محل لوگو

شركت-نوش-مازندران-140-ص


شركت-نوش-مازندران-140-ص

نام فایل : شركت-نوش-مازندران-140-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 119

حجم : 581 کیلوبایت


فصل اول

تاريخچه :

اين شركت به نام شركت نوش مازندران و به آدرس استان مازندران – تنكابن – نشتارود كترا – از جاده اصلي شهر نشتارود 1700 متر فاصله دارد و واقع درشهرکی به نام كترا مي باشد . در زميني به مساحت 5/5 هكتار و در يك موقعيت جغرافيايي خوب اين شركت تأسيس شده است و از لحاظ دسترسي به مواد اوليه مصرفي كه عموماً پرتقال و كيوي مي باشد

از خصوصيات ارزشمند احداث اين شركت مي باشد . در يك منطقه خوش آب و هوا كه با دريا فاصله 2 كيلومتري و با جنگل هم فاصله چنداني ندارد.
تعداد كل افراد مشغول در اين شركت 207 نفر مي باشد كه بيشترين افراد هم در تحت توليد مشغول به كار هستند اين كارخانه در سال 1363 شروع به كار كرد اما به علت شرايط موجود (‌جنگ تحميلي ) ساخت كارخانه به تاخير افتاده در سال 1367 ماشين آلات كنسانتره و خط بسته بندي وارد شركت شد . و با وارد كردن تجهيزات لازم و ضروري كارخانه در سال 1372 راه اندازي شد . و اولين توليد كارخانه ،‌كنسانتره مركبات مي باشد ، در سال 1374 خطوط توليد انواع آبميوه در بسته بندي دو يك در وزن
200gr
شروع شد .
و خطوط توليد ليمو ترش نيز با ظرفيت 400 تن در مهر ماه همان سال راه اندازي شد .در سال 1976 به دليل مرغوبيت كنسانتره به كشورهاي تركيه و آلمان صادر شد از سال 1377 به دليل مشكلات صادرات يك وقفه دو ساله در امر صادرات به وجود آمد . در سال 1379 به اروپا و لهستان انجام شد و در سال 1378 خط پوره ميوه جات راه اندازي شد . و هم اكنون شركت نوش مازندران داراي ماشين آلات مدرن روز دنيا مي باشد كه به عنوان مثال خط توليد اين شركت از فرانسه و برج تغليظ از آمريكا ، كمپرسورهاي هوا از آلمان و مجموعه تأسيسات سرد خانه و ژنراتور هااز ژاپن مي باشد .


مقدمه :

علم شيمي به علت ارتباط نزديكش با صنايع شيميايي و مهندسي شيمي از اهميت ويژه اي برخوردار است . دانش شيمي به مرحله اي از رشد رسيده است كه مي تواند خواص ماده ،‌ چگونگي تغييرات و شيوه توليد آنها از هسته اتم گرفته ،‌تا كهكشان ها را بررسي كند . تبديل مواد خام به فراورده هاي شيميايي با ارزش افزوده و با سود دهي زياد ، فرايند شيميايي ناميده مي شود . فرايند هاي شيميايي ممكن است يا به گونه مستقيم مورد استفاده قرار گيرد و يا اينكه مواد واسطه اي براي فراورده هاي ديگر باشد . نياز به مواد شيميايي آلي و معدني درمواد غذايي براي سلامتي بدن بر كسي پوشيده نيست . انسان براي رفع نياز غذايي خود به كشاورزي و دامداري مشغول مي باشد . يكي از اين مواد غذايي مفيد و با ارزش و پر طرفدار ميوه و بويژه آبميوه مي باشد كه به عنوان مواد غذايي درجه اول از آن ياد مي شود . پس مواد شيميايي فراواني كه در صنعت آبميوه مورد استفاده قرار مي گيرد دليلي محكم بر رابطه صنايع شيميايي با صنايع آبميوه مي باشد . بر خي از مواد شيميايي نام آشنا در صنايع آبميوه عبارتند از استون ، كلروفرم ، سود مايع ،‌اسيد استيك اريو كروم بلاك تي ،‌نيترات منيزيم ، اسيد سولفوريك ، نيترات نقره ، يد ،‌كلسيم و غيره .......
تصفيه خانه شركت نوش :
اولين قسمتي كه مورد بازديد قرارگرفت قسمت تصفيه آبهايي است كه به صورت پساب هاي ناپاكي مانده و سرازير شده از بخش توليد مي باشند . اين آبها شامل آب شستشوي پاكت آبميوه و آبي كه با آن براي خنك كردن و پايين آوردن دماي آبميوه استفاده مي شد . و آبها و مواد آبي موجود در خط توليد هم به صورت يك مسير مشخص شده وارد يك استخر بزرگ مي شدند كه مراحل تشريح فاضلاب به صورت زير مي باشد:
مرحله اول : درابتدا عمل آشغالگيري انجام مي شود و فاضلاب
BOD
( سنجش اكسيژن محلول در آب ) انجام مي گيرد در اين مرحله كليه مواد جامد درشت را جدا مي كنيم در آشغالگير با ورودي 700 ميلي گرم در ليتر با عبور از صافي فلزي پساب گرفته مي شود و استخر متعادل سازي مي شود .
مرحله دوم : در اين مرحله توسط دمنده هاي فشرده استخر متعادل سازي مي شود و بدين وسيله نوسانات
PH
و سنجش فاضلاب كنترل مي شود ،‌حجم استخر متعارفي بالاي 50 متر مكعب و مجهز به لجن كش و كنترل سطح مايع مي باشد .
مرحله سوم : هوا دهي فاضلاب با دبي
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 122

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما