محل لوگو

ضبط-ويديو-سيستمهاي-ضبط-و-پخش-27-ص


ضبط-ويديو-سيستمهاي-ضبط-و-پخش-27-ص

نام فایل : ضبط-ويديو-سيستمهاي-ضبط-و-پخش-27-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 23

حجم : 210 کیلوبایت


ضبط ويديو سيستم‌هاي ضبط و پخش
مقدمه
از ابتداي عرضه برنامه‌هاي تلويزيوني لزوم يك روش قابل اطمينان براي ضبط اطلاعات مربوط به تصوير بطوري كه بتوان بلافاصله بعد از ضبط مجدداً آن را پخش و مورد ارزيابي و اصطلاح قرار داد احساس مي شد چه اصلاحات مي بايست قبل از پراكنده شدن هنرمندان و اجراكنندگان با بررسي صحنه هاي ضبط شده انجام شود. علاوه براين در ممالك پهناوري مانند امريكا كه داراي مناطق زماني مختلف است و همين طور براي پخش برنامه هائي كه مي بايست در يك كشور توليد و در كشور ديگر پخش شود برنامه‌هاي تلويزيوني بدون وجود سيستم قابل قبولي براي ضبط با امكانات محدود كننده‌اي همراه بود.
قبل از پاگرفتن ضبط ويديو شركتهاي پخش برنامه هاي تلويزيوني از روش فيلم برداري براي كنسروبرنامه هاي تلويزيوني استفاده مي‌كردند. براي اين كار معمولاً يك دوربين فيلم برداري مقابل مونيتور قرار مي گرفت و از برنامه هاي روي صفحه فيلم مي‌گرفت. طبعاً نتيجه حاصل به هيچ وجه بصورتي كه امروزه مورد قبول است نبود‌. بين زمان ضبط و پخش همواره يك فاصله زماني كه اغلب هم طولاني تر مي شد وجود داشت و اگر در صحنه‌ي اشكالات فني وجود داشت شانس موجود براي اصطلاح آن كم و نيز گران بود.
اولين دستگاه موفق ضبط مغناطيسي در سال 1900 عرضه شد. در اين سال آقاي
valdemar poulson
دستگاه خود را كه تلگرافون نام نهاده بود. به عنوان اختراع در امريكا به ثبت رساند. اين دستگاه ضبط مغناطيسي سيمي بود كه سيگنال حاصل از آن خيلي ضعيف و پر از نويز بود.
در سال 1906 آقاي
pederson
و
poulson
كشف كردند كه با مغناطيسي كردن اوليه سيم در دستگاه تلگرافون سيگنال خروجي خيلي افزايش مي‌يافت ولي مساله ضعف نسبت سيگنال به نويز هنوز حل نشده باقي ماند.
در سال 1927 دو مهندس بنامهاي
carpenter
و
carlson
متوجه شدند كه با استفاده از جريان متناوب به عنوان بياز براي نوار يا سيم مغناطيسي نتيجه حاصل به نحو بي‌سابقه‌اي اصلاح مي‌شد و روش خود را در امريكا به ثبت رساندند.
در سال 1928 دكتر
p fleumer
در آلمان اختراع يك نوار پلاستيكي را كه داراي بسياري از خواص مكانيكي مورد لزوم و با لايه‌اي از پودر ماده مغناطيسي پوشيده شده بود به ثبت رسانيد. اولين اختراع در سال 1935 با استفاده از اكسيد آهن به عنوان ماده مغناطيسي اصلاح كرد و در همين سال در اروپا اولين دستگاه ضبط مغناطيسي عرضه شد . در حين جنگ بين الملل دوم پيشرفتهاي قابل توجه اي در آلمان در اين زمينه حاصل شد . كه نتايج بدست آمده از اين دستگاه را با بازده فيلم و صفحه قابل مقايسه ساخت.
بعد از جنگ در سال 1948 يك شركت كوچك در كاليفرنيا كه در طول جنگ موتورهاي برقي توليد مي‌كرد. اولين دستگاه ضبط با نوار مغناطيسي را در امريكا عرضه كرد. اين شركت با ابداعات خود در ضبط ويديو انقلابي به وجود آورد بطوري كه تا سالها بعد از عرضه دستگاه مزبور در استوديوهاي توليد ضبط كردن برنامه ها را ((
Ampex
)) كردن آن مي ناميدند و نام اين شركت مترادف با ضبط مغناطيسي بود.
با تولد دستگاه ضبط ويديو در پخش برنامه‌هاي تلويزيوني نيز انقلابي به وجود آمد. صحنه‌هاي زنده برنامه‌ها تقريباً از بين رفت و جزو گذشته‌ها شد. روشهاي توليد با استفاده از دستگاه ضبط عوض شدند چه ديگر لازم نبود برنامه ها در يك دوره زماني پيوسته توليد شوند و روشهاي ويرايش قابل اطمينان و ساده‌اي زاده شدند.
بعد از پيدايش تلويزيون رنگي طبعاً دستگاه ضبط نيز مي‌بايست به پيروي از سير زمان بتواند برنامه‌هاي رنگي هر سه روش معمول تلويزيون رنگي را مي‌توان به خوبي ضبط و با كيفيت خوب پخش كرد. با وجود اين ضبط ويديو در ايستگاه فرستنده يك دستگاه گران قيمت و پيچيده‌اي است. تقريباً كمتر نوعي از فن مدار الكترونيكي يافت مي‌شود كه ازآن در دستگاه ضبط ويديو استفاده نشده باشد و هيچ فرستنده تلويزيوني نيست كه بتواند بدون استفاده از تعداد قابل توجه‌اي ضبط ويديو برنامه هاي خود را پخش كند.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 63

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما