محل لوگو

خلاصه-قوانين-داوري-فوتبال-16-ص


خلاصه-قوانين-داوري-فوتبال-16-ص

نام فایل : خلاصه-قوانين-داوري-فوتبال-16-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 66 کیلوبایت


فوتبال
بازي فوتبال ابتدا در اوايل قرن سيزدهم هجري شمسي/اواسط قرن نوزدهم ميلادي در انگلستان اجرا شد. البته مداركي در دست است كه نشان مي‌دهد بازيي شبيه به بازي فوتبال در قرون پيشتر متداول بوده است. اين بازي رفته رفته در اواخر قرن نوزدهم در مدارس انگلستان طرفداران بسياري پيدا كرد. اولين بار در سال 1225 هجري شمسي/1846 ميلادي دانشگاه كمبريج در انگلستان مجموعه‌اي از مقررات بازي فوتبال را منتشر كرد. اين مقررات به تدريج توسط ملت‌هاي ديگر نيز پذيرفته شد.
در سال 1283/1904 گام‌هاي نخستين در جهت تاسيس فدراسيون بين‌المللي فوتبال توسط ربوت گرين فرانسوي و هريشمن هلندي برداشته شد. محل تاسيس فدراسيون در ابتدا شهر پاريس بود. اكنون محل دبيرخانه فدراسيون بين‌المللي در كشور سوئيس و در شهر زوريخ است. فدراسيون بين‌المللي فوتبال بر مسابقه‌هاي بين‌المللي و قاره‌اي جهاني نظارت دارد و از سال 1930 ميلادي به بعد هر چهار سال يكبار مسابقه‌هاي جام جهاني فوتبال را برگزار مي‌كند.
مجمع فوتبال ايران در سال 1299 شمسي داير شد و به اين ترتيب فوتبال در ايران شكل و موقعيتي رسمي پيدا كرد. فدراسيون فوتبال ايران در سال 1325 شمسي تاسيس شد و مدتي بعد از آن به عضويت فدراسيون بين‌المللي فوتبال درآمد.
بازي فوتبال
فوتبال بوسيله دو گروه يا دو تيم كه هر گروه تعداد يازده نفر مي‌باشد، در داخل زميني به ابعاد 110×75 متر بازي مي‌شود. هدف از اين بازي، اين است كه توپ به داخل دروازه حريف زده شود. در اين بازي فقط دروازه‌بان مجاز به استفاده از دست‌هاي خود براي گرفتن توپ است. بقيه بازيكنان از پاها، تنه و يا سر براي زدن ضربه به توپ استفاده مي‌كنند. در فوتبال هفده قانون وجود دارد.
بازي فوتبال توسط يك داور و دو خط نگهدار اداره مي‌شود. خط‌نگهداران با استفاده از يك پرچم كوچك، داور را در امر آفسايد، توپ‌هاي اوت و ساير خطاها كمك مي‌كنند. وقتي در جريان بازي توپ به خارج از زمين زده شود، يكي از بازيكنان گروه مقابل با پرتاب توپ به داخل زمان، مجدداً بازي را به جريان مي‌اندازند. توپ وقتي گل محسوب مي‌شود كه تمامي آن از صفحه فضايي و فرضي بين تيرهاي عمودي و افقي دروازه گذشته باشد. بازي در دو وقت قانون 45 دقيقه انجام مي‌شود و در فاصله بين دو نيمه، مدت 10 دقيقه به بازيكنان فرصت استراحت داده مي‌شود. هر تيمي كه در پايان وقت بازي گل بيشتري به حريف زده باشد، برنده مسابقه خواهد بود.
در فوتبال دو نوع ضربه آزاد وجود دارد: يكي ضربه‌هاي آزاد مستقيم و ديگري ضربه‌هاي آزاد غيرمستقيم. در ضربه‌هاي آزاد مستقيم مي‌توان توپ را مستقيماً وارد دروازه حريف كرد و به امتياز دست يافت، ولي ضربه‌هاي غيرمستقيم به شرطي گل محسوب مي‌شود كه توپ بعد از ضربه با بازيكن ديگري تماس پيدا كند و به طور غيرمستقيم وارد دروازه شود. ضربه دوم ممكن است توسط بازيكن خودي و يا از تيم مقابل باشد. خطاهايي كه منجر به زدن ضربه مستقيم مي‌شوند، اگر در محوطه جريمه به وقوع بپيوندند، در اين صورت داور اعلان ضربه پنالتي مي‌كند. در اين حالت توپ را روي نقطه پنالتي قرار مي‌دهند و يكي از بازيكنان تيم حريف، در حالي كه تنها دروازه‌بان از دروازه دفاع مي‌كند، به طرف دروازه شليك مي‌كند. خطاهاي نه گانه كه باعث زدن ضربه‌هاي مسقتيم در فوتبال مي‌شوند، از اين قرارند:
لگد زدن، يا اقدام به لگد زدن؛
پريدن بر روي حريف يا بازيكن مقابل؛
تنه زدن به حريف از عقب؛
پشت پا زدن به حريف؛
زدن حريف با استفاده از دست‌ها و ي اقدام به اين امر؛
گرفتن و نگهداشتن حريف با دست و يا هر قسمت ديگر از بدن؛
تنه زدن سخت و خطرناك به حريف؛
هل دادن حريف با استفاده از دست‌ها؛
لمس كردن توپ با دست (اين حركت بوسيله دروازه‌بان در محوطه جريمه آزاد است).
در بازي فوتبال قانون پيچيده و بحث‌انگيزي به نام آفسايد وجود دارد. براي بازيكنان جوان و تازه‌كار دانستن چهار مطلب قضيه آفسايد را حل مي‌كند. به عبارت ديگر مي‌توان گفت يك بازيكن در آفسايد نيست، اگر:
در نيمه زمين خودش باشد؛
حداقل دو بازيكن از تيم حريف بين او و دروازه حريف باشند؛
آخرين تماس با توپ توسط يكي از بازيكنان تيم مقابل انجام شده باشد؛
توپ مستقيماً از پرتاب اوت و يا ضربه كرنر به او رسيده باشد.
اثر ورزش فوتبال را بر دستگاه عصبي، تنفسي، قلب و اندام‌هاي تحتاني و استقامت عمومي بدن مشخص كنيد.
فوتبال ورزش گروهي است. با توجه به اينكه اين ورزش در مدت طولاني انجام مي‌شود، باعث توسعخ استقامت عمومي بدن مي‌شود و كارايي دستگاه تنفسي و قلب و عروق را بهبود مي‌بخشد و قدرت عضلاني در اندام تحتاني را نيز افزايش مي‌دهد.
مهارت‌هاي اساسي
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 104

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما