محل لوگو

سواد-اطلاعاتي-روش-اصلاحي-براي-همه-مدارس-23-ص


سواد-اطلاعاتي-روش-اصلاحي-براي-همه-مدارس-23-ص

نام فایل : سواد-اطلاعاتي-روش-اصلاحي-براي-همه-مدارس-23-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 77 کیلوبایت


سواد اطلاعاتي

روش اصلاحي براي همه مدارس

چكيده
در جامعه اطلاعاتي و عصر اطلاعات، دستيابي و نيل به سواد اطلاعاتي امري ضروري و حياتي است. نياز دانش آموزان براي دستيابي  به منابع موثق و معتبر و كارآمد بر همگان مبرهن و آشكار است.  مطمئنا از آنجا كه  آموزش  بر اساس  استانداردها  ارزيابي را  ساده و تمايز  ميان موسسات را آشكار مي نمايد به زودي  اين امر عمومي و فراگير خواهد شد. اين موضوع از لحاظ نظري به پايه اي بودن دانش مي پردازد. البته دانش استاندارد يك موضوع است و بكارگيري آن يك موضوع ديگر. براي بكارگيري استانداردها تعهد و فعاليت در سطح مدارس مورد نياز است. به منظور رسيدن دانش آموزان به موفقيتهاي چشمگير، فعاليت ها بايد برنامه ريزي شده و بر اساس تحقيقات منتقل و ارزيابي شوند. موارد پژوهش ضمن عمل مطالعاتي تحقيقات عملي كه در ادامه مي آيد ، نمونه اي از چنين مكمل هايي را در اختيار ما ميگذارد.
كليد واژه:
سواد اطلاعاتي، مدارس
مقدمه
امروزه دانش آموزان بيش از هر زمان ديگري در اين عصر ديجيتال، به سواد اطلاعاتي نياز دارند. بخصوص زماني كه اطلاعات همگاني  و دسترسي به آن بي هيچ قيد و بندي امكان پذير شده است، نياز دانش آموزان براي دستيابي به منابع معتبر، موثق و كارآمد به اندازه تعبير و كاربرد يافته ها، اهميت يافته است.
 با توجه به نياز،  انجمن كتابداران مدارس امريكا و انجمن فن آوري و ارتباطات آموزشي ، مجموعه اي از استاندارد هاي سواد اطلاعاتي را براي دانش آموزان آماده نموده  و در سال 1998، با عنوان قدرت اطلاعات (1) منتشر كردند.  يك سال بعد جامعه بين المللي براي فن آوري در آموزش  مجموعه اي از  استانداردهاي شبيه به آنها در زمينه فن آوري براي دانش آموزان چاپ كردند.
مطمئنا از آنجا كه  آموزش  بر اساس  استانداردها  ارزيابي را  ساده و تمايز  ميان موسسات را آشكار مي نمايد به زودي  اين امر عمومي و فراگير خواهد شد. اين موضوع از لحاظ نظري به پايــه اي بودن دانش مي پردازد.
البته دانش استاندارد يك موضوع است و بكارگيري آن يك موضوع ديگر. براي بكارگيري استانداردها تعهد و فعاليت در سطح مدارس مورد نياز است. به منظور رسيدن دانش آموزان به موفقيت هاي چشم گير، فعاليت ها بايد برنامه ريزي شده و بر اساس تحقيقات منتقل و ارزيابي شوند. موارد مطالعاتي تحقيقات عملي كه در ادامه مي آيد ، نمونه اي از چنين مكمل هايي را در اختيار ما ميگذارد.  نگاهي دوباره و كوتاه به پژوهش ضمن عمل(عملي) زماني كه جان ديويي اين نوع آزمون سازمان يافته را به كاربرد، پژوهش ضمن عمل (عملي)در دهه (3)1940 رابطه بسيار نزديكي با دانشكده مدرسين در دانشگاه كلمبيا داشت. ايده اصلي اين بود كه با ارائه دادن روش تجربي به معلمان مي توان روش ها ي عملي را در معلمان قويت كرد. همچنين پژوهش ضمن عمل(عملي) به عنوان چرخه اي تشخيصي تلقي مي شود كه بوسيله آن :
1.     موقعيت فعلي تجزيه مي شود
2.     سوالها پرسيده مي شوند
3.     عامل ها مشخص مي شوند
4.     را ه حل پيشنهاد مي شود
5.     مداخله ها(2) تكميل و اندازه گيري مي شود
6.     داده ها جمع آوري و تحليل مي شوند و
7.     سوالات جديد مطرح مي شود.
 
پژوهش  هاي ضمن عمل(عملي) روش مناسب براي بالابردن يافته هاي  دانش آموزان  به اندازه تجربيات آموزش آنها مي باشد. بخصوص زماني كه كنترل متغير ها مشكل باشد. پژوهش  هاي ضمن عمل(عملي) رهيافت سازمان يافته اي  را فراهم كرده و تصميم گيري متفكرانه اي را به ارمغان مي آورد. 
سابقه جمعيت شناختي(4)
دبيرستان ردوود(5) يك پايگاه پژوهش ضمن عمل(عملي)  ، واقع در حومه شهر است كه در سال 1992 شروع به تكميل مديريت پايگاهي خود نمود. اين مدرسه از نظر موقعيت آكادميكي بسيار غني و از حمايت جامعه بر خور دار است. مطالعات شخصي آنها نشان مي دهد كه جمعيت دانش آموزان بر حسب پيشينه نيازهاي دانشگاهي ، اجتماعي كاملا متنوع شده است. نزديك به 85% قفقازي ( كه آنها اهل خاورميانه هستند) ، لاتين زبانها و عده اي آفريقايي – امريكايي به زودي درصد زيادي از دانش آموزان اين مدرسه را تشكيل خواهد داد. علاوه بر اين برنامه
ESL
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 96

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما