محل لوگو

دستور-العمل-نحوه-انتخاب-نوآموزان-ژیمناستیک


دستور-العمل-نحوه-انتخاب-نوآموزان-ژیمناستیک

نام فایل : دستور-العمل-نحوه-انتخاب-نوآموزان-ژیمناستیک

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 49 کیلوبایت


دستور العمل نحوه انتخاب نوآموزان
مواد آزمون:
بررسی وضعیت ظاهری فرد
آزمون قوای جسمانی
1- بررسی وضعیت ظاهری فرد:
با توجه به ویژگیهای ورزش ژیمناستیک ، ژیمناستیک باید ظاهری خوش فرم و در خور قهرمانی داشته باشد . به همین منظور در بدو ورود کودکان ، می توان با مشاهده وضعیت ظاهری آنها با توجه به موارد زیر تا حد زیادی با حالات ، کیفیت فعالیت و شخصیت آنها آشنایی پیدا کرد .
مواد آزمون :
- تناسب اندام :
از موارد مهمی که باید در حین بررسی ظاهری به آن توجه نمود تناسب طبیعی است که می بایست بین اندامها ی کودک وجود داشته باشد. مواردی نظیر چاقی ، لاغری بیش از حد ، کوتاه بودن پاها نسبت به تنه ، حجیم بودن پاها نسبت به تنه ، حجیم بودن رانها و کوتاه بودن قد نسبت به سن تقویمی .
- ستون فقرات :
از آنجا که در حین اجرای حرکات ژیمناستیک بیشترین فشار تمرین بر روی ستون مهره ها خواهد بود ، لذا ستون مهره های معیوب می تواند تا حدود زیادی مانع اجرای صحیح حرکت و موفقیت ژیمناستیک در آینده گردد . بنابراین با سلامت و طبیعی بودن مهره ها نیازی به صرف وقت درجهت اصلاح آنها نخواهد بود و می توان به تمرینات اساسی ژیمناستیک مبادرت نمود .
نحوه بررسی سلامت ستون مهره ها :
مربی می تواند با استفاده از صفحه شطرنجی موارد نظیر کیفوز ، لوردوز ، عارضه سر به جلو ، افتادگی شانه و ... را بررسی نماید .
- طول دستها :
با توجه به نحوه اجرای حرکات بر روی وسایل ژیمناستیک ، بلند بودن طول دستها از اهمیت زیادی برخوردار است . بطور مثال در صورت کوتاه بودن دستها ، اجرای حرکات بر روی خرک حلقه یا حرکاتی نظیر آغوشقا در بارفیکس با مشکل مواجه خواهد شد . بدین منظور می توان در حالیکه کودک ایستاده و دستها را به طرفین باز کرده فاصله دو نوک انگشتان دست راست و چپ وی را اندازه گیری کرده و در صورتی که از طول قد وی بلند تر باشد طول دستان وی ایده آل است .
- طول انگشتان دست :
با توجه به وسایلی همچون دارحلقه ، پارالل ، بارفیکس و حرکات مشکلی که بر روی این سه وسیله اجرا میشود ، انگشتان بلند کمک می کند در حین اجرای حرکات دورانی دستها از وسیله جدا نگردد . بنابراین با نگاه کردن به کف دستها می توان بطور نسبی بلندی طول انگشتان را دقیق نمود .
- زائده آرنچی دستها :
از آنجا که در اجرای حرکات ژیمناستیک ، دستها بیشترین نقش را دارا هستند و 90 درصد فشار حرکات متوجه دستها می باشد آرنج که محل اتصال بازو و ساعد می باشد بیشترین صدمات را متحمل می گردد. بدین لحاظ درزمان انتخاب نو آموزان باید دقت بیشتری معطوف گردد تا حتی المقدور آرنجها صاف و بدون ضعف و شکل غیرطبیعی باشند .
- طول پاها :
پاها از جمله اندامهای مهم بدن هستند که بلندی آنها جهت اجرای حرکات ژیمناستیک از دو نظر حائز اهمیت است :
الف )

وقتی پاها بلند و سبک باشند ، بهمان نسبت مرکز ثقل بدن از زمین بالاتر قرار خواهد گرفت . لذا ژیمناستی که پاهای بلند و بدنی آماده داشته باشد ، با توجه به بالا بودن مرکز ثقل اکثر حرکات وی ( خصوصاً در حرکات زمینی ) با ارتفاع زیاد اجرا خواهد شد .
ب )
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 101

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما