محل لوگو

نگاهي-به-سازمانهاي-مجازي-سازمانهاي-آينده-11-ص


نگاهي-به-سازمانهاي-مجازي-سازمانهاي-آينده-11-ص

نام فایل : نگاهي-به-سازمانهاي-مجازي-سازمانهاي-آينده-11-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 54 کیلوبایت


نگاهي به سازمانهاي مجازي
سازمانهاي آينده


چكيده :
امروزه تكنولوژي اطلاعات (
IT
) تاثير بسيار زيادي را در سازمانها داشته وساختارهاو روابط موجود در آنها را به طور چشمگيري دستخوش تغيير قرار داده است.به هرحال اطلاعات كار مهم و اصلي را در سازماندهي فعاليتهاي درون سازمان انجام مي دهد و تكنولوژي اطلاعات مي تواند تاثير بسزايي بر چگونگي اين امر داشته باشد. مجـازي سازي و سازمانهاي مجازي مفاهيمي كه در عصر اطلاعات و پس از ظهور پيشرفتهاي زياد در فنآوري اطلاعــات مطرح شده اند. امروزه وسايل ارتباطي نظير ماهواره ها، كامپيوترهاي شخصي،اينترنت،شبــكه هاي كامپيوتري و

بسترهايي را براي ايجاد سازمانهاي مجازي بوجود آورده اند.در اين مقاله بـه معرفي سازمانهاي مجازي، چگونگي ايجاد، ويژگيها، مزايا و معايب، مديريت اين سازمانها و همچنين مجازي سازي در ايران خواهيم پرداخت.
مقدمه :
فنآوري اطلاعات يكي از پديدههاي مهم قرن بيستم ميباشد كه زندگي بشر را متحول ساخته و بسياري از علوم و موضوعات را تحت تاثير خود قرار داده است. امروزه استفاده از تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات به منظور ايجاد ساختارهاي مشاركتي از اهميت قابل توجهي بــرخوردار شده است. سازمانهاي مجازي راه متفاوتي براي سازماندهي روابط بين كاركنان، مديــــران و مشتريان هستند. به كارگيري اطلاعات در دهه 1980 جايگاه خود را در استراتژيهاي تجاري به منظور به دست آوردن مزيت رقابتي كوتاه مدت و بلند مدت پيدا كرد.
ارتباطات الكترونيكي پيشرفته اين امكان را براي سازمانهاي اقتصادي فراهم كرده اند كه عمده مزاياي ادغام عمودي را بدون سرمايه گذاري قابل توجه اي بدست آورند. در اين صـــورت سازمانها مزيت هاي ادغام عمودي در بازار را تواماً دارا خواهند بود. به دليل وجود تكنولوژي ارتباطات سازمانهاي گوناگون مي توانند مانند زماني كه بخشي از يك سازمان اقتصادي تــك
مالكيتي هستند با يكديگر هماهنگ كار كنند و اين مساله مزيتي را ايجاد مي كند كه تواماً يك شركت كوچك و يك شركت بزرگ باشند.
تعريف سازمانهاي مجازي :
سازمانهاي مجازي به صورت موقت براي تركيب و بكارگيري تواناييهاي خاص اعضاي آن سازمانها به وجود آمده و باعث افزايش بهروري و استفاده سريع از فرصتهاي خــاص براي ارائه محصولات يا خدمات خاص مي شود و معمولاً بعد مسافت به وسيله تكنولوژي اطلاعات جبران مي شود.(1)
براساس تعريف سازمان مجازي عبارت است از مجموعه شركتهايي كه از نظر قانوني مستقل بوده ولي براي يك منظور خاص با يكديگر همكاري مي كنند و يك فهــم عمومي نسبت به هدف تجاري در آنها وجود دارد. در يك سازمان مجازي، شركتها از استعدادها، قابليتها، منابع و تواناييهاي يكديگر بهره مي گيرند. بخش عمده منابعي كه يك ســــازمان مجازي استفاده مي كند اطلاعات است. سازمانهاي مجازي در طي زمان شكل گرفته، تغيير كرده و منحل مي شوند.(2)
از تعاريف متعددي كه در مورد سازمانهاي مجازي ارائه شده است مي توان گفت كه :
يك سازمان مجازي مجموعه اي است موقت و شبكه اي از شركتهايي كه از نظر فرهنـگي، جغرافيايي و نوع فعاليتها، متنوع و پراكنده هستند و از تكنولوژي ارتباطات و اطلاعــات به منظور هماهنگي و ايجاد ارتباط با هم استفاده مي كنند تا بدين ترتيب از پاسخگويي بهتري به مشتري و كارآيي بيشتري در هزينه ها برخوردار شوند.
ايجاد سازمانهاي مجازي :
يك سازمان مجازي به واسطه دو عامل توسعه داده مي شود :
1ـ همكاري استراتژيك
2ـ تامين منابع از خارج
يك همكاري استراتژيك زماني شكل مي گيرد كه دو شريك تجاري موافقت كنند كه بــا هم مثل يك واحد تجاري به گونه اي تصميم بگيرند كه يك سازمان خارجي انجام فعاليتهــايي را كه در داخل شركت انجام مي شده است را بر عهده گيرد.يك واحد تجاري بايد بر فعاليتهـايي تمركز كند و آنها را خود انجام دهد كه براي انجام آنها بهترين است و بقيه فعاليتها را بـايد به
(1)_www.imiorg.com
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 43

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما