محل لوگو

دانش-رياضي


دانش-رياضي

نام فایل : دانش-رياضي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 127 کیلوبایت


مراحل پيدايش دانش رياضي
در این قسمت می خواهم در ارتباط با تاریخ ریاضییات مطالبی را بنویسم .که مطالب درج شده در این قسمت بر گرفته از کتاب تاریخ ریاضیات است
.
مراحل پيدايش دانش رياضي
رياضيات طي چهار مرحله به وجود آمده است .
مرحله اول :
مرحله اول مربوط به پيدايش آن در بابل است .يونانيان بعدهاي طي تماس هاي روز افزانشان با بابلي ها كه بعد از لشكر كشي هاي اسكندر به حد اعلاء خود رسيده بود تحت تاثير رياضيات آن ها قرار گرفت . و موجب شد با اكتشافات رياضي و نجومي بابلي ها آشنا يي يابند .ولي روش علمي رياضي يونانيان بر پايه مشاهده و آزمايش نبود بلكه از راه قياس به جهان خارج معرفت حاصل مي كردند.و قياس بر پايه اصولي كاي بود و آن اصول كلي از احساس آنان از وجود نظم در جهان ناشي مي شد.وبه طور كلي از روش قياس در رياضيات استفاده مي كردند.در اين مرحله اصول استنتاجي متوالي رياضيات كه از دوران ائوكوكسوس سرچشمه گرفته بود مطرح شد وبا پيدايش اصول اقليدس به صورت قطعي ومدون در آمد.
مرحله دوم:
رياضيات طي قرن هفدهم به مرحله پيشرفت حاد وشديد خود رسيد .كه هندسه تحليلي (
600سال قيل
از ميلاد مسيح به وسيله تالس شروع شد)و حساب ديفرانسيل و انتگرال (توسط بابلي ها شروع شد)به وجود آمد در حالي كه هندسه اقليدسي جايگاه خودش را حفظ كرده بود ولي آرمان يونانيان كه بر پايه اتكاي به اصول در علوم و استنتاج منطقي يكباره طي قرنهاي هفدهم و هيجدهم ناپديد گرديد.در مرحله دوم براي پيشقدمان رياضي استدلال منطقي دقيق به صورت بديهي و خالي از تضاد بود و به دنبال اثبات حدس و گمان خود رفتند و هر جاي لازم بود از استدلال استفاده مي كردند .وبدين ترتيب پيشرفت و ترقي جاي خويش را به روح انتقادي وترديد واگذاشت.
مرحله سوم:
طي قرن نوزدهم احتياج ضروري به استحكام نتايج حاصل وميا وافري به تامين بيشتري در راه پيشرفت معارف اصلي به صورتي اجتناب ناپذير منجر به تجديد نظر در مباني رياضيات جديد و خلاصه حساب ديفرانسيل وانتگرال گرديد .بنابراين قرن نوزدهم نه فقط دوران پيشرفت جديد بوده است .بلكه يكي از مشخصات مهم آن بازگشت موفقيت آميز به سوي دقت واستدلال منطقي پيش گرفت.
مرحله چها رم
:
يكبار ديگر آونگ به جانب خلوص منطقي خم گرديد وحتي چنين به نظر مي رسد كه در عصر حاضر كه ما در آن قرار داريم همين گونه است در اين مرحله جدايي نا خوشايند ما بين رياضيات و موارد استعمال حياتي آن ،جاي خويش را به دوران وحدت دا د استحكام و صلابت داخلي رياضيات بار ديگر بدست آمد. بر قراري اين اتحاد مجد

د مي تواند موضوع كوشش اصلي در رياضيات طي دوران آينده قرار مي گيرد.
 
|
+
| نوشته شده در  دوشنبه 26 آذر1386 ساعت 
1:53 PM
  توسط ًصفیه  | 
تاريخچه رياضي:
...


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 92

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما