محل لوگو

هارد-اسكازي-19-ص


هارد-اسكازي-19-ص

نام فایل : هارد-اسكازي-19-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 134 کیلوبایت


به نام خدا
موضوع تحقیق:
هارد اسکازی
نام
استاد :
جناب آقای خان محمدی
تهیه و تنظیم :
حامد طریقی
رشته :
کامپیوتر
زمستان 1387
مقدمه
امروز نگهداري از اطلاعات به عنوان يكي از  مهم‌ترين وظايف واحد كامپيوتر در يك شركت به‌شمار مي‌رود. اما گاهي اوقات و به دلايل تقريياً روشني، اين مسأله در برخي شركت‌هاي كوچك يا متوسط مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد. برخي از اين دلايل عبارتند از:
بسياري از اين قبيل شركت‌ها داراي افرادي با تخصص ويژه براي نگهداري از سيستم و اطلاعات درون آن و ايجاد نسخه‌هاي پشتيبان (
Backup
) براي مواقع ضروري نيستند. شايد در بسياري از اين موارد، مديران اين شركت‌ها تصور مي‌كنند كه اختصاص هزينه و حقوق ويژه، براي چنين كاري در كل به ضرر شركت تمام مي‌شود و يا حداقل اين‌كه اين كار ارزش صرف چنان هزينه‌اي را ندارد.
در بسياري از موارد به دليل عدم طبقه‌بندي و دسته‌بندي اطلاعات، كل اطلاعات ضروري و موردنياز يك شركت، فقط بر روي يك سرور قرار دارد كه در نتيجه در صورت بروز ايراد در آن سرور، در كل كار شركت اختلال ايجاد مي‌شود.
3-  در برخي از شركت‌ها عليرغم توجه و آگاهي كافي دست‌اندركاران به هر دو مقوله توليد اطلاعات و نگهداري از آن‌ها، به دليل عدم وجود بودجه كافي، عملاً مقوله دوم با نقض يا فراموشي مواجه مي‌شود.
براي مواجه با چنين رويدادهاي ناخواسته‌اي، شش نكته مهم به صاحبان و مديران شركت‌هاي مذكور توصيه مي‌شود:
قبل از اين‌كه نگران بروز هر حادثه‌اي در محدوده مسؤوليتتان شويد، بايد افراد متخصصي را به خدمت بگيريد، سياست‌هايتان را در زمينه نگهداري از اطلاعات تدوين كرده و اولويت‌ها را مشخص كنيد. افراد متخصص وظيفه دارند براساس سياست‌ها و اولويت‌هاي تدوين شده، اطلاعات را از لحاظ اهميت و ريسك‌پذيري مورد بررسي قرار داده و دسته‌بندي كنند.
در شركت‌هاي كوچك يا متوسط وظيفه مذكور را تنها يك شخص كه آن هم مي‌تواند فردي در حوزه اجرايي سيستم باشد انجام دهد اما در شركت‌هاي بزرگ، شايد وجود يك مدير و چند دستيار او براي اين كار لازم باشد. پس در مرحله اول اطلاعات حياتي و در مرحله دوم برنامه‌هاي كاربردي حياتي شناسايي و دسته‌بندي مي‌شوند و از آن‌ها نسخه پشتيبان تهيه مي‌شود.
2-  نسخه‌هاي پشتيبان را در جاي ديگري كه سيستم در آن مستقر نيست نگهداري كنيد. به عنوان مثال اگر از يك سرور پشتيبان استفاده مي‌كنيد اين سرور لزوماً بايد در جاي ديگري قرار بگيرد تا در صورت بروز حوادثي مثل آتش‌سوزي، سرقت، زلزله، نوسانات برق و غيره به صورت همزمان با سرور اصلي آسيب نبيند. اگر نسخه‌هاي پشتيبان را بر روي نوار مغناطيسي يا
CD
 و امثال آن ذخيره مي‌كنيد باز هم بايد آن‌ها را در محل ديگري نگهداري كنيد. 
سيستم
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 54

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما