محل لوگو

ويروس‌هاي-كامپيوتري-18-ص


ويروس‌هاي-كامپيوتري-18-ص

نام فایل : ويروس‌هاي-كامپيوتري-18-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 123 کیلوبایت


چكيده:
يك ويروس، يك برنامه كامپيوتري است كه هنگام اجراي يك برنامه، به اجرا درمي‌آيد. بنابراين فقط فايل‌هاي اجرايي مي‌توانند آلوده شوند. اين فايل‌ها در
MSDOS
معمولاً داراي پسوند
EXE
،
COM
،
BAT
و يا
SYS
هستند. بنا به تعريف، ويروس ساير برنامه‌ها را با نسخه‌هايي از خودش آلوده مي‌كند. ويروس توانايي تكثيرشدن دارد، پس در جستجوي مداوم براي محيط‌هاي ميزبان جديد براي توليد مثل مي‌باشد . بي‌خطرترين ويروس‌ها، فقط تكثير مي‌شوند و در سيستم‌هاي جديد گسترش مي‌يابند، اما برنامه ويروس ممكن است ساير برنامه‌ها را تخريب يا داده‌ها را مختل كند. شايد در اين ضمن خودش نيز تخريب شود. تنها شواهد چنين ويروس‌هايي، تخريبي است كه در سيستم‌هاي آلوده شده ايجاد مي‌كنند. اين امر ايجاد سد دفاعي در مقابل ويروس را بسيار مشكل مي‌كند.
ويروس‌ها مي‌توانند بلافاصله پس از ورود به يك دستگاه، مخرب شوند و يا مي‌توانند برنامه‌ريزي شوند تا زمان خاصي شروع به فعاليت كنند. نوع ديگري از ويروس منتظر است تا يك توالي خاص رايج از ضربات روي شاسي‌هاي صفحه كليد اجرا شود. از آن بدتر، حتي اگر بنظر برسد يك دستگاه آلوده، پاكسازي شده است، نوع بد خيمي از اين ويروس وجود دارد كه مي‌تواند مجدداً ظاهر شود و مشكلات تازه‌اي به وجود آورد.
مقدمه
برنامه‌هاي كامپيوتري شوخي‌آميز و گاهي مخربي كه ويروس خوانده مي‌شوند و به نظر مي‌رسد با سرعت الكترون‌هاي متحرك سير مي‌كنند، مانند يك بلاي غيرقابل كنترل در جامعه جهاني كامپيوتر انتشار يافته‌اند. برنامه‌هاي ويروس، كه براي دست انداختن ديگران يا خرابكاري عمدي نوشته مي‌شوند، با استفاده مشترك از نرم‌افزارهاي آلوده به ويروس توسط اپراتورهاي ناآگاه، به سرعت از كامپيوتري به كامپيوتر ديگر انتشار مي‌يابد.
در اوايل دهه 1980، اگر برنامه‌نويسي مي‌گفت كه كامپيوتر مي‌تواند به ًويروسً آلوده شود، احتمالاً با خنده تمسخرآميز همكارانش مواجه مي‌شد. طي اين مدت واكنش در مقابل اين مساله تا حدي تغير كرده است و اين امر تا حدودي به تبليغات گسترده، اما نه هميشه مبتني به واقعيتي كه به عمل آمده است، مربوط مي‌شود. اما حتي امروزه بسياري از كاربران داراي اين تصور غلط مي‌باشند كه ويروس‌هاي كامپيوتر ويروس‌هاي بيولوژيكي هستند.
البته چنين نيست. ويروس هاي كامپيوتر برنامه هستند، درست مانند برنامه‌هاي كاربربرگ يا وازه‌پرداز. به دليل اين تصور غلط از ويروس‌هاي كامپيوتري است كه طيف واكنش‌ها در قبال اين موضوع از خنده‌اي تمسخرآميز تا لبخندي از روي آگاهي گرفته تا هراس عمومي از آلودگي ويروسي متغير مي‌باشد. تا كنون توضيحات مبتني بر واقعيت در مورد اين موضوع عموماً ناديده گرفته شده‌اند، حال ممكن است از خود بپرسيد؛ "چگونه ممكن است برنامه‌اي در يك كامپيوتر مانند ويروس‌هاي طبيعي در داخل بدن يك جاندار عمل كند؟" براي اينكه بتوانيد به اين سؤال پاسخ دهيد بايد با ساختمان سيستم‌هاي كامپيوتري آشنا باشيد.
1- تعريف ويروس‌هاي كامپيوتري
به زبان ساده‌تر مي‌توان گفت ويروس، برنامه مخفي و كوچكي است كه باعث آلوده‌شدن برنامه ديگري مي‌شود و مي‌تواند داده‌ها را دستكاري يا تخريب نموده، سرعت سيستم را كاهش داده، باعث اغتشاش و عدم كارايي كامپيوتر شود.
مهمترين خصوصيت ويروس، قدرت تكثير آن است. ويروس‌ها براي تكثير نياز به يك برنامه اجرايي دارند، يعني بيشتر ويروس‌ها در فايل‌هاي اجرايي جاي مي‌گيرند و آنها را آلوده مي‌كنند و كمتر ويروسي پيدا مي‌شود كه در يك فايل غيراجرايي جاي بگيرد و بتواند از طريق آن تكثير شود. بنابراين، ويروس مي‌تواند هر برنامه سيستمي يا كاربردي باشد كه شرايط مورد نياز براي پذيرش ويروس را داشته باشد. برنامه آلوده نيز قادر است برنامه‌هاي ديگر را آلوده كند. از آنجايي‌كه ويروس‌ها مي‌توانند به تمامي فايل‌هايي كه توسط سيستم اجرا مي‌شوند، اضافه شوند، به آنها خود انعكاس مي‌گويند. با وجودي كه ويروس‌ها توسط برنامه‌نويسان مجرب و حرفه‌اي نوشته مي‌شوند، ولي برخي‌ها تصور مي‌كنند كه خود به خود و به‌طور تصادفي وارد سيستم مي‌شوند.
2- ويژگي‌هاي ويروس‌هاي كامپيوتري
هر برنامه‌اي كه داراي ويژگي‌هاي زير باشد، را ويروس كامپيوتري مي گوييم:
«تغييردادن نرم‌افزارهايي كه به برنامه ويروس متعلق نيستد، با چسباندن قسمت‌هايي از برنامه‌ي ويروس به اين برنامه‌هاي ديگر.
قابليت تشخيص اينكه يك برنامه قبلاً تغيير داده شده است يا خير؟
قابليت انجام تغيير در بعضي از برنامه‌ها.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 95

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما