌ كه‌ كمال‌ اهميت‌ دارند نيز توسعه‌ يافته‌ است‌. ضرورت‌ و ارزش‌ فوِالعادة‌ اين‌ مسائل‌ را در سه‌ جهت‌ مي‌توان‌ در نظر گرفت‌.
از جهت‌ اول‌ اين‌ مسائل‌ مانند مقدماتي‌ ضروري‌ براي‌ و روز معارف‌ جديدتر و كاملتر در قلمرو فيزيك‌ است‌ كه‌ در طرز تفكرات‌ جهانشاهي‌ و حتي‌ در مباني‌ علوم‌ انساني‌ و طرز برداشت‌ از آنها تأثيرات‌ با اهميتي‌ را ايجاد مي‌نمايد.
جهت‌ دوم‌ شناخت‌ عظمت‌ و دريافت‌ انساني‌ است‌ كه‌ در سطوح‌ بسيار دقيق‌ عالم‌ وجود نفوذ و دخالت‌ شگفت‌انگيز خود را اثبات‌ مي‌نمايد اين‌ نفوذ تا آنجا پيش‌ مي‌رود كه‌ آدمي‌ احساس‌ مي‌كند كه‌ براي‌ شناخت‌ واقعيت‌ هستي‌ برون‌ ذاتي‌ با بعدي‌ از خويشتن‌ نيز ارتباط‌ برقرار مي‌كند.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 57

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما