محل لوگو

فروش-یک-شرکت


فروش-یک-شرکت

نام فایل : فروش-یک-شرکت

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 63 کیلوبایت


از اين معيارها«فروش كل» شركت است. به اين معني كه هر چه ميزان فروش يك شركت بيشتر باشد حاكي از حجم و اندازه آن شركت است، و برعكس هر چند ميزان فروش يك شركت كمتر باشد، حجم و اندازه آن شركت كوچكتر است. يعني بين ميزان فروش شركت و اندازه آن يك ارتباط مستقيم و مثبت وجود دارد.
معيار ديگر«مجموع دارائي ها» به ارزش دفتري است. اين معيار نيز همانند معيار قبلي با اندازه شركت رابطه مستقيم دارد. به اين معني كه هر چقدر دارائي هاي شركت بيشتر باشد حاكي از اندازه بزرگتر شركت است، و برعكس هر چه حجم دارائي هاي شركت كمتر باشد، حجم و اندازه شركت كوچكتر است.
معيار و شاخص ديگر براي مشخص نمودن اندازه شركت«ميانگين فروش كل» يا«ميانگين مجموع دارائي ها»ي شركت طي چند سال مورد بررسي است. اين معيار نسبت به دو معيار قبلي قوي تر به نظر مي رسد، چرا كه به وضعيت فروش كل يا مجموع دارائي هاي شركت طي چند سال توجه مي كند.
اما با توجه به معيارهاي مذكور كه جهت سنجش اندازه و حجم شركت هاي مورد بررسي استفاده مي شوند، اكنون سوال اين است كه چگونه اندازه شركت بر ساختار مالي يا نسبت بدهي آن تاثير مي گذارد. تاثيرگذاري اندازه شركت بر ساختار مالي آن بدين شكل است كه هر چه اندازه شركت بزرگتر و گسترده تر باشد، اعتبار شركت بيشتر خواهد بود، و به تبع آن شركت دسترسي بيشتر و بهتري به بازارهاي سرمايه براي اخذ وام و وجود مورد نياز خواهد داشت. به عبارت ديگر هر چه اندازه شركت بزرگتر باشد آن شركت نزد بازارهاي سرمايه، وام دهندگان، و سرماي گذاران از اعتبار بيشتري برخوردار خواهد بود، و شركت قادر خواهد بود به ميزان بيشتري از اعتبار و وام هاي مورد نياز استفاده نمايد. و برعكس هر چه اندازه شركت كوچكتر باشد، از نقطه نظر افراد سرمايه گذار و موسسات مالي، اعتبار كمتري خواهد داشت، لذا در مقايسه با شركت هاي بزرگتر، دسترسي كمتري به بازارهاي سرمايه و وجوه مورد نياز خواهد داشت. در نتيجه بين اندازه شركت و ساختار مالي(نسبت بدهي) انتظار مي رود يك رابطه مستقيم و مثبت وجود داشته باشد. (
Ferri&Jones,1979
)
3- ريسك
بطور كلي در ارتباط با شركت ها، يك سرمايه گذار يا سهامدار با دو نوع ريسك مواجه است:
ريسك هاي مربوط به شركت
ريسك هاي مربوط به شرايط اقتصادي
ريسك هاي مربوط به شركت به سه دسته تقسيم مي شوند:
ريسك تجاري
ريسك مالي
ريسك ورشكستگي
و ريسك هاي ناشي از شرايط اقتصادي نيز به سه دسته كلي تقسيم مي شوند:
1- ريسك تورم(خطر كاهش قدرت خريد پول)
2- ريسك نوسان نرخ بهره
3- ريسك نوسان قيمت سهام(خطر بازار)
با توجه به تقسيم بندي فوق از ريسك، در اين قسمت از بحث ابتدا به تعريف و مفهوم ريسك اشاره مي نمائيم، سپس به تشريح انواع آن كه مجموعا شش نوع ريسك(خطر) است خواهيم پرداخت.
تعريف ريسك
بطور كلي«عدم اطمينان يا قطعيت در مورد دريافت عايدات آتي را ريسك گويند». به عبارت ديگر، هر گاه ما احتمالاتي را به دريافت هاي آتي مربوط به سرمايه گذاري خاصي نسبت داديم، سرمايه گذاري مزبور با خطر همراه است. عوامل بسياري را مي توان نام برد كه در عدم اطمينان عايدات آتي تاثير دارند: چرخه هاي تجاري، اوضاع سياسي، تورم و بسياري از عوامل ديگر.(مركز آموزش بانكداري، جهان خاني، 1371)
ريسك هاي ناشي از شركت
1- ريسك تجاري
به اين نوع ريسك، ريسك فعاليت نيز مي گويند، و عبارت است از نوسان در عايدات شركت، اين نوسان تابعي است از عوامل زير:
نوسان تقاضا: با ثابت بودن ساير عوامل نوسان بيشتر در تقاضا براي كالاهاي ساخته شده توسط يك شركت، برابر خواهد بود با ريسك تجاري بيشتر براي آن شركت. يعني تغيير و نوسان در ميزان تقاضا براي كالاهاي يك شركت موجب نوسان در عايدات شركت مي شود، و نهايتا موجب ريسك تجاري بيشتر خواهد شد.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 64

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما