محل لوگو

رفع-کمردرد-با-ورزش-25-ص


رفع-کمردرد-با-ورزش-25-ص

نام فایل : رفع-کمردرد-با-ورزش-25-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 231 کیلوبایت


رفع کمردرد با ورزش

برای کمر درد ناتوان کننده ای که اغلب کارگران بدان مبتلا می شوند ، یک برنامه ورزشی تحت کنترل همراه با تقویت عضلات کمر با ورزش که قابلیت ارتجاعی و تعادل را بهبود می بخشد ، سودمند است.
در این مطالعه برنامه ورزشی فعال بیش از روشهایی مانند استفاده از اولترا سوند ، تحریک الکتریکی و کیسه گرم کننده در کاهش درد کمر موثر بود.به گفته سرپرست این تحقیق کارگرانی که بعلت کمر درد قادر به کار نبودند با پیگیری برنامه ورزشی توانایی خود را بازیافتند. وی می گوید اکثر مردم با دچار شدن به درد ، از فعالیت خود می کاهند لذا با افزایش قدرت آنها به کمک ورزش مناسب می توان درد را تسکین داد. نتایج مطالعه فوق فوائد توانبخشی حرکتی را در مبتلایان به کمردرد را تایید می کند حتی بنظر می رسد دنبال کردن برنامه های ورزشی شدید تر در این مورد موثر تر است.
كمردرد و كمبود ویتامین
دردهای مزمن و طولانی، ولو خیلی هم شدید نباشند، گاه آزاردهنده‌تر از دردهای شدید و گذرا هستند. ناشناخته بودن علت اصلی این دردها هم خود مزید بر علت است و آزار آنها را بیشتر می‌كند.
به تازگی مطالعه‌ای انجام شده كه رابطه كمبود
ویتامین
D

را با برخی انواع این دردها مشخص كرده كه منشا عضلانی اسكلتی دارند.
این مطالعه جدید نشان داده كه حداقل در زنان مسن، كمردرد می‌تواند ناشی از كمبود این ویتامین باشد. خبرگزاری رویترز این مطالعه محققان دانشگاه دل‌آور را چنین گزارش كرده است كه آنها سطح خونی ویتامین
D
را در گروهی از مردان و زنان با حداقل سن 6 سال اندازه‌گیری كردند.
این ها افرادی بودند كه هر كدام حداقل در یك نقطه از بدن‌شان، دردی با شدت متوسط و بیشتر حس می‌كردند. در 58 درصد زنان مورد مطالعه و در 27 درصد مردان مورد مطالعه، كمبود ویتامین مشاهده شد.
وقتی نتایج به لحاظ آماری تحلیل شد، در گروه مردان رابطه معنی‌داری بین كمبود ویتامین و درد مزمن یافت نشد، اما مشخص شد كمبود ویتامین باعث 2 برابر شدن احتمال بروز درد در زنان می‌شود.
محققان می‌گویند نرمی استخوان ناشی از كمبود ویتامین، احتمالا باعث انعطاف‌پذیری و كشش نامناسب ستون فقرات و در نهایت درد آن می‌شود.
پیش از این نیز البته در مطالعات گوناگون، از رابطه انواع دردهای عضلانی و اسكلتی با كمبود ویتامین
D
سرنخ‌هایی به دست آمده بود، اما هنوز نتایج قطعی و قابل‌استنادی در این باره به دست نیامده است.
اما این دردها، تنها مواردی از تاثیر كمبود ویتامین
D
در بروز بیماری‌ها نیستند. كمبود این ویتامین، علاوه بر اختلال در ساختار استخوان‌ها، نشان‌دهنده مشكل جدی‌تری در بدن هم می‌تواند باشد.
چنان‌كه از جمع‌بندی برخی مطالعات می‌توان نتیجه گرفت كه احتمالا بتوان كمبود ویتامین
D
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 160

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما