محل لوگو

يادگيري-ذهني-حر-كتي-نقش-رابطه-شدت-وظيفه-22-ص


يادگيري-ذهني-حر-كتي-نقش-رابطه-شدت-وظيفه-22-ص

نام فایل : يادگيري-ذهني-حر-كتي-نقش-رابطه-شدت-وظيفه-22-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 79 کیلوبایت


يادگيري ذهني - حر كتي : نقش رابطه شدت وظيفه
خلاصه- اهداف مدل تنبام (2001)
]
مدل يك بعد اجتماعي- شناختني اعمال قوه مشاهده شده و حد تحمل اعمال قوه ، كتابچه روانشناسي ورزش( صفحات 820-810 نيويورك )
[
مدل ار تباط شدت تمرين - ذهن استفاده شده تا دو بررسي را طراحي وصورت دهد تا استراتژي هاي ذهني افراد را در طي در گيري در دو وظيفه پرمتقاضي حركتي وتاثير رابطه به شدت وظيفه بركانون ذهني ( يادگيري ذهني – حر كتي)را بررسي نمايد .
طراحي : يك طر ح آزمايشي به كار گر فته شده ، در صور تيكه طبقه بنديهاي فكر ( مر تبط در مقابل غير مرتبط) در طي سه مر حله يك وظيفه دست گير( مطالعه 1)و در طي50% ،70%،90% حداكثر اكسيژن به كار گرفته در يك وظيفه دوچر خه سواري ( مطالعه 2 ) مر تبط با بررسي مر بع - چي غير پارامتري شدند .
روشها – شركت كنندگان مرد و زن در معرض حس افزاينده تلاش حركت از طريق دو وظيفه خسته كننده قرار گرفتند : يك وظيفه دست گير ايزومتري (تعداد = 35) و يك وظيفه دوچرخه سواري ثابت (تعداد = 13) . در طي هر وظيفه به شركت كنندگان‌آموزش داده شد تا به صورت كلامي افكار فعلي خودشان را به صورت جملاتي، عباراتي يا كلماتي به طور مستمر در سرتاسر فرآيند آزمون بيان كنند. افكار گزارش شخصي شركت كنندگان، در طي وظايف ثبت شدند و مدتي بعد طبقه بندي شدند تا الگوهاي كانون ذهني مرتبط و غير مرتبط را نشان دهند.
نتايج : كانون ذهن، به صورت مسلطي، مرتبط بود، هنگاميكه شدت وظيفه، بالا بود. اين يافته ها با مدل (2001) تينام ثابت هستند كه
]
مدل يك بعد اجتماعي – شناختني اعمال قوه مشاهده شده و حد تحمل اعمال قوه است
[
. كتابچه مدل روانشناسي ورزش رابطه بين شدت تمرين و تخصيص ذهن (يادگيري ذهني - حركتي) را مطرح مي سازد كه ذكر مي كند كه كليدهاي فيزيولوژيكي آستانه تلاش بر يادگيري ذهني مسلط هستند.
نتيجه گيريها : در طي شرايط بار كار بالا و طول مدت طولاني، ذهن بر حسهاي فيزيولوژيكي سختي متمركز مي شود كه بر آگاهي مركزي مسلط هستند. در اين نكته، يك يادگيري ذهني مرتبط تقريباً قطعي است.
مقدمه
تمايزي بين دو مقوله گسترده يادگيري ذهني – حركتي در ورزش، پيرامون ارتباط و عدم ارتباط بوسيله مورگان و پالاك (1977) روشن شد و از آن هنگام تصور حاكم در ربط اين يادگيري شده است. ارتباط و عدم ارتباط (
A/D
) ، استراتژيهاي شناختني را توصيف مي كنند كه حدي را خاطر نشان مي سازند كه ورزشكاران، توجه ذهني خودشان را بر فيدبك حركتي معطوف مي دارند. همانطوريكه در ابتدا بوسيله مورگان و پالاك تعريف شد، ارتباط به عنوان يك سبك ذهني داخلي در نظر گرفته شد كه ورزشكاران دنبال مي كنند تا ورودي حسي را ثبت نمايند و تلاش خودشان را مطابقاً، تطبيق نمايند. ارتباط به هر تفكري اشاره مي كند كه ذهن را از حسهاي داخلي به سوي حسهاي خارجي منحرف كننده انگيزه، منحرف مي سازد.
اكثريت تحقيق با در نظرگيري استراتژيهاي شناختني در تمرين، تكيه بر ارتباط بين
A/D
و نوعي از متغير مرتبط با وظيفه، مثل عملكرد و نسبت اعمال قوه (
RPE
) تكيه نموده است. براي اينكه اكثر بررسيهاي تحقيقي در اين حوزه، تكيه بر دوندگاني. نموده اند كه در زمينه آموزش و رقابت آنها، مرتبط با سطوح بالاي تلاش حركتي و اعمال قوه هستند. به صورت خلاصه، ادبيات پيرامون
A/D
و حسهاي حركتي مثل محدوديتهاي ذاتي در تفسير نتايج بررسيهاي قبلي را بررسي مي كنيم كه يك چارچوب تئوري را پيشنهاد مي كند كه مستلزم ارتباط حسي – حركتي
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 90

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما