محل لوگو

طراحي-واحد-توليد-29-ص


طراحي-واحد-توليد-29-ص

نام فایل : طراحي-واحد-توليد-29-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 150 کیلوبایت


تهيه و توليد
MTBE
1ـ روش توليد صنعتي
MTBE
به روش واكنش در فاز مايع بين ايزوبوتن و متانول
چكيده:
در مقاله حاضر متيل ترشري بوتيل اتر (ام. تي. بي. يي) از واكنش ميان متانول و ايزوبوتيلن موجود در 1 برش مخلوط ايزوبوتيلن و 1 بوتن (داراي 45 تا 47 درصد جرمي ايزوبوتيلن, مشابه خوراكهاي حاصل از واحدها كراكينگ با بخار آب) بر روي كاتاليست رزين تبادل يوني اسيدي امبراليست 15 در فاز مايع تهيه شده است.
يك سيستم آزمايشگاهي
(Bench Scale)
مناسب, جهت انجام واكنش, ابداع و نصب گرديده كه قادر به توليد تقريباً 5 كيلوگرم در روز (ام. تي. بي. يي) مي‌باشد.
راكتور مورد استفاده در اين سيستم يك راكتور لوله‌اي با بستر آكنده و جريان رو به پايين به حجم 220 ميلي‌ليتر بوده كه حدود 100 ميلي‌ليتر از آن به بستر كاتاليز اختصاص داده شده و به خاطر گرمازا بودن واكنش, دماي جداره راكتور در اين قسمت توسط آب گردشي كنترل گرديده است آزمايشها به صورت مداوم و در شرايط حرارتي غير ايزوترمال ـ غير آدياباتيك انجام گرفته و محدوده شرايط عملياتي موردنظر صنعت را در برمي‌گيرد.
به منظور آناليز محصول مايع و گاز, روش مناسبي با استفاده از گاز كروماتوگراف بكار برده شده و دقت مطلوب به اين روش توسط نمونه‌هاي پيش ساخته تاييد گرديده است. در اين سيستم عوامل موثر و واكنش نظر دماي خوراك, دماي آب گردشي در جداره راكتور, نسبت مولي تركيب‌شوندگان و سرعت عبور خوراك به ترتيب در محدوده‌هاي 30 تا 80 درجه سانتيگراد, 30 تا 70 درجه سانتيگراد, 1 تا 2/1 و 1 تا 10 طي شصت آزمايش, مورد بررسي قرار گرفته و ميزان تبديل بيش از 90 درصد (مشابه ميزان تبديل در راكتور اول واحدهاي صنعتي) حاصل شده است.
مقدمه
واكنش اتري كردن كاتاليستي اولفينها با الكلها, اولين بار در سال 1907 توسط ريچلر
. Reychler
كشف شد و 23 سال بعد آلدرين
. Aldrin
به بالا بودن اكتان اترهاي حاصله خصوصاً ام. تي. بي. يي پي برد.(1) ليكن تا دهه هفتاد ميلادي كه اثرات سوء استفاده از بنزين سرب‌دار براي اولين بار مورد ترديد قرار گرفت, كاربردي پيدا نكرد.
توليد صنعتي ام. تي. بي. ئي در دهه هفتاد ميلادي با تاسيس اولين واحدها توسط شركتهاي آنتيك
. Asic
ايتاليا (1973), هولز
. Huls
آلمان و آركو
. ARCO
آمريكا (1978) شروع شد.(1) اين ماده در دهه هشتاد ميلادي خصوصاً در نيمه دوم آن سريعترين رشد توليد را بين محصولات پتروشيمي داشته به طوري كه ميزان رشد متوسط آن در چهار سال منتهي به سال 90, در حدود 30 درصد بوده است. توليد جهاني آن در سال 1990 به ميزان 9 ميليون تن در سال بوده و پيش‌بيني مي‌شود كه با ميزان رشد متوسط ساليانه حداقل 15 درصد در دهه نود تا سال 2000, به 30 ميليون تن در سال برسد و اين ميزان, حداقل رشد توليد آن خواهد بود.(2)
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 57

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما