محل لوگو

سيستم-اعلام-حريق-و-اطفاء-حريق-12-ص


سيستم-اعلام-حريق-و-اطفاء-حريق-12-ص

نام فایل : سيستم-اعلام-حريق-و-اطفاء-حريق-12-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 60 کیلوبایت


سيستم اعلام حريق و اطفاء حريق
انواع سيستم‌هاي اعلام و اطفاء حريق
الف) سيستم اعلام و اطفا دستي: در اين سيستم از شاسي‌هاي اعلام حريق در ورودي و خروجي ساختمان استفاده مي‌شود كه با شكستن شيشه روي شاسي و فشار دادن دكمه، آژير به صدا در مي‌آيد. در اين سيستم همچنين بايد كپسولهاي آتش‌نشاني مناسب در محل موجود باشد.
ب) سيستم اعلام حريق اتوماتيك: براي بالا بردن سرعت عمل بجز كليدهاي دستي از حسگرهاي اتوماتيك (دتكتورها) نيز استفاده مي‌شود. اين سيستم در مكانهايي كه افراد در كليه ساعات شبانه‌روز در آن حضور دارند به كار مي‌رود.
ج) سيستم اعلام و اطفاء حريق اتوماتيك: در اين سيستم علاوه بر اعلام حريق از سيستم اطفاي اتوماتيك نيز استفاده مي‌شود. اين سيستم در مكانهايي كه رشد آتش سريع است يا امكان انفجار وجود دارد استفاده مي‌شود. انواع سيستم‌هاي اطفا حريق عبارتند از:
1ـ سيستم اطفاي آبپاش
2ـ سيستم اطفاي باگاز
3ـ سيستم اطفاي با كف خشك
4ـ سيستم اطفاي با گاز هالوژن.
همچنين بايد توجه داشت در سيستم‌هايي نظير اعلام و اطفاي حريق، ساعت مركزي، وسايل ارتباطي، سيستم‌هاي حفاظتي و روشنايي اضطراري از يكسو سازها يا باطري‌ها به عنوان منبع توليد نيرو استفاده مي‌شود.
انواع دتكتورها
در طراحي سيستم‌هاي اعلام حريق از انواع دتكتورها استفاده مي‌شود. در اين قسمت به معرفي چند نوع از اين دتكتورها مي‌پردازيم.
1ـ دتكتور دودي يونيزاسيون:
(ISD)
اين نوع دتكتورها حساس به دودهاي مرئي و نامرئي ناشي از آتش‌سوزي هستند و وقتي واكنش نشان مي‌دهند كه دود وارده به سنسور آن باعث تغيير جريان يونيزاسيون در داخل دتكتور شود. اين دتكتورها به دودهاي حاصل از سوختن سريع شعلة آتش حساسيّت بيشتري دارند و براي مكانهايي كه حريق باعث دود رقيق مي‌شود. به كار مي‌رود. اين دتكتور از مواد راديواكتيو كه محيط اطراف خود را يونيزه مي‌كنند ساخته شده است و هرگونه تغيير در يونيزه شدن هواي اطراف باعث فعال شدن سيستم مي‌شود.
2ـ دتكتورهاي دودي فتوالكتريك يا نوري:
(OSD)
اين دتكتورها حساس به نورهاي مرئي هستند و داراي پيل فتو الكتريك هستند كه در صورت جذب و يا پخش نور توسط ذرات دود واكنش نشان مي‌دهند. در يك طرف سنسور اين دتكتورها يك
LED
مادون قرمز قرار دارد و در طرف ديگر يك فتوسل قرار مي‌گيرد در اثر دود، نور
LED
شكسته شده و به فتوسل برخورد مي‌كند و سيستم اعلام حريق مي‌كند. اين دتكتور براي مكان‌هايي كه حريق باعث دود غليظ مي‌گردد به كار مي‌رود.
3ـ دتكتور دودي خطي
اين دتكتور براساس فرستادن و دريافت نور كار مي‌كند. يعني در يك بخش از محل، فرستندة نور دائماً در حال تابش نور است و در طرف ديگر يك گيرنده نور قرار دارد تا موقعي كه گيرنده سيگنال دريافت كند سيستم خاموش است و به محض اينكه دود باعث كاهش تابش شود سيستم، اعلام حريق مي‌كند، اين دتكتورها از دتكتورهاي بسيار مطلوبند.
4ـ دتكتورهاي حرارتي
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 94

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما