محل لوگو

حقوق-زن-14-ص


حقوق-زن-14-ص

نام فایل : حقوق-زن-14-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 54 کیلوبایت


بخش اول
مقدمات
مقدمه:
تشكيل خانواده به وسيله زن و مرد با هدف تأمين نيازهاي طبيعي و دستيابي به
خواسته هايي صورت مي گيرد كه تحقق آن مشروط به وجود روابط سالم، احترام متقابل و برخورداري عادلانه ي همسران از ثمرات پيوند زناشويي است. در صورتي كه تعدل در حقوق و تكاليف زن و مرد نسبت به يكديگر برقرار باشد و طرفين آن را بپذيرند، شيريني زندگي مشترك در كنار تلخي ها و ناكامي هاي آن، تداوم اين همزيستي را تضمين مي كند. اما هميشه اين گونه نيست و همسران ممكن است خواسته يا ناخواسته شرايط قابل تحمل را به گونه اي تغيير دهند كه نتيجه آن مورد پذيرش يكي يا هر دو نفر نباشد و كم كم خشونت در محيط خانواده يا اشكال گوناگون خود را نشان مي دهد و در واقع زنان هستند كه قرباني اين نوع خشونت
مي شوند و البته به دنبال آن فرزندان خانواده. خشونت عليه زنان در بسياري از جوامع ديده مي شود اما اغلب ناشناخته مانده و به عنوان يكي از امور خشونت عليه زنان از تمامي كشورها و جوامع اقتصادي گزارش شده و بر اساس مدارك موجود، آثار حاصل از آن بسيار گسترده و دورتر از باورهاي قبلي در اين خصوص است. خشونت، استقلال زنان را از بين مي برد و از قدرت آنان به عنوان فرد و عضوي از جماعه
مي كاهد . براساس مدارك، تجربه خشونت توسط زنان، علاوه بر تأثير مستقيم بر تندرستي آنان،‌ آثار مستقيمي بر خانواده ها و جوامع قربانيان دارد. خشونت عليه زنان از دشواري هاي بزرگ سلامت و حقوق انساني است. طبق آمار در ميان زناني كه در سنين باروري هستند، وسعت مرگ و ناتواني حاصل از خشونت عليه زنان باز مرگ و ناتواني حاصل از سرطان ها برابر بوده و از بيماري هاي ناشي از سوانح رانندگي و مالاريا بيشتر است.
هنوز از خشونت به عنوان ابزاري براي تداوم و تقويت فرمان برداري زنان از مردان، استفاده مي شود. خشونت عليه زنان در محيط خانواده در نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود. پسران شاهد خشونت عليه مادرانشان، در دوران بزرگسالي براي حل
اختلاف هاي خود بيش از ساير پسران به خشونت روي مي آورند. دختران شاهد خشونت عليه مادرانشان نسبت به ساير دختران با احتمال بيشتري قرباني خشونت شوهرانشان مي شوند.
2.خلاصه
در اين تحقيق كوشش شده تاعلاوه بر تعريف خشونت عوامل مستعد كننده و زمينه ساير خشونت خانوادگي عليه زنان و دلايل توجه به موضوع خشونت عليه زنان مورد بررسي قرار گيرد.
بر اساس فرضيه، نتايج و پيشنهادات تحقيق مي توان عوامل حمايتي را براي مقابله با اين نوع خشونت ها در نظر گرفت كه در صورت انجام رساندن آنها شايد از انتقال خشونت خانوادگي عليه زنان از نسلي به نسل ديگر جلوگيري كرد.
بخش دوم
كليات
1-بيان مسئله:
عوامل مؤثر براي جلوگيري از رفتارهاي خشونت آميز عليه زنان در محيط خانواده كدامند؟
2-علت انتخاب موضوع
خانواده يك نهاد مقدس است كه مي بايستي بر پايه ي تعاليم مكتب حيات بخش اسلام ايجاد گردد و دو ستون اصلي آن يعني زن و شوهر بايد در ايجاد هرچه بيشتر سلوك بين خود كوشش كنند.
براي تحقق اين هدف بايد عواملي را كه بر سر راه آن قرار دارد يكي يكي مورد بررسي و پژوهش قرار داد و براي حل مسائل موجود در آن ها راه حل ها و پيشنهاداتي را ارائه نمود. و به دنبال پاسخي براي اين سئوال بود كه چرا بعضي از اين عوامل كه يكي از آن ها خشونت خانوادگي عليه زنان است، ساليان سال ادامه پيدا كرده و هيچ راه حل اساسي براي جلوگيري از اين سوء رفتارها عليه زنان در محيط خانواده به كار گرفته نشده و قانونگذار همچنان دست روي دست گذاشته و هيچ نقشي را در اين ميان به عهده نمي گيرد.
بخش سوم
روش اجرايي پژوهش
1-روش بررسي
روش بررسي در اين تحقيق از طريق مطالعات نظري كتابخانه اي و نيز روزنامه و مجلات صورت گرفته كه البته همراه با مطالعات تجربي نيز بوده است.
در قسمت مطالعات تجربي از طريق مصاحبه با زناني كه مورد اين گونه خشونت قرار گرفته اند اطلاعاتي جمع آوري شد كه از آن ها نيز براي تكميل نوشته ها استفاده شد.
2-فرضيه هاي اهم
...


مبلغ قابل پرداخت 25,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 93

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما