محل لوگو

دستگاه-سوئيچ-ديجيتال


دستگاه-سوئيچ-ديجيتال

نام فایل : دستگاه-سوئيچ-ديجيتال

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 27

حجم : 739 کیلوبایت


چكيده:
دستگاه سوئيچ ديجيتال به عنوان قلب و مركز كليه ارتباطات تلفني محسوب مي شود. با توجه به اهميتي كه ارتباطاتي نظير تلفن، اينترنت، فاكس و ... در زندگي امروز به عهده دارند، سرويس و نگهداري و همچنين ارائه خدمات به مشتركين از طريق سالنهاي دستگاه در مراكز تلفن اهميت مضاعفي پيدا كرده است و وظيفه افرادي كه در اين مراكز مسئوليت دارند از يك سو نگهداري و سرويس خود دستگاه و از طرف ديگر ارائه خدمات به مشتركين مي باشد. خدماتي نظير قطع و وصل و داير كردن سرويسهاي ويژه و مزاحم يابي.
كارآموزي كه طي مدت كوتاهي در اين مركز مشغول فعاليت است مي تواند با اكثر اين وظايف بطور خلاصه آشنا شود در گزارش حاضر سعي شده است كه اطلاعات كسب شده تقريباً بطور كامل در اختيار مطالعه كنندگان قرار گيرد.
فصل اول:
تاريخچه مخابرات
در دوم ژوئن سال 1875 ميلادي مصادف با 11 خرداد 1254 شمسي تلفن اختراع شد. در سال 1265 براي اولين بار در ايران يك رشته سيم بين تهران و شاهزاده عبدالعظيم به طول 7/8 كيلومتر توسط يك بلژيكي كشيده شد ولي در واقع مرحله دوم فن آوري مخابرات در تهران از سال 1268 شمسي با برقراري ارتباط تلفني بين دو ايستگاه ماشين دودي تهران و شهر ري آغاز شد.
وزارت تلگراف در سال 1287 با وزارت پست ادغام و بنام وزارت پست و تلگراف نامگذاري شد.
در سال 1302 قراردادي براي احداث خطوط تلفني زيرزميني با شركت زيمنس و هالسكه منعقد شد و 3 سال بعد در آبان 1305 تلفن خودكار جديدي برروي 2300 رشته كابل در مركز اكباتان آماده بهره برداري شد.
در سال 1308 امور تلفن نيز تحت نظر وزارت پست و تلگراف و تلفن قرار گرفت و به نام وزارت پست و تلگراف و تلفن نامگذاري شد.
مركز تلفن اكباتان در سال 1316 به 6000 شماره رسيد و در سال 1337 به 13 هزار شماره توسعه يافت.
خطوط تلفن جديد (كارير) نيز پس از شهريور 1320 مورد بهره برداري قرار گرفت و ارتباط تلفني بين تهران و ساير شهرها گسترش يافت و مراكز تلفن تهران شروع به تأسيس شد.
در پايان سال 2001 تعداد مشتركين تلفن ثابت كشور به 293/384/10 شماره رسيد كه نسبت به سال قبل آن 06/13 درصد رشد داشت و در مقايسه با ساير كشورهاي جهان ايران رتبه 20 از لحاظ تعداد تلفن و رتبه 5 از لحاظ درصد رشد تلفن را داشت.
شركت سهامي مخابرات استان تهران در راستاي سياست تمركز زدايي در تاريخ 11/11/74 به مدت نامحدود تأسيس و آغاز به كار نمود.
اهداف و مأموريتهاي كلان شركت:
تأسيس و توسعه شبكه و تأسيسات مخابراتي عمومي و خصوصي (به استثناي بخش صدا و سيما) در حوزه عملياتي استان تهران.
نگهداري و بهره برداري از شبكه و تأسيسات مخابراتي استان تهران در قالب تحقق اهداف و برنامه هاي وزارت پست و تلگراف و تلفن.
اجراي تكاليف شركت مخابرات ايران در مواردي كه تفويض اختيار مي شود.
تعريف مخابرات:
مقصود از مخابرات عبارت است از انتقال و ارسال علايم و نوشته ها و تصاوير و صداها و هرگونه اطلاعات ديگر بوسيله سيم يا بدون سيم و يا نور و يا هر رويه الكترومغناطيسي ديگر.
فصل دوم:
ارزيابي بخشهاي مرتبط يك مركز تلفن با مهندسي مخابرات
كل اعمالي كه در يك مركز تلفن و بطور خصوصي تر در سالن ديجيتال مراكز انجام مي گيرد اعم از ارتباط بين مشتركين تلفني بوسيلة دستگاه سوئيچ ديجيتال انجام مي شود كه انواع مختلف آن در ايران وجود داشته و مورد استفاده مي شود.
در مركز مورد نظر از يك سوئيچ آلماني ساخت كارخانه آلكاتل با نام
System 12
و نام اختصاري
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 105

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما