محل لوگو

یوگا-33-ص


یوگا-33-ص

نام فایل : یوگا-33-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 36

حجم : 10530 کیلوبایت


يوگا چيست؟
يوگا در اصطلاح از همان ريشه لغت به معني يوغ است و در اصل نوعي رياضت است يعني به زير يوغ در آوردن تن و بريدن از پيوندهاي خويش از زندگي و كشتن نفس بر اساس برنامه هاي دقيق و سخت به منظور يكي شدن روح فرد با روح عالم وجود, اما يوگا, امروزه معني و مفهوم ديگري بخود گرفته و آن عبارت از انواع ورزشها و حركات ويژه اي كه فكر را متمركز, روح را صيقل و طراوت بخشيده

و

جسم را نيرومند و نگرانيها و گرفتاريها را محو و نابود كرده و تن و روان را هماهنگ ساخته و راهي براي خودشناسي مي‌باشد.
دكتر روگر گفته است ((منظور از ورزشهاي يوگا تقويت نيروي معنوي است)). يك نفر با تمرين و ممارست قدرت تمركز و تخيل خود را زياد مي‌كند تا جاييكه به كمك تمركز فكر مي‌تواند به مرحله اي برسد كه عجيب ترين كارها را انجام دهد و اعمال غير ارادي اعضاي مختلف بدن خود را به اعمال ارادي تبديل نمايد.
در هندوستان يوگي‌هايي هستند كه با قدرت اراده و تمركز فكر قادرند اعمال غير ارادي انجام دهند, مثلا قادرند پيش گويي و غيب گويي كنند, از مسافت دور افكار ديگران را بخوانند, با حبس نفس هفته ها زير خاك بمانند, از روي سطح آب رودخانه عبور كنند, طنابي را در فضا پرتاب كنند كه بطور قائم و عمود قرار گيرد, انواع اسيدها را بنوشند, با اشاره بيماران را شفا دهند و خود را از زمين جدا و در فضا قرار دهند. البته يوگي‌هايي كه اعمالي مانند زنده دفن شدن يا نوشيدن اسيدها و سموم و روي آتش راه رفتن را علنا به معرض نمايش مي‌گذارند, نمي توان در زمره يوگي‌هاي حقيقي نام برد, برخلاف يوگي‌هاي فوق، يوگي‌هاي حقيقي و اصلي از اين صحنه سازي‌ها و نمايشات بيزارند و اين اعمال را فساد و بد نامي و توهين به يوگا مي‌دانند.
طرق مختلف يوگا
تمرينات مختلف يوگا طرق گوناگوني دارد كه يوگي‌ها هندي شش طريق از عوامل موثر و مهم يوگا را انتخاب كرده‌اند كه ما در اينجا ذيلا بطور مختصر شرح مي‌دهيم:
جنانا يوگا - بهاكتي يوگا- كارما يوگا- منترا يوگا - هاتا يوگا - راجا يوگا
جنانا يوگا: رسيدن به تمركز فوق العاده ذهن و پيوستن به احديت از طريق مطالعه و علم و شناسايي مانند دانشمندان و شاعران.
بهاكتي يوگا: رسيدن به تمركز فوق العاده ذهن و پيوستن به احديت از طريق عبادت و عشق و محبت.
كارما يوگا: رسيدن به تمركز فوق العاده ذهن و پيوستن به احديت از طريق كار و خدمت. كاري كه انجام آن بايستي براي خدا و خدمت به مردم باشد.
منترا يوگا: رسيدن به تمركز فوق العاده ذهن و پيوستن به احديت از طريق ذكر گفتن و افكار را بوسيله ادعيه و متمركز ساختن.
هاتا يوگا: رسيدن به تمركز فوق العاده ذهن و پيوستن به احديت از طريق پرورش و كنترل بدن, به عبارت ديگر هاتا يوگا از طريق ورزشهاي بدني به انسان قدرت مي‌دهد كه بدن خود را بشناسد و به آن مسلط شود.
راجا يوگا: رسيدن به تمركز فوق العاده ذهن و پيوستن به احديت از طريق كنترل فكر.
براي رسيدن به سر منزل مقصود بايد بدني متناسب داشته و بر افكار خود مسلط شد.
روشهاي اصلي تمركز فكر و تندرستي از طريق: هاتا يوگا
كلمه هاتا يوگا مركب از سه قسمت است (ها) به معني خورشيد, (تا) به معني ماه و يوگا به معني اتحاد مي‌باشد. بنابراين هاتا يوگا در كل به معني اتحاد خورشيد و ماه مي‌باشد و اين خود سمبل و علامتي است كه به معني پيوستن قواي مثبت و منفي بدن به يكديگر است.
پتنجلي, يوگي بزرگ هند كه پدر يوگا ناميده مي‌شود در رساله خود هاتا يوگا را به هشت مبحث تقسيم كرده است كه به شرح زير است:
ياماس: رياضت و امساك 2- نياماس: آئين مذهبي 3- پرانا ياماس: كنترل تنفسي
آساناس: ورزشهاي اخلاقي و حالتهاي بدني 5- پرات ياهارا: كناره گيري از شهوات
دهارانا: تمركز فكر يا متمركز كردن ذهن 7- دهايانا: تعمق و عرفان
صمدهي: خودشناسي
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 102

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما