محل لوگو

نيــازمنــديهــاي-بـدن-آدمـــي-38-ص


نيــازمنــديهــاي-بـدن-آدمـــي-38-ص

نام فایل : نيــازمنــديهــاي-بـدن-آدمـــي-38-ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 182 کیلوبایت


مقـدمــه
ساختمان پيچيده و شگرف بدن آدمي كه نشان كمال آفرينش و قدرت خلاقه خالق متعال مي‌باشد آن چنان منظم و آن چنان دقيق است كه اگر كوچكترين اختلال در يكي از ارگانها بوجود آيد بدن را دچار ناراحتي و رنج و بيماري مي‌نمايد و چون قدرت دفاعي و نيروي حياتي بدن بايد براي ادامة حيات و حفظ تندرستي و مبارزه با ميكروبها و بيماري‌ها همواره آماده بوده و پيوسته ما را سلامت بدارد . اينست كه نخست آنچه براي حفظ اين نيرو و تأمين سلامتي بدن در مقابل عوامل خارجي ضرورت دارد بيان مي‌داريم .
× × × × × ×
سرفصل نگهداري سلولهاي بدن تغذيه است و چون مواد غذايي مورد نياز بدن از منابع مختلف بدست مي‌آيد اينست كه معمولاً مواد غذايي را دو نوع تقسيم‌بندي مي‌نمايند .
1ـ تقسيم بندي مواد غذايي از نظر شيميايي
2ـ تقسيم‌بندي مواد غذايي از نظر مبدأ
1ـ تقسيم‌بندي مواد غذايي از نظر شيميايي :
در اين تقسيم بندي مواد غذائي را از نظر نيازمندي بدن به چهار دسته يا چهار نوع تقسيم نموده‌اند .
الف : پروتئين‌ها يا آلبومين‌ها كه عبارتند از مواد گوشتي و تخم مرغي
ب : چربيها ـ روغن‌ها و كره‌ها
ج : گلوسيدها ـ نان و مواد قندي
د : مواد معدني ـ مانند آهن ، كلسيم
2ـ تقسيم بندي از نظر مبدأ مواد غذايي :
در اين نوع تقسيم بندي مواد غذائي به سه دسته تقسيم مي‌شوند .
الف : مواد غذائي كه از حيوانات بدست مي‌آيد مانند گوشت ـ كره ـ تخم‌مرغ و غيره
ب : مواد غذائي كه از گياهها حاصل مي‌شود. مانند : ميوه ، سبزيجات ، غلات
ج : مواد غذائي معدني كه در مواد غذائي حيواني و نباتي و جداگانه يافت مي شود چون مواد غذائي چهارگانه مورد نياز بدن يعني آلبومينها ، چربيها ، گلوسيدها و مواد معدني به تناسب مختلف در اغذيه گوناگون چه حيواني و چه نباتي يافت مي گردند .
كلسيم
اين ماده سلامتي بخش و اين عنصر حياتي كلسيم مي‌باشد كه شما روزانه نامش را مي‌شنويد آيا مي‌دانيد چيست و چه اثري دارد . كلسيم در بين عناصر معدني بدن بيشتر از حد ( 97 درصد ) و پرارزشتر مي‌باشد در استخوانها به شكل فسفات دوكلسيم ( 85 درصد ) و كاربنات دو كلسيم ( 12 درصد ) مي باشد .
كلسيم نسوج و مايعات بعكس كلسيم استخوانها در فعل و انفعالات شيميايي بدن دخالت دارد وتشكل يون ازاد (20 درصد ) و املاح فسفات و بي‌كربنات (45 درصد ) و تركيبات آليه و بحالت كلوئيد الي ( 35 درصد ) يافت مي‌گردد . بايد دانست كه مقدار كلسيم خون صد ميلي گرم در ليتر و تركيبات زير يافت مي شود بي‌كربنات 60 تا 70 درصد كه قابل تجزيه به ين مي‌باشد بقيه از فسفات و كربنات تشكيل شده است .
عمل كلسيم
اگر كلسيم به بدني كه در حال رشد و نمو مي‌باشد نرسد استخوانها نرم و نشو و نما مختل ميشود . اين تجربه در روي كبوتر و سگ به عمل آمده و مشاهده گرديده است كه اگر كلسيم در غذاي آن نباشد نموشان متوقف و پس از مدتي تلف مي‌شوند ولي اگر كارنبات دوكلسيم به غذاي كبوتر و استخوان به غذاي سگ اضافه كنند آن‌ها به طور عادي رشد خواهند كرد .
غير از موارد فوق كمبود كلسيم موجب حساسيت زياد شدن قابليت تحريك اعصاب مي‌شود . مقدار لازم كلسيم براي يك شخص كه رشدش تمام شده باشد روزانه در حدود يك گرم‌و نيم و براي اطفال در حدود دو گرم مي‌باشد ولي هنگام حاملگي و شيردادن مقدار كلسيم بيشتر از مواقع ديگر مي‌باشد زيرا در موقع حاملگي هم مقدار كلسيمي كه از راه پيشاب و براز دفع مي‌شود . بيشتر از حال عادي مي‌باشد و هم مقداري كلسيم براي استخوان‌بندي جنين به كار مي برد مخصوصاً در ماه آخر كه جذب كلسيم بوسيلة جنين در حدود پنجاه سانتي‌گرم در روز مي‌باشد البته بايد بخاطر داشت در زمان حاملگي جز با اجازة طبيب از دادن كلسيم زياد به زن حامله خودداري كرد . زيرا ممكن است باعث سختي استخوان‌هاي جمجمه جنين و زيادي وزن او گردد . و در نتيجه زايمان دچار زحمت مي‌شود .بهترين نوع و شكل كلسيم نوع كلوئيدال آنست كه در سبزيجات تازه و در شير يافت مي‌شود . كلسيم در تحريك و تنظيم حركات عضله قلب و انعقاد خون موثر است ولي مقدار زياد آن براي قلب پاراتيروئيد در بدن يك عامل مهم تنظيم كننده جذب و دفع كلسيم مي‌باشد و تنبلي آن موجب مي‌‌شود كه كلسيم خون كم شده و توليد بيماري تتاني نمايد و همچنين زيادكاركردن‌آن باعث زياد شدن‌كلسيم خون وبيماري استئوكييستيك
osteokystigue
مي‌شود.
...


مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 65

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما