محل لوگو

ورزش-براي-جوانان-و-نوجوانان-29-ص


ورزش-براي-جوانان-و-نوجوانان-29-ص

نام فایل : ورزش-براي-جوانان-و-نوجوانان-29-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 103 کیلوبایت


دبيرستان محمود زاده
دوم دبيرستان
کلاس:202

موضوع:
ورزش براي جوانان و نوجوانان
دبير مربوطه:
سرکار خانم نقد علي
تهيه کننده:
مريم هدايتي
سال تحصيلي:
پاييز86
مقد مه :
با توجه گسترش روز افزون كمي و كيفي ورزش كشور و نقش اساسي پزشكي ورزشي در سلامت و افزايش كارآيي ورزشكاران و ديگر افراد جامعه ، نياز به اين علم هر روز بيشتر احساس مي شود. با اين وجود پزشكي ورزش از محدود رشته هايي است كه تا كنون کمتر به آن پرداخته شده است .
نقش ورزش در زندگي افراد و همچنين پويايي و سلامت جامعه برهمگان مشخص است لکن ورزش در كشور ما به صورت سنتي دنبال شده و تمام تلاشهايي نيز كه در جهت حرفه اي شدن آن صورت گرفته نتوانسته است تاثيرات مثبت خود را ايفا كند .
تغذيه ورزشي
مواد مغذي مورد نياز بدن :
كربوهيدرات : اولين منبع انرژي در يك فعاليت ورزشي شديد كربوهيدرات ها هستند و سوخت عضلات و مغز نيز كربوهيدراتها مي باشد حدود 60 درصد انرژي مورد نياز روزانه (6تا10 گرم كربوهيدرات به ازاي هركيلو گرم وزن بدن ) بايد از نشاسته و غذاهاي پر كربوهيدرات مثل ميوه ها ، سبزيها ، نان و حبوبات تامين گردد .
چربي :
چربي يك منبع انرژي ذخيره شده است كه بيشتر در طي فعاليتهاي كسب مثل مطالعه و خواندن و خوابيدن مصرف مي شود براي داشتن يك كارآيي ورزشي خوب ، 25 درصد انرژي مورد نياز روزانه خود را از چربيها تامين كنيد .
پروتئين :
پروتئين براي ساخت و بازسازي عضلات ، گلبولهاي قرمز ، مو، و ديگر بافتهاي بدن و براي ساخت هورمون يك ماده اساسي و ضروري محسوب مي شود وقتي كه كربوهيدرات بطور كافي در دسترس نباشد مي توان بجاي آن از پروتئين استفاده كرد حدود 15 درصد انرژي مورد نياز روزانه بايد از غذاهاي پر پروتئين مثل ماهي ، مرغ و تخم مرغ تامين گردد .
املاح :
املاح عناصري هستند كه از مواد غذايي بدست مي آيند و جزئي از ساختمان هاي بدن مي باشند ( براي مثال كلسيم جزئي از استخوان است ) مهم ترين املاح عبارتند از : آهن، منيزيم ، كلسيم ، فسفر ، سديم ، پتاسيم و روي املاح نيز مانند ويتامين ها قادر به تامين انرژي نيستند .
ويتامين ها :
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 73

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما