محل لوگو

ورزش-و-تربيت-ذهني-7-ص


ورزش-و-تربيت-ذهني-7-ص

نام فایل : ورزش-و-تربيت-ذهني-7-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 53 کیلوبایت


ورزش و تربيت ذهني (رواني)
ميليون ها ورزشكار ساعت ها به تمرين ورزش هاي انفرادي مي پردازند . آن ها تكنيك ها ي مختلفي را آزمايش و تجربه مي كنند ، مكمل هاي پيشرفته را امتحان مي كنند و حتي از متخصصين آموزش ديده براي رسيدن به اهداف مورد نظرشان استفاده مي كنند . در تجربه هاي شخصي ام با افراد زيادي روبرو زيادي روبرو شده ام كه مطمئن اند كه فقط براي تمرين هاي ورزشي متراكم ساخته نشده اند .
با اين گفته ، خيلي فكر كردم كه اين افراد و در كجا مانع و سد را پيشرفت مي شوند .
كمبود آمادگي ذهني اين را مي دانم چون چندي پيش خويش را در چنين وضعيتي يافتم كه منجر به صرف وقت براي خود انديشي و تعيين راه فراري از ركود و نقصان كه در آن گير كرده بودم شد . من ادعا نمي كنم كه دكتراي آموزش ورزش دارم ، اما تحقيق و مهارت هاي فراوان به من ثابت كرده كه آموزش همراه با تفكر و تامل نيمي از مبارزه است و مهم نيست در چه ورزشي مي خواهيد تجربه پيدا كنيد .
خود انگيزي
يكي از ابعاد كليدي آمادگي رواني صحيح از درون انسان ناشي مي شود . بدون توانايي تحريك خود براي انجام يك كار خاص ، بهبود رو به پيشرفت در آن غير ممكن است كه در تمامي ابعاد زندگي مصداق دارد . مثلاً اگر مي خواهيد يك
NFL linebacker
شويد و در حال تماشاي فوتبال در بعد از ظهر يك شنبه هستيد ، نمي توانيد در افكار خود براحتي تصميم بگيريد .
مهم است كه بتوانيد روش هايي براي انگيزه يك تمرين يا يك كار ايجاد كنيد . مطمئناً اگر با افراد زيادي كه مي خواهيد آن ها را تحت تاثير خود قرار دهيد اين تمرينات را انجام دهيد به آساني به نتيجه مي رسيد . البته ، آنچه در واقع يك ورزشكار با انگيزه را از ديگران جدا مي سازد اين است كه در حاليكه احساس خوبي ندارند به پيشرفت و بهبود خود مي پردازند ، برخاستن در هواي
f
ْ10 ، دويدن يا قدم زدن و ... به عقيده من خود انگيزش و اشتياق به همراه همديگر در تمرين و يادگيري موثراند . پس قبل از اين كه زمان و هزينه زيادي را براي آموزش يك رشته ورزشي صرف كنيد از خود بپرسيد آيا اين همان چيزي است كه واقعاً بدنبال آن هستم آيا مي توانم خود را براي موفقيت 110% آماده سازم و آيا انگيزه دارم ؟ اگر جواب هر دو سئوال مثبت است پس بدنبال آن برويد . هيچگاه شك نكنيد ، مثبت انديشي باشيد و پافشاري كنيد ، هر انتخابي كه كنيد يك قدم به سوي دستيابي به اهدافتان برداشته ايد . تنها كسي كه مي تواند مانع پيشرفتتان شود خود شماييد .
چند منبع رايج براي انگيزه :
وقتي تمرين مي كنيد به اهدافتان بنديشيد . حالا تصور كنيد به هدفتان رسيده ايد ، چه احساسي داريد هر ذره انرژي مازاد كه بگذاريد ، آن را از دست خواهيد داد .
وقتي تمرين مي كنيد به آنچه كه خواهان رسيدن به آن نيستيد فكر كنيد . اين تقويت منفي واقعاً مي تواند در افزايش حجم كار موثر باشد . مثلاً كسي كه از افزايش وزني كه در گذشته داشته رهايي يافته است مدام با اين واقعيت كه ديگر نمي خواهد به روز هاي گذشته باز گردد تحريك مي شود .
ديگر نمي خواهد دوباره چاق شود . پدر يكي از دوستانم دلش مي خواست هميشه خوش تيپ و خوش هيكل باشد و تا زماني كه بر اثر عارضه قلبي از دنيا رفت تمرينات روزمره خود را انجام مي داد
آسانترين راه اين است كه بفهميد كه در حال هل دادن خود به جلو هستيد ، داريد سعي مي كنيد به عنوان يك انسان پيشرفت كنيد . به نظر من كار بر روي اصول اخلاقي فقط در مورد تمرينات ورزشي بكار نمي رود بلكه كليدي براي موفقيت شغلي و زندگي نيز هست در پايان اين بخش دلم مي خواهد در مورد ورزشكاري صحبت كنيم كه يكي از با انگيزه ترين بازيكنان در رشته ورزشي خود باشد .
Ray lewis
. هيچ شكلي نيست كه هيچ كس نمي تواند به جديتي او بازي كند ، بازي كرده و مسابقه بدهد .
اگر چه او يك ورزشكار خيلي خوب است ، اما نمي گويم كه با استعدادترين
linebacker
در
NFL
مي باشد . به اين ترتيب عجيب نيست كه چرا او يك نيروي دفاعي مسلط شده و با 200 تكل
(
tackes
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 81

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما