محل لوگو

ژيمناستيك-31-ص


ژيمناستيك-31-ص

نام فایل : ژيمناستيك-31-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 459 کیلوبایت


ژیمناستیک
تاریخچه ژیمناستیک


ژیمناستیک یک ورزش است که حرکات بدن را بر اساس یک آهنگ هماهنگ و موزون می‌‌سازد در حقیقت ژیمناستیک را می‌‌توان به عنوان یک هنر در نظر گرفت مسابقات ژیمناستیک میزان توانایی، قدرت، هماهنگی، انعطاف بدنی افراد را ارز یابی می‌‌کند. در تاریخچه زیمناستیک ورزشکاران متعددی وجود دارند که دنیا را با حرکات و اجرای فوق العاده خود تحت تأثیر قرار داده‌اند. تاریخچه زیمناستیک تمرینات خاص و اولیه زیمناستیک در یونان قدیم بوجود آمده و این تمرینات بخشی از آموزشهای نظامی و حرکات بدنی افراد آن زمان به حساب می‌‌آمد این حرکات بدنی و تمرینات بدنی به عنوان برنامه مکمل با برنامه‌های آموزشی کودکان قرار گرفته بود.
این عقیده وجود داشت که این تمرینات باعث ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین فکر و بدن می‌‌شود تاریخچه ژیمناستیک را می‌‌توان در یونان قدیم بازیابی کرد. ژیمناستیک از کلمه
gghnazein
به معنی انجام تمرینات بدون لباس گرفته شده است. ژیمناستیک در شکل امروزی اولین بار در سوئد دیده شد. تاریخچه ژیمناستیک نشان می‌‌دهد لوازم مسابقات ژیمناستیک توسط آلمان و چکسلواکی در دهه 1880 ایجاد شدند. آقای تحصیلکرده آلمانی به نام
fridrich Lvdwig jahn
به عنوان پدر زیمناستیک معروف می‌‌باشد. او با استفاده از ابزار و لوازم التحریر برای ایجاد تقویت نظم شخصی و قدرت بدنی استفاده کرد. روش سوئدی در سمت دیگر که توسط آقای
per Henric lin
ابداع شد بر روی هماهنگ سازی و موزون کرد با استفاده از توپ‌های کوچک حلقه و چوب بود. تنها مسئله زمان بود که مانع از همه گیر شدن ورزش زیمناستیک در اروپا شد. تاریخچه زیمناستیک را در بخشی رقابتی و مسابقات می‌‌توان در المپیک آتن در سال 1896 در آنتورب برگزار شد.
ژیمناستیک به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای در حدود 2000 سال می‌‌باشد ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود 100 سال می‌‌باشد. مسابقات فردی و کلی توسط باشگاهها و کلاب‌های گوناگون مانند
solcols Turveveins
برگزار شده است درحالی که این ورزش دارای رشد آهسته‌ای در محیط تولید کلوب در محیط
Turvevens solcos
دارای رشد سریع بود. در دهه ۱۸۳۰ ورزش ژیمناستیک به آمریکا معرفی شد و سیستم مدرسه ژیمناستیک توسط مهاجران از قبیل
frang , lchaales, follel, chorles,beik
تأسیس گردید. در سال هزار و هشصد و هشتاد و یک فدراسیون بین المللی ژیمناسیک تأسیس شد که بعداً به نام آن به هیئت فدراسیون زیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیش قدم در مسابقات بین المللی بود.
اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال 1883 در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگون توسط کلوپ‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه 1880 این مسابقات بسیار شدت گرفتند.
اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال 1896 بود و در آنجا آلمان به عنوان برگزیده این مسابقات معرفی شدند و تقریباًهمه مدال‌ها را از آن خود کردند. 5 کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی، میله پارال، خرک، دارحلقه، پرش از خرک بود.
اولین مسابقه بین المللی بعد از مسابقات المپیک در سال 1953 در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌‌شوند.
اولین مسابقه تیمی مردان در سال 1954 در سن لویس برگزار شد. در هنگام نهمین دوره مسابقات جهانی در سال 1930 در لوکامبورگ مسابقات زیمناستیک برگزار شد شامل مسابقات دو میدانی، پرش با نیزه، پرش طول، بال رفتن از طناب، تیراندازی و دو صد متر بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی 1954 ورزش دو ومحیدانی به طور کامل از ژیمناستیک جدا شد.
در سال 1924 در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف زیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال 1928 شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک 1936 در آلمان حضور یافت.
در سال 1962 ژیمناستیک موزون توسط فدراسیون بین المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورزش شناخته شد. در سال 1963 در بودایست لهستان اولین مسابقات جهانی زیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای 28 ورزشکار از 10 کشور مختلف دنیا بود در سال 1973 آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک 1974 در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 129

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما