محل لوگو

خاكريزي


خاكريزي

نام فایل : خاكريزي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 49

حجم : 252 کیلوبایت


عمل تراكم و كوبيدن لايه هاي سنگريزي بايد آنقدر ادامه يابد تا احتمال هيچ گونه نشست ، تقليل ، حجم ، جا به جايي و يا كاهش ضخامت قشرهاي كوبيده شده وجود نداشته باشد .
براي اطمينان از تراكم كافي اين لايه ها بايد ضريب تغيير شكل هر لايه يا
EV2
با آزمايش آشتو
T 221
و يا آشتو
T 222
از طريق بار گذاري با صفحه و با قطر مناسب اندازه گيري شود . حداقل ضريب تغيير شكل بايد 1500 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع باشد. چنانچه اندازه گيري تراكم اين لايه ها با روش ديگري از جمله
VSS
مورد نظر باشد روش اجراي كار بايد مشروحا در مشخصات فني خصوصي قيد شود .
علي رغم حصول تراكم مشخصه به شرح جدول 2- 2 ، چنانچه در هر لايه اي از عمليات خاكريزي و يا بسترهاي موجود زمين طبيعي و يا كف ترانشه هاي خاكي بعد از تراكم ، حالت خميري ظاهر شود پيمانكار بايد طبق نظر دستگاه نظارت مصالح نامناسب و خميري را تا عمق لازم برداشته و ضمن جايگزين كردن آن با مصالح قابل قبول ، مجددا لايه را متراكم نمايد بديهي است كه بابت چنين عملياتي هيچ گونه پرداخت اضافي به پيمانكار تعلق نمي گيرد .
عمليات پخش و تراكم لايه هاي خاكريز ، كف ترانشه ها و بستر زمين طبيعي بايد به ترتيبي برنامه ريزي و اجرا شوند كه هر لايه و يا سطح متراكم شده در حداقل زمان ممكن با لايه بندي پوشيده شود تا همواره لايه ها و يا سطوح متراكم شده مشخصات و ميزان تراكم مورد نظر را حفظ نمايند .
چنانچه لايه يا سطحي كه متراكم گرديده است قبل از پخش لايه جديد و به هر دليلي مشخصات و تراكم مورد نظر را از دست داده باشد پيمانكار موظف است به هزينه خود مجددا آن لايه يا سطح متراكم شده را به مشخصات و تراكم لازم برساند .
خاكريزي روي ابنيه فني
عمليات خاكريزي ، به طريق سنگريزي را نمي توان مستقيما روي ابنيه فني مانند پل ها ، آبروها و پل هاي طاقي اجرا كرد مگر آنكه قبلا ضخامتي معادل حداقل 60 سانتيمتر روي اين سازه ها خاكريزي معمولي انجام شده و به درصد تراكم مشخصه رسيده باشد .
خاكريزي پشت پل ها
بعد از اجراي لايه هاي زهكشي پشت كوله ها و ديوارهاي برگشتي پل ها كه بايد مطابق نقشه ها و دستورات دستگاه نظارت باشد ، عمليات خاكريزي لايه به لايه تا تأمين نسبي درصد تراكم مشخصه بايد به مورد اجرا گذاشته شود .
نتايج آزمايشات تراكم خاكريزي پشت پل ها ، با توجه به تعداد لايه ها ، نوع خاك مصرفي ، ضخامت هر لايه ، ارتفاع كل خاكريز كه بايد متناسب با تعداد لايه ها باشد در هر قطعه راه جداگانه نگه داري مي شود تا جهت ارزيابي كيفيت كار به سهولت قابل دسترسي و كنترل باشد .
خاكريزي در زمين هاي شيبدار
در محل هايي كه خاكريزي روي سراشيبي تند و يا خاكريز موجود صورت گيرد ، طبق دستور دستگاه نظارت پله هايي به ارتفاع ضخامت لايه خاكريز يا سنگريزي روي شيب مزبور تعبيه خواهد شد تا از لغزش احتمالي خاكريز جديد روي بدنه شيب جلوگيري به عمل آيد و در نتيجه خاكريز جديد و قديم خوب با هم قفل و بست شوند .
مصالح حساس در مقابل يخبندان
خصوصيات خاك هاي حساس در مقابل يخبندان كه مصرف آنها در خاكريزي و بستر رو سازي موجب تورم و گسيختگي سيستم رو سازي مي شود برحسب درصد وزني بحراني ذرات كوچكتر از 20 ميكرون و به تناسب ضريب يكنواختي آنها در جدول 2- 3 نشان داده شده است . اين ضريب از رابطه زير به دست مي آيد :
كه در آن
ابعاد دانه هايي هستند كه به ترتيب 60 درصد و 10 درصد مواد رد شده در آزمايش دانه بندي داشته باشند .
جدول 2- 3 : خصوصيات خاك هاي حساس در برابر يخبندان
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 155

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما