محل لوگو

علوفه-و-یونجه


علوفه-و-یونجه

نام فایل : علوفه-و-یونجه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 162

حجم : 459 کیلوبایت


به نام خدا
مقدمه:
1-3- اهميت وارزش غذايي علوفه يونجه به حدي است كه موجب شده به ملكه نباتات علوفه اي شهره گردد . خاستگاه و مركز پيدايش يونجه به نام علمي
Medicago satival
ايران زمين است .
يونجه يكي ازمهم ترين گياهان علوفه اي براي حيوانات اهلي است . زيرا داراي مقدار زيادي پروتئين ، ويتامين هاي مختلف ، انرژي و قابليت هضم پذيري بالاست . همچنين در مخلوط علوفه يونجه براي حاصلخيزي خاك ، اصلاح ظرفيت نگهداري آب و خاك به صورت مالچ و استخراج مواد معدني و نيتروژن در لايه پاييني استفاده مي شود .
- كشت يونجه سابقه اي بسيار طولاني دارد به طوري كه قدمت آن به ابتداي تاريخ تمدن مي رسد . كشت يونجه در اكثر نقاط دنيا رايج بوده و روز به روز به سطح زير كشت آن افزوده مي شود . بهترين شرايط براي رشد ونمو يونجه در مناطق خشك ، آفتابي ، گرم و با آب فراوان انجام مي گيرد .
- تركيب صفات زير به همراه سازگاري گسترده به محيط هاي متنوع يونجه را به عنوان يك محصول منحصر به فرد معرفي نموده است اين صفات عبارتند از :
- ظرفيت رشد مجدد سريع
- توانايي تثبيت بيو لوژيكي نيتروژن
- مقاومت به سرما و گرما
- مقاومت به خشكي
- دارا بودن دورۀ خاك
- كيفيت مناسب علوفه
- هضم پذيري بالا
- مغذي بودن
- واكنش پذير بودن به مديريت خوب
- قابليت ذخيره و انبار كردن
- قابليت استفاده به صورت چراي مستقيم ، كود سبز
- قدرت رقابت با علف هاي هرز
- تكثير به وسيله بذر ، ريزوم ، استولون
- پايا و چند ساله بودن
توليد يونجه با عملكرد بالا مستلزم خاكهاي عميق است كه توان ذخيره فراوان آب جهت عرضه در مدت طولاني فصل رشد داشته باشد همچنين براي توليد يونجه با عملكرد بالا نياز به مقادير زيادي آب از طريق بارندگي، اب ذخيره اي و يا آبياري است. يونجه به ازاي توليد يك تن علوفه در 6/0 هكتار است در سال نياز به تقريبا 15 سانتي متر آب در ناحيه ريشه دارد. علاوه بر اين خاك هايي كه در آن يونجه كشت مي شود بايستي
PH
نزديك خنثي (6/6-5/7 )داشته و به اندازه كافي حاصلخيز براي عرضه مقادير زياد مواد غذايي باشند. فوايد داشتن
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 58

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما