محل لوگو

فضاي-سبز-كرج


فضاي-سبز-كرج

نام فایل : فضاي-سبز-كرج

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 1825 کیلوبایت


طرح کاشت

طرح بهسازی تپه مرادآب کرج

زمستان 86
فصل اول
1ـ وضعيت عمومي و موقعيت عمومي
عرصه مورد نظر معروف به تپه مراد آب كرج از نظر جغرافيايي يك دامنه با جهت عمومي غربي محسوب مي شود، كه از شمال به منطقه عظيميه از جنوب و شرق به خيابان چالوس و از غرب به خيابان مطهري مشرف مي باشد.
اين منطقه در محدوده ارتفاعي 1530ـ1420 متر قرار دارد، قسمت هاي زيادي از اين عرصه به دليل مسكوني بودن مناطق حاشیه تخريب گشته و پتانسيل خاك جهت ایجاد فضاي سبز شهري بسيار ضعيف مي باشد.
2ـ نقشه مورد استفاده
جهت برنامه ريزي و تهيه طرح از نقشه هاي سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح كه در سال 1377 تهيه گشته بود به عنوان راهنما استفاده گرديد، سپس در جهت مشخص كردن مساحت و محيط عرصه، حداكثر و حداقل طول و عرض جغرافيايي و تعيين حداكثر و حداقل ارتفاع از سطح دريا با استفاده از يك دستگاه
GPS
مدل
Garmin76cs
اقدام گرديد.
3ـ موقعيت جغرافيايي، حدود وسعت
تپه مراد آب كرج بين طول جغرافيايي 15،05،50 و 50،06،95 و عرض جغرافيايي 39،64،05 و 39،64،58 قرار دارد. بر اساس مساحت يابي انجام شده مساحت كل عرصه 3/4 هكتار برآورد شده است از نظر استفاده فعلي كل مساحت عرصه قابل كار مي باشد. لازم به ذكر است كه محيط كل منطقه نيز 10180 متر برآورد شده است.
4ـ عوارض طبيعي و توپوگرافي
تپه مراد آب كرج بين دو يال بزرگ قرار گرفته است، از نظر شكل ظاهري شبيه به يك بيضي كشيده مي باشد كه از شمال به جنوب كشيده شده باشد. يك يال و دو دره كوچك كه عموما" از شرق به غرب عرصه كشيده شده اند نيز در عرصه ديده مي شود. اين دره ها كار تخليه آب باران و عمل زهكشي را انجام مي دهند.
5ـ اقليم شناسي
حالت متوسط كميت هاي مشخص كننده وضع هواي يك منط
قه را بدون توجه به لحظه وقوع آنها اقليم يا آب و هواي آن منطقه مي گويند. اقليم نتيجه تاثير توام پديده هاي هواشناسي است و حالت متوسط هوا را دريك منطقه دلخواه بدست مي دهد. بنابراين پيش بيني وضعيت آب و هواي يك منطقه كه عبارت از شرايط اقليمي غالب آن منطقه در دراز مدت است بدون تجزيه و تحليل هاي آماري داده هاي ثبت شده امكان پذير نمي باشد. از سوي ديگر وضعيت هوا توسط متغيرهاي هواشناسي كه از آنها به عنوان عناصر هواشناسي ياد مي شود تعيين مي گردد كه در ذيل به دو مورد از مهمترین اين عناصر اشاره مي شود.
5-1- دماي هوا
دما به عنوان نمايه اي از شدت گرما، يكي از عناصر اساسی شناخت هوا است. با توجه به دريافت نامنظم انرژي خورشيدي توسط زمين، دماي هوا در سطح زمين داراي تغييرات زيادي است كه به نوبه خود سبب تغييرات ديگر در عناصر هواشناسي مي شود.
تغييرات دما را مي توان به دو دسته تغييرات روزانه دما كه در طول يك شبانه روز اتفاق مي افتد و تقريبا" دوره اي است و تغييرات فصلي دما تقسيم نمود.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 56

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما