محل لوگو

سمپاش-11-ص


سمپاش-11-ص

نام فایل : سمپاش-11-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 1088 کیلوبایت


مقدمه:
سموم شيميايي در پيشرفت سريع توليدات كشاورزي نقش بزرگي ايفا كرده و خواهند كرد. با استفاده از سموم كيفيت و كميت محصولات، اصلاح و افزايش پيدا كرده و استفاده از سموم علف كش نياز به نيروي كاري براي كنترل علفهاي هرز را تا حدي كاهش داده است ولي استفاده از سموم شيميايي به بعضي مسائل جدي زيست محيطي منتج شده كه اين مسائل ، بايد هم از نظر استفاده كننده و هم از طرف طراح ادوات سمپاشي مورد توجه قرار گيرد.
در اين مقاله فرض بر اين گرفته شده است كه خواننده از ساختمان و اجزاء سمپاشها اطلاع كافي دارد و نياز به توضيح مجدد نمي باشد. سعي بر اين است تا جنبه هاي عملي سمپاشي به خصوص كاليبراسيون آن مورد تاكيد بيشتر قرار گيرد.
سمپاشهاي پشتي دستي
از انواع محلولپاشهاي كوچك كه به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند. اجزا تشكيل دهنده اين محلولپاشها معمولا عبارت است از : 1- مخزن 2- پايه مخصوص قرار گرفتن بر روي زمين 3- تكيه گاه مناسب براي قرار دادن آن در پشت كارگر سمپاش (درست مثل كوله پشتي) 4- پمپ دستي كه با حركت دادن اهرم مخصوص كار مي كند 5- محفظه تحت فشار 6- لانس كه مجهز به شير قطع و وصل با يك شير ماشه اي بوده و يك يا چند نازل روي آن نصب مي شود.
براي استفاده بهتر از اين دستگاهها بايد آنرا كاملا به پشت كارگر چسباند و در صورت شل بودن آن بايد تسمه هاي مربوطه را طوري تنظيم نمود كه در موقع تلمبه زدن و حركت در جاي خود ثابت باشد تا كارگر در هنگام سمپاشي راحتتر بتواند كار انجام دهد.
بعضي از انواع اين سمپاشها تماما پر نمي شوند تا فضاي باقي مانده آن براي تحت فشار قرار دادن هوا استفاده گردد و از آن به عنوان سمپاشي پشتي با فشار مداوم بهره برداري گردد.
تنظيم كاليبراسيون سمپاشهاي پشتي دستي
براي اين منظور مقدار محلول سم خارج شده را از سمپاش در مدت يك دقيقه در ظرفي جمع آوري كرده و اندازه گيري مي نمايند. وقتي كه هدف تنظيم محلولدهي سمپاش دستي باشد بايستس يك فشارسنج روي آن نصب گردد و در اندازه گيري ميزان محلولدهي نازل بايد هميشه يكنواخت باشد. كارگر سمپاش بايستي قبلا چند مرتبه اين كار را تكرار نمايد. رگولاتور يا دستگاه تنظيم فشار بايد در روي سمپاشهاي تحت فشار نصب شود در غير اين صورت محلولدهي سمپاش با كاهش محلول در تانك و كم شدن فشار تقليل خواهد يافت. با در دست داشتن مقدار محاسبه شده محلولدهي نازل بر حسب ليتر در دقيقه مقدار مصرف در واحد سطح را مي توان با معلوم بودن عرض باند و سرعت سمپاش تعيين نمود.
به طور مثال اگر عرض باند يك متر و سرعت راه رفتن كارگر سمپاش 60 متر در دقيقه و محلولدهي نازل 6/. ليتر در دقيقه باشد حجم محلول لازم براي يك متر مربع از رابطه زير محاسبه مي شود.
6/. ليتر در دقيقه
100 ليتر در هكتار يا ليتر در متر مربع01/0 =
60 متر در دقيقه * 1 متر
سمپاشهاي پشت تراكتوري
معمولا بر روي سه نقطه اتصال تراكتور نصب مي شوند و ساختمان آنها از مخزن، پمپ، شيرهاي كنترل، صافيها، همزن، بوم، نازلها و لوله هاي رابط تشكيل شده است. هر كدام از اين قطعات داراي انواع مختلفي مي باشند كه از توضيح آنها مي گذريم.
مساحت مورد سمپاشي
= طول بوم(متر)
سرعت تراكتور* زمان لازم
تهيه و تدارك يك بوم بلند اين امكان را فراهم مي آورد كه عرض باند سمپاشي زياد شده و از تعداد دور زدنهاي تراكتور در عرض مزارع كاسته شود. البته عموما طول بوم براي كشاورزان در انجام سمپاشي ثابت است.
بنابر اين اگر كشاورزي داراي 100 هكتار مزرعه باشد و سه روز، روزانه شش ساعت بتواند با تراكتوري كه سرعتش 8 كيلومتر در ساعت است سمپاشي نمايد؛ طول بوم مورد نياز براي اين كار 94/6 يا 7 متر خواهد بود.
ميزان محلولدهي پمپ بر حسب ليتر در دقيقه هم از رابطه زير محاسبه مي شود:
سرعت(كيلومتر در ساعت)* محلول مصرفي (ليتر) * طول بوم (متر)
= محلولدهي پمپ (ليتر بر دقيقه)
600

...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 119

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما