محل لوگو

شاه-بلوط-اسپانيايي-5-ص


شاه-بلوط-اسپانيايي-5-ص

نام فایل : شاه-بلوط-اسپانيايي-5-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 4

حجم : 68 کیلوبایت


تعريف:
شاه بلوط اسپانيايي يک درخت تنومند و ستايش برانگيز يست که بلندي آن مي تواند به 100 پا (5/30 متر) برسد که تاج آن تقريبا نصف طول آنرا مي پوشاند درختان خيلي پير ممکن است تنه اي به قطر بيشتر از 10 پا داشته باشد. برگهاي دراز ناي بيضي شکل آن به طول 8 اينچ رشد مي کند و داراي دندانه هاي حاشيه اي درشت و رگه هايبرجسته هستند. گل هاي آن گل هاي دم گربه اي خوش نما ميخ مانند کرم- زرد رنگ هستند. ميوه آن ميوه اي زبر و خاردار که 5-1 مغز دارد که هر کدام 1-5/0 اينج قطر دارد. موجودات ذره بيني خاکهاي زراعتي يک ميوه خارداري را عرضه مي کنند که يک مغز بزرگ وشيريني دارد که آنرا در زبان فرانوسي
marros
مي نامند. موجودات ذره بيني خاکهاي زراعتي انتخاب شده براي تزيين شامل
Albomarginate
با برگهايي داراي حاشيه سفيد هستند و
Aspleniifolia
با برگهايي پر مانند و داراي برشهاي عميق هستند.
موقعيت:
احتمالا شاه بلوط اسپانيايي در اصل بومي آسيايي غربي بوده – از ايران تا کشورهاي بالکان. اين درخت براي بيشتر از 3000 سال کشت شده و امروزه در طبيعت واقع است يا افزايش طبيعي روند جمعيت در سراسر جنوب اورپا، شمال آفريقا و جنوب غربي آسيا اسم عام آن احتمالا از اين حقيقت که قسمتي از بهترين شاه بلوط هاي وارد شده به اروپا از اسپانيا اشتقاق يافته است.
فرهنگ:
شاه بلوط اسپانيايي نسبت به آفت بلوط اين مرض قارچي که منهدم کننده که تقريبا از زمان 1900 از آسيا به آمريکا شمالي وارد شده، حساس و آسيب پذير است و در ظرف 40 سال همه بلوطهاي بالغ آمريکا شمالي را بر روي اين قاره کشته است. شاه بلوط اسپانيايي به اندازه بلوط آمريکايي نسبت به آفت بلوط آسيب پذير نسيت و ظاهرا اين مرض نمي تواند تابستانهاي خنک و مرطوب شمال اروپا، انگليس را تحمل کند. به دليلي آفت بلوط شاه بلوط اسپانيايي را تقريبا همه جا در آمريکا شمالي مي کشد ولي به ندرت در اروپا چنين اتفاقي مي افتد.
اگر مي خواهيد بلوط در آمريکا شمالي کشت کنيد به بلوطهاي آفت- مقاوم مانند بلوط ژاپني، بلوط چيني و دورگه هايي که نسبت به آفت بلوط مقاوم هستند محدود هستيد.
نور
: آفتاب کامل (زياد)
رطوبت:
شاه بلوط اسپانيايي پس از مستقر شدن در مقابل خشک سالي مقاوم هستند. اين بلوط در خاک خوب آب کشيده شده و شني بهتر به عمل مي آيد و در مقابل خاک هاي اسيددار مقاوم است. اگر در زمان نهال بودن شاه بلوط اسپانيايي محيط خيلي خشک باشد. اين درخت بوته باقي مي ماند و به اندازه درخت در نمي آيد.
نيرومندي:
ناحيه
USDA
5 الي 7.
نحوه پخش:
عموما شاه بلوط ها با شکوفه کردن و يا بوسيله پيوند زدن ته ساقه هاي جوانه هاي درخت پخش مي شوند اين جوانه ها از طريق بذر افشاني توليد مي شوند. دانه هاي خشک شده احتمالا نمي تواند سبز شود.
کاربرد: شاه بلوط اسپانيايي يک درخت سايه بزرگ و باشکوهي براي پارکها، املاک و خيابانها است. در زمان شکوفايي خيلي خوش نما و زيباست، در انگلستان و بيشتر اين قاره رايج است. بلوط ها داراي گل هاي نر و ماده بر روي يک درخت هستند. ولي ا«ها خيلي خود- ناسازگار هستند بنابر اين دست کم دو درخت نياز داريد تا مغزحاصل شود.
ويژگي ها:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 122

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما