نام فایل : ربوکاپ-25-ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 24
حجم : 990 کیلوبایت
شرمين خسروي
Sherminkhosravi@gmail.com
سميه قاسميپور
Somayeh.ghasemipour@gmail.com
ربوكاپ
چكيده ـ
ربوكاپ، تلاشي است در زمينه پروراندن تحقيقات هوش مصنوعي و هوش روباتها، كه از طريق تعريف يك مسئله استاندارد و حل آن توسط محققين متعدد در كشورهاي مختلف دنبال ميشود. به همين منظور، براي چنين مسالهاي بازي فوتبال درنظر گرفته شده است. بازي فوتبال صرفاً بعنوان يك محيط ديناميك و پويا براي آزمايش كردن نتايج حاصل از اين تحقيقات انتخاب شده و هدف از اين تحقيقات به هيچ وجه صرفاً انجام بازي فوتبال بين روباتها نميباشد بلكه استفاده از ويژگيهاي خاص بازي فوتبال براي پياده سازي روشها و آزمايشات در يك كار تيمي و گروهي بين چند روبات هوشمند و متحرك است.
روباتهاي فوتباليست، آدمكهاي هوشمند كامپيوتري هستند كه ميتوانند از طريق برنامه هوشمندي كه به آنها داده ميشود بطور خودكار در زمين فوتبال بازي كنند. بعبارت ديگر، روباتها از راه دور كنترل نميشوند. هدف تحقيقات در روباتهاي فوتباليست، پژوهشِ و فنآوري نوين در زمينههاي هوش مصنوعي و روباتهاي هوشمند متحرك است.
كليد واژه
ـ روبوكاپ ، شبيه ساز ، كارگزار ، عامل
25
1- مقدمه
سال 1997، در تاریخ هوش مصنوعی، به عنوان یک نقطه عطف تاریخی همواره به خاطر خواهد ماند. در ماه
May
این سال کامپیوتر
Deep Blue
شرکت
IBM
موفق شد که قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد و این نتیجه 40 سال تلاش در جامعه پژوهشگران هوش مصنوعی بود. در چهارم
July
سال 1997 سفینه
Pathfinder
توانست برای اولین بار در تاریخ بشر، بر سطح مریخ بنشیند و اولین روبات کاملا هوشمند ساخت بشر (
Sojourner
) را با موفقیت بر سطح مریخ پیاده نماید. همزمان با این موفقیت ها،
...
مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان